Vauva 6viikkoa. Jatkuvasti "nälkä" .

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
meillä on vauva kohta 7viikkoa ja se olisi koko ajan syömässä. Sitten puklaa/oksentelee kun maha niin täysi. Nyt olenkin alkanut pitää 4tunnin syöttöväliä kun eihän tästä muuten tuu mitään. Yölläkään ei voi nukkua kun jo puolentoista tunnin nukkumisen jälkeen alkaa ähinä ja puoli tuntia siitä on taas saatava pulloa tai huutaa ja huutaa.

Onko muilla ollut tälläistä? Ja saitteko "opetettua" normaaleille syöttöajoille ja paraniko yöt?

jokaisella vauvalla on oma imemisrytminsä,toiset syö tunnin välein ja toiset viiden tunnin välein ja mun mielestä vauvaa ei voi kouluttaa toisenlaiseksi kun ei oo olemassa mitää "normaaleja" syöttöaikoja.Meillä poika oli sellanen että söi 6-8 viikon iässä käytännössä koko illan ja alkuyön ja muutenkin söi tiheästi.Tyttö taas on ollu sellanen että saattoi nukkua 4-5 tuntia ennenku halus taas ruokaa.se on yksilöllistä.

Miten pieni ihminen, siis paino?

Onhan ne tiheän imun vaiheet kuluttavia, mutta kun tietää pienen tilaavan maitoa kasvamassa olevaan tarpeeseen, niin nekin jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
jokaisella vauvalla on oma imemisrytminsä,toiset syö tunnin välein ja toiset viiden tunnin välein ja mun mielestä vauvaa ei voi kouluttaa toisenlaiseksi kun ei oo olemassa mitää "normaaleja" syöttöaikoja.Meillä poika oli sellanen että söi 6-8 viikon iässä käytännössä koko illan ja alkuyön ja muutenkin söi tiheästi.Tyttö taas on ollu sellanen että saattoi nukkua 4-5 tuntia ennenku halus taas ruokaa.se on yksilöllistä.

no mutta jo vauva selvästi oksentelee niin syttövälejä voi ja pitääkin pidentää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

no mutta jo vauva selvästi oksentelee niin syttövälejä voi ja pitääkin pidentää.

Niin no mulla ei oo kokemusta pullolapsista ku oon täysimettäny kumpaaki.Ite imetin aina ku lapsi pyysi,oli se puolen tunnin tai viiden tunnin välein.Eikä ne kyllä oksennellu ikinä.Että onko se sitte pullolla syöttäes eri asia?Ja miksi se oksentaa,entä jos se oksentaa siksi että sillä on maitoallegia?Jotkut maitoallergiset lapset on sellaisia että ne haluaa syödä koko ajan kun on maha kipeä ja sit ne oksentaa sitä maitoa pois.TIedän sellaisia tapauksia.Mutten sitte tästä kyseistä tapauksesta tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Niin no mulla ei oo kokemusta pullolapsista ku oon täysimettäny kumpaaki.Ite imetin aina ku lapsi pyysi,oli se puolen tunnin tai viiden tunnin välein.Eikä ne kyllä oksennellu ikinä.Että onko se sitte pullolla syöttäes eri asia?Ja miksi se oksentaa,entä jos se oksentaa siksi että sillä on maitoallegia?Jotkut maitoallergiset lapset on sellaisia että ne haluaa syödä koko ajan kun on maha kipeä ja sit ne oksentaa sitä maitoa pois.TIedän sellaisia tapauksia.Mutten sitte tästä kyseistä tapauksesta tiedä.

ei ole allergiaa. Eikä masuvaivoja muutenkaan. Vaan hyvin tyytyväinen vauva noin muuten. Useasti kaipaa pulloa/maitoa nukahtamiseen. Ja ei varsinaisesti oksenna vaan puklaa ylimääräisen pois. (siis silloin kun syönyt juuri sen just just 2htunnin välein) kun taas välinä pitää sen ainakin 3tuntia niin ei puklaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jos imemisentarve on suurempi kuin nälkä, kannattaa tarjota tuttia.

tutti meillä onkin käytössä. Ja joskus se jopa hillitseekin tän syöpön. Mut joskus varsinkin kun on oikein väsynyt niin yrittää viimeseen saakka saada sen maidon ja sit jos annan niin ottaa pari hörppyä ja nukahtaa. Eli tarvitsee useasti nukahtamiseen ja siitä haluan päästä pois.

nan-korvikkeesa taisi olla kalöljyä joka saa osan lapsista pulauttelemaan. Tosin on hetkonen jo aikaa kun meille on ostetu mitään....Eikös nyt tullut joku uusi vielä vatsaystävällsimepi jauhekorvike tuttelilta?

Et pystyis/haluaisi enää tehostaa imetystä? Eli pois pullolta? En tarkoita pahalla, tiedän, ettei aina onnistu, mut jos imetät vielä jonkin verran, niin imetä lisää. JA muista itse juoda ja syödä paljon. Jotenkin tuntuu, että tuo pullo stimuloi kitalakea ja imemisrefleksiä liikaa. Tai sitten jostain syystä tankkaa ja menee pian ohi tämä vaihe. Monilla imetetyillä on tuossa iässä ns. tiheän imun kausi.

Yhteistyössä