vauva 8kk & eroahdistus *siit kyssäri*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klaara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klaara

Vieras
voiko se ilmetä nukkuessa...tilanne tämä:
syödään iltapuuro ja sänkyyn mennessä tilkka maitoa,yleensä joka ilta samaan aikaan vajaan puolen tunnin heitoilla.nukahtaa kuten aina yhtä nätisti.nukkuu 22-24 jolloin juo maitoa ja sitten se levottomuus alkaa siihen saakka et itse maltan nukkumaan mennä..käyn antaa tuttia mut se ei riitä..silittelen tai muuten vaan "hengittelen" vieres ja rauhoittuu välittömästi :o nää illan muutamat ovat vaan mun ainoa oma aikaani niin ois ihan kiva hetki huokasta ...ja perhepedissä nukutaan

Johtuu perhepedissä totuttuun äidin läsnäoloon, tuskin on eroahdistusta sinänsä. Lapsi selkeästi alkaa havahtumaan siihen kun et olekaan paikalla ja nukkuu levottomasti, nukkuu hyvin vasta kun menet itse nukkumaan.

Tuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Johtuu:
Johtuu perhepedissä totuttuun äidin läsnäoloon, tuskin on eroahdistusta sinänsä. Lapsi selkeästi alkaa havahtumaan siihen kun et olekaan paikalla ja nukkuu levottomasti, nukkuu hyvin vasta kun menet itse nukkumaan.

Tuttua.

voi olla..ei vaan muiden kohdalla ole näin käyny ja aina nukuttu perhepedissä.muutenkin aika paljon minussa kiinni..nytkin saa 5min välein mennä silittää mut eihän se auta paljoa :)

Menee ooteeksi, mutta kysyn kun meillä on vähän samanlainen tilanne tuon nukkumisjärjestelyn suhteen: missä vauvanne nukkuu sen ajan, kun ette vielä itse ole sängyssä?

Meillä eroahdistus oli todella, todella voimakasta, heti kun 8kk tuli täyteen ja hellitti vasta 9,5kk kohdalla (vähäsen..). En saanut esim. kääntää selkääni lainkaan tai alkoi huuto. Lapsen ielestä noin 50cm oli sopiva etäisyys äidin ja itsensä välillä, jo metri aiheutti suurta tuskaa. Turha sanoakaan että elämä oli äidilläkin aika tuskaa sen noin 7 viikon ajan jolloin ahdistus oli pahimmillaan.

Ja juuri öisin. Heräili öisin, ihan selvästi "varmistelemaan" että olen paikalla. Mikään pelkkä tutin anto ei todellakaan riittänyt. Ihan niin kuin kuvailit! Sama homma. Ja ennen tätä ajanjaksoa sekä tämän jälkeen on nukahtanut aina hyvin ja nukkunut aina hyvin. Silloin heräili kymmenenkin kertaa /yö.

Toivotan tsemppiä ja onnea. Ohi menee!

Alkuperäinen kirjoittaja klaara:
Alkuperäinen kirjoittaja Johtuu:

Tuttua.

voi olla..ei vaan muiden kohdalla ole näin käyny ja aina nukuttu perhepedissä.muutenkin aika paljon minussa kiinni..nytkin saa 5min välein mennä silittää mut eihän se auta paljoa :)

Ymmärsinkö oikein, että nukkuu yön hyvin sitten kun menet itse nukkumaan?
Uskoisin että tuosta ^^ yllä olevasta on kyse.

Toisilla lapsilla eroahdistus on vaan voimakaampaa. Meillä ei ole perhepeti käytössä, mutta lapsi ei myöskään saa missään tapauksessa nukahtaa illalla (ei mielellään päivälläkään) syliin, muuten yöllä on heti ongelmia jos vähänkin havahtuu. Ja ihan säännönmukaisesti on näin.

Alkuperäinen kirjoittaja duppa:
Meillä eroahdistus oli todella, todella voimakasta, heti kun 8kk tuli täyteen ja hellitti vasta 9,5kk kohdalla (vähäsen..). En saanut esim. kääntää selkääni lainkaan tai alkoi huuto. Lapsen ielestä noin 50cm oli sopiva etäisyys äidin ja itsensä välillä, jo metri aiheutti suurta tuskaa. Turha sanoakaan että elämä oli äidilläkin aika tuskaa sen noin 7 viikon ajan jolloin ahdistus oli pahimmillaan.

Ja juuri öisin. Heräili öisin, ihan selvästi "varmistelemaan" että olen paikalla. Mikään pelkkä tutin anto ei todellakaan riittänyt. Ihan niin kuin kuvailit! Sama homma. Ja ennen tätä ajanjaksoa sekä tämän jälkeen on nukahtanut aina hyvin ja nukkunut aina hyvin. Silloin heräili kymmenenkin kertaa /yö.

Toivotan tsemppiä ja onnea. Ohi menee!

heh joo tuota se on täälläkin :D päät vastakkain nukutaan...mulla on tosiaan todella pieni tila missä itse nukun.selällään toinen käsi roikkuu yleensä laidan yli et joudun sen laittaa selän alle jumiin et pysyn sängys.kyljellään suht ok nukkua ..
joku kysy et mis nukkuu kun en itse ole sängys niin samas paikas.seinää vasten ja toisella puolella sisar.

Alkuperäinen kirjoittaja Paupi:
Toisilla lapsilla eroahdistus on vaan voimakaampaa. Meillä ei ole perhepeti käytössä, mutta lapsi ei myöskään saa missään tapauksessa nukahtaa illalla (ei mielellään päivälläkään) syliin, muuten yöllä on heti ongelmia jos vähänkin havahtuu. Ja ihan säännönmukaisesti on näin.

ei nukuteta lasta syliin vaan ihan sänkyyn...

No tarkoitin vain, että näin käy heti jos saattuu nukahtamaan syliin. Tää yksi vain on niim herkkä. Kahden muun kanssa ei ole ollut samaa. Uniassosiaatio-ongelma ihan selvästi, ja meillä ei auttanut muu kuin opettamalla opettaa nukahtamaan yksin.

No tarkoitin vain, että näin käy heti jos saattuu nukahtamaan syliin. Tää yksi vain on niim herkkä. Kahden muun kanssa ei ole ollut samaa. Uniassosiaatio-ongelma ihan selvästi, ja meillä ei auttanut muu kuin opettamalla opettaa nukahtamaan yksin.

nii joo. jospa tämä tästä..=) onhan näitä lapsia nukutettu mut tämä viimeisin oli sitten oma yksilönsä ..

Yhteistyössä