Vauva 9kk (imetän), voinko laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on joitakin ylimääräisiä kiloja, joista haluaisin jo eroon.. Osa tippuikin pian synnytyksen jälkeen itsestään, mutta nyt on jymähtänyt ja pikkuhiljaa yrittää paino kivuta taas ylöspäin :/ Onko mitään vaaraa, että maidontulo lopahtaisi? Tarkoitus on kuitenkin imettää tuonne vuoden ikäiseksi.. tai vähän päälle..

Itse olen liikkunut ja ollut tarkka syömisistäni synnytyksestä lähtien. Vauva on nyt 2,5kk ja olen 2kg alle lähtöpainon. Ei ole vaikuttanut maidontuloon. En tiedä sitten miten sun käy kun oot jo imettänyt ton 9kk.

Periaatteessahan imettäessä ei saisi laihduttaa, koska elimistö rupeaa tuottamaan maitoa siihen kertyneestä rasvasta ja tällainen "läskimaito" ei ole vauvalle hyväksi. En oo tarkemmin perehtynyt asiaan, mutta näin oon kuullut.

Ok, kiitos tästä. Nostan vielä, jos joku toinenkin osaisi vastata! :) Muuten mulla ei olis niin hätää, mutta sokeriarvot on olleet hieman koholla ja sen vuoksi haluaisin jo vähän laihtua.. Näkisin miten vaikuttaa sokeriarvoihin, kun kontrollirasitus on syksyllä..

Imetystukilista.net - Painonpudotus imetysaikana

Tuossa jotain juttua tuosta laihduttamisesta. Tuohon en kuitenkaan osaa 100varmana vastata väheneekö maidontuotantosi jos alat laihduttamaan, tässä vaiheessa homma toimii kuitenkin kysynnän ja tarjonnan lain nojalla, että uskoisin jos fiksusti vain korjaat ruokailutottumuksiasi ja lisäät liikuntaa, eli et lähde milleen nälkädieetille niin imetys ei kärsi :)

Yhteistyössä