vauva 7vk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
2-3kertaa on sattunut tämmönen juttu että kun olen laittanut vauvan olalle esim.röyhtäsemään niin on alkanut nykimään päätä taaksepäin (nykäsee n.3-4kertaa)ja menee selkäkin vähän kaarelle,mistähän voisi johtua ja onko normaalia?ja pää ei silloin ole silleen rentona vaan menee jäykäks kun vetää taakse päin..pelottaa ihan suunnattomasti.yritin jo soittaa neuvolaan mutta ei ollut neuvolantäti tavattavissa ja tietysti sitten yritin etsiä tietoa netistä ja ainahan sieltä ne pahimmat ja pelottavimmat jutut löytyy :(

Kokeileeko vain nostaa omaa päätään? Eli siis tekeekö (tai yrittääkö) vauva tehdä liikkeen itse? Onko jäntevä muuten?
Kyllä meidän vauvat on itse yrittäneet nostella päätään, vaikka eivät sitä ole vielä osanneet täysin. Oisko siis tällaisesta jumpasta kyse?

Paha sanoa näin netissä, mikä on. Varmaan neuvolasta kyselemään, kun on jo kerran kolmas lapsi. Varmaan siis äitinä tiedät, onko jotain vialla vai ei.

Siis jos tarkoitat sitä, mitä luulen, että vauva yrittää ikään kuin kannatella päätään (nostaa päätään) mutta voimat ei riitä? meidän vauva teki tuota varmaan viikon iästä alkan.

Siis jos tarkoitat sitä, mitä luulen, että vauva yrittää ikään kuin kannatella päätään (nostaa päätään) mutta voimat ei riitä? meidän vauva teki tuota varmaan viikon iästä alkan.

Tätä minä, vieras, tarkoitin äskeisessä viestissä. Eli siis vauva on kova jumppaamaan ja kova halu päästä mukaan maailmaan! Vilkas kaveri tulossa..

Mutta paha näin näkemättä sanoa..

"Tätä minä, vieras, tarkoitin äskeisessä viestissä. Eli siis vauva on kova jumppaamaan ja kova halu päästä mukaan maailmaan! Vilkas kaveri tulossa..

Mutta paha näin näkemättä sanoa.. "

Joo huomasinkin tuon kirjoituksesi kun olin omani laittanut. :)

Ja siis meillä tuota toimintaa kutsuttiin nokkimiseksi, koska muistuttaa sitä kun kanat nokkii :D

Mutta totta kyllä, että on paha näkemättä sanoa mitään..

[QUOTE="vieras";22884482]Kokeileeko vain nostaa omaa päätään? Eli siis tekeekö (tai yrittääkö) vauva tehdä liikkeen itse? Onko jäntevä muuten?
Kyllä meidän vauvat on itse yrittäneet nostella päätään, vaikka eivät sitä ole vielä osanneet täysin. Oisko siis tällaisesta jumpasta kyse?

Paha sanoa näin netissä, mikä on. Varmaan neuvolasta kyselemään, kun on jo kerran kolmas lapsi. Varmaan siis äitinä tiedät, onko jotain vialla vai ei.[/QUOTE]

nostelee myös siis itse päätään mutta se on minusta erilaista,sillon on pää tavallaan rennompi ja heiluu,mutta nämä 2-3 kertaa on ollut erilaisia tuntuu et vauvan niskat menee ihan jäykäks ja vetää päätä taakse päin.ja ei siis ole tullut samanpäivän aikana,eikä edes peräkkäisinä päivinä vaan oisko nyt viikon tai parin aikana tullut..

Kannattaa tosiaan soittaa neuvolaan. Mun vauva teki tuollai kerran synnärillä ollessa ja häneltä otettiin heti jotain kokeita tms. en muista mitä. Hän tosin oli vain tosi nälkäinen, kun rinnasta ei vielä tullut tarpeeksi eikä osannut pullosta syödä.

Kyllä kokenut äiti tietää mikä on normaalia mikä ei. Joten ei kyse varmastikaan ole vauvan pään kannattelusta. Mutta voi tietysti olla muuten jotain harmitonta. Mutta tutkia minunkin mielestäni pitää.

"Tätä minä, vieras, tarkoitin äskeisessä viestissä. Eli siis vauva on kova jumppaamaan ja kova halu päästä mukaan maailmaan! Vilkas kaveri tulossa..

Mutta paha näin näkemättä sanoa.. "

Joo huomasinkin tuon kirjoituksesi kun olin omani laittanut. :)

Ja siis meillä tuota toimintaa kutsuttiin nokkimiseksi, koska muistuttaa sitä kun kanat nokkii :D

Mutta totta kyllä, että on paha näkemättä sanoa mitään..

joo siis meilläkin tuota nokkimista on silloin kun vauva yrittää itse kannatella päätään ja se nokkii tavallaan eteenpäin,mutta tämä mistä olen huolissaan niin on semmosta että vauva vetää pään taakse silleen että selkäkin menee kaarelle ja tekee sitä muutaman kerran ja sit se vaan loppuu..

nyt sain neuvolantädin kiinni ja sanoi että tuskin on mitään hätää,että toisilla vauvoilla voi olla tämmöstä että vetää päätä taakse päin koska keskushermosto ei ole vielä kehittynyt kunnolla ja sano että ei kannata huolestua jos rupee nukkuessaankin ottamaan sellasen asennon että pää on taakse päin ja selkäkaarella jos nukkuu kyljellään.sanoi että kannattaa tietysti tarkkailla tilannetta ja soittaa uudestaan jos rupee useammin tekemään tuota mutta muuten saan olla huoleti.silti pelottaa,ärsyttää olla tämmönen panikoitsija!! :(

[QUOTE="huolestunut";22884890]nyt sain neuvolantädin kiinni ja sanoi että tuskin on mitään hätää,että toisilla vauvoilla voi olla tämmöstä että vetää päätä taakse päin koska keskushermosto ei ole vielä kehittynyt kunnolla ja sano että ei kannata huolestua jos rupee nukkuessaankin ottamaan sellasen asennon että pää on taakse päin ja selkäkaarella jos nukkuu kyljellään.sanoi että kannattaa tietysti tarkkailla tilannetta ja soittaa uudestaan jos rupee useammin tekemään tuota mutta muuten saan olla huoleti.silti pelottaa,ärsyttää olla tämmönen panikoitsija!! :([/QUOTE]

niin ja sanoi sitä että jos vauva on hirveen väsynyt niin saattaa tehdä tätä.

Meillä tuon kaarelle vetämisen syyksi paljastui refluksitauti, joka diagnosoitiin 2 kk iässä. Jos liittyy tuohon syömiseen ja siihen, että vatsa on täysi, voisi olla samansuuntaista teilläkin? Eli maito siellä virtailee edestakaisin.

Jos taas alkaa olemaan enemmänkin vapistelua, kaarelle vetämistä, nykinöitä, poissaolokohtauksia tms. niin lääkäriin...!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle + th;22884957:
Meillä tuon kaarelle vetämisen syyksi paljastui refluksitauti, joka diagnosoitiin 2 kk iässä. Jos liittyy tuohon syömiseen ja siihen, että vatsa on täysi, voisi olla samansuuntaista teilläkin? Eli maito siellä virtailee edestakaisin.

Jos taas alkaa olemaan enemmänkin vapistelua, kaarelle vetämistä, nykinöitä, poissaolokohtauksia tms. niin lääkäriin...!

tänään kun veti päätä taakse päin niin oli just syönyt ja nostin olkapäälle röyhtäsemään,mutta en nyt muista miten muilla kerroilla oli et oliko just syöny,mutta joka kerta on tullut olkapäällä ollessa.muuten en ole huomannut vauvassa mitään "vikaa".

[QUOTE="huolestunut";22885206]juu katon sieltä,mutta arvelin että jos jollain on omaa kokemusta.[/QUOTE]

Meidän vauva oli perustyytymätön aina, itkeskeli jatkuvasti. Puklaillut ei juuri lainkaan, sen sijaan nieleskeli kuuluvasti. Ja sitten tuo kaarelle vetäminen ja jäykkyys. Kasvukäyrät oli ok koko ajan. Neuvola ei tajunnut missään vaiheessa, oli sitä mieltä, että koliikkia vaan ja tarjosi aina vaan vyöhyketerapiaa. Vein yksityiselle lastenlääkärille, sain samantien lääkityksen ja elämä muuttui kuin napista painamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle + th;22885254:
Meidän vauva oli perustyytymätön aina, itkeskeli jatkuvasti. Puklaillut ei juuri lainkaan, sen sijaan nieleskeli kuuluvasti. Ja sitten tuo kaarelle vetäminen ja jäykkyys. Kasvukäyrät oli ok koko ajan. Neuvola ei tajunnut missään vaiheessa, oli sitä mieltä, että koliikkia vaan ja tarjosi aina vaan vyöhyketerapiaa. Vein yksityiselle lastenlääkärille, sain samantien lääkityksen ja elämä muuttui kuin napista painamalla.

juu pitää rueta tarkkailemaan vauvaa.meilläkään vauva ei puklaile ja viime viikon oli kyllä aika kitisevä ja ois viihtynyt vaan tissillä koko ajan mutta oisko ollut tankkaus viikko kun neuvolasta sanovat että 5-6vk:n iässä on tankkaus aika.oliko teidän vauvalla usein tuota kaarelle vetämistä? ja oliko se semmosta että veti vaan kerran pitemmäks aikaa kaarelle vai sellasia nopeitä nykimisiä taakse päin ja muutama peräkkäin?

[QUOTE="huolestunut";22885328]juu pitää rueta tarkkailemaan vauvaa.meilläkään vauva ei puklaile ja viime viikon oli kyllä aika kitisevä ja ois viihtynyt vaan tissillä koko ajan mutta oisko ollut tankkaus viikko kun neuvolasta sanovat että 5-6vk:n iässä on tankkaus aika.oliko teidän vauvalla usein tuota kaarelle vetämistä? ja oliko se semmosta että veti vaan kerran pitemmäks aikaa kaarelle vai sellasia nopeitä nykimisiä taakse päin ja muutama peräkkäin?[/QUOTE]

Meilläkin vauva halusi olla lähes koko ajan rinnalla - tyypillinen lohtusyöjä - helpotti refluksioiretta aina pikkuhetkiseksi. Ja neuvolassa hoettiin tiheän imun kautta..

Vauva oli jäykkä ja usein väänsi itseään kaarelle. Sylissä, sängyssä jne. Neuvolan mukaan hyvä päänkannatus, todellisuudessa vahva ojennustaipumus....!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle + th;22885393:
Meilläkin vauva halusi olla lähes koko ajan rinnalla - tyypillinen lohtusyöjä - helpotti refluksioiretta aina pikkuhetkiseksi. Ja neuvolassa hoettiin tiheän imun kautta..

Vauva oli jäykkä ja usein väänsi itseään kaarelle. Sylissä, sängyssä jne. Neuvolan mukaan hyvä päänkannatus, todellisuudessa vahva ojennustaipumus....!

kiitos sinulle hirveästi :) rupeen kyllä nyt tarkkailemaan vauvaa tarkemmin ja pitää käydä googlesta lukemassa.viime viikolla just mietinkin että syököhän esim.mahakipuihin kun jatkuvasti oli tissillä.illallakin saatto syödä ensin mollemmista rinnoista yhteensä noin tunnin ajan,sitten piti antaa vielä nannia n.100ml ja ei vielä silloinkaan riittänyt kun piti vielä antaa tissiä hetken ajan ja sitten nukahti.muuten suu nappas koko ajan ja kitisi,muuten ei rauhoittunut. jäykkyyttä en ole vauvassa muuten huomannut kun kaarelle vetäytyessä ja ainoastaan olkapäällä,paitsi silloin pienenpänä veti sylissä olleessaan silleen kaarelle kun oli pysty asennossa,mutta on varmaan ihan normaalia pienenä kun venyttelee.

Yhteistyössä