Vauva 7kk 38,09 onko kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lispe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lispe

Vieras
Vauva 7kk, pyllystä mitattuna siis mittari näyttää 38,09. Vauva on pirteä, vähän räkäinen ja tuntuu mun käteen lämpimämmältä kuin tavallisesti. Onko toi lukema vauvalla kuumetta vai lievää lämpöä vai normaali lämpö? Eilen oli vielä ihan terve.

Eikö kukaan muu mittaa normaalilämpöä vauvalta? Siis, että mitataan terveenä, ja tiedetään sit normilukemat, niin siihen on helppo verrata...
Meillä vauvalla nuo lukemat olis kuumetta.

juu, suosittelen tuota Sisun mainitsemaan normaalilämpötilan mittaamista jolloin helpompaa tietää mikä on kuumeraja OMALLA lapsella.

Minusta tuo on pientä lämpöä, etenkin kun on pepusta mitattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Eikö kukaan muu mittaa normaalilämpöä vauvalta? Siis, että mitataan terveenä, ja tiedetään sit normilukemat, niin siihen on helppo verrata...
Meillä vauvalla nuo lukemat olis kuumetta.

Voi vitsit kun en oo tajunnu tehä noin! Ton mä teenkin heti kun tää juttu menee ohi. Kiitos vinkistä.

Omalla lapsella ainakin on tällä hetkellä kuumetta kun mittari näytti 37,9. Tosin kokeilen yleensä niskaa ja otsaa ja siitäkin plus yleiskunnosta pystyy päättelemään onko kuumetta vai ei. En ole kyllä koskaan pepusta mitannut, tavallisella kuumemittarilla kainalosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Lämpöä. Kuumetta olisi 38,5.

Oikeesti, mitä eroa on kuumeellä ja lämmöllä käytännössä? Mitä väliä kummaksi sanoo, kun sairas on kuitenkin jos lämpö on tavallista korkeampi. No, mä en edes mittaa kuumetta juuri koskaan, kun näenhän mä ilman sitäkin, onko lapsi sairas. Ei se kuumemittari kerro, miten toinen voi. JOs on rajatapaus, sitten voi joskus kuumemittari ratkaista onko sairas vai ei ja kohonnut lämpö=lapsi on sairas.