Vauva 6kk ja kova meno päällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ryöminyt jo jonkun aikaa ja nyt sahaa konttausasennossa. Ei suostu enää istuskelemaan sitterissä vaan koko ajan kova meno päällä ja hyörii ja pyörii siellä ja täällä. 5v ja 3v sitten viel äsiinä seassa.

Ja silti hermoilen, jos näen vauvalla jossain pienen mustelman. Vaikka se kai on ihan normaalia lapselle joka harjoittelee kaiken päivät tuolla lattianrajassa liikkumista.

Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
Mun pian 7kk(korjattu ikä 6kk) ei edes vatsalleen käänny :o

Ei meidänkään nuo kaksi vanhempaa ole liikkuneet tuossa iässä vielä. Esikoinen vähän kääntyili, mutta kakkonen ei edes sitä. Toi on meiän hätähousu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mape:
minun poitsu oppi vasta kääntymään mahalleen tuossa iässä :). nyt on 10 kk ja muutama päivä sitten oppi vasta ryömimään :)

Semmosia hitaita noi meidänkin kaksi ekaa on olleet ja tuo kolmonen hosuu sinne ja tänne.

Mulla esikoinen lähinnä köllötteli ja vähän kääntyili puolivuotiaana, toinen lähti konttaamaan puolivuotiaana. Sillä oli kiire (ja on vieläkin, nyt se on 2v ja juoksee joka paikkaan kun kävellen ei ehdi ). :D

Meidän 7kk ikänen tyttö ei vielä ryömi. Liikkuu kyllä niin että potkii jaloilla ja ylävartalolla tekee "käärme"-liikettä :D Selälteen siis liikkuu, vatsallaan ei juurikaan viihdy vaikka on jo useamman kuukauden osannut kääntyä =)

Meillä 6kk tyttö kääntyy mahalta selälleen ja päinvastoin. Yrittää ryömiä, huonolla menestyksellä. Isoveli oppi 5,5kk ryömiin, konttaan ja nouseen istuun, 6kk oppi nouseen tukea vastaan seisoon, käveleen ilman tukea 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta sanokaa nyt mulle, että turha miettiä noita mustelmia vaan että niitä tulee kun harjoittelee.

Eipä lohduta, mutta en ole kyllä meidän rämäpää-neidiltä löytänyt vielä yhtään mustelmaa.
Pää kolisee ja sitä rataa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Mutta sanokaa nyt mulle, että turha miettiä noita mustelmia vaan että niitä tulee kun harjoittelee.

Eipä lohduta, mutta en ole kyllä meidän rämäpää-neidiltä löytänyt vielä yhtään mustelmaa.
Pää kolisee ja sitä rataa...

No meidän on ainakin nuo kaksi vanhempaakin aina ihan piukassa mustelmia, samoin minä itsekin olen. Tulee siis kohtuu herkästi.

Avita sitä sun vaavia hieman kääntyilemään eli leikkikää lattialla ja pyörikää selältä masulleen ja toisin päin ja kohta taas uusiksi. Mää pyörittelin tuota neidän neitosta aina siinä sivussa ja oppi ite kääntymään 2,5kk iässä.. Olen pitänyt paljon lattialla, sitterissä en juuri koskaan.

6kk iästä asti on töröttäny konttausasennossa ja hytkyy ja nytkyy eestaas ja kikattaa itselleen. Ryömii vimmatusti ainakun näkee jotain mielekästä, esim. joku rapiseva juttu. Nyt alkanut menemään pyramidiasentoon yhtenään eli pylly pystyssä ja polvet suorina ja kädet lattiassa, huomenna ikää 7kk.

Alkuperäinen kirjoittaja marffa:

Avita sitä sun vaavia hieman kääntyilemään eli leikkikää lattialla ja pyörikää selältä masulleen ja toisin päin ja kohta taas uusiksi. Mää pyörittelin tuota neidän neitosta aina siinä sivussa ja oppi ite kääntymään 2,5kk iässä.. Olen pitänyt paljon lattialla, sitterissä en juuri koskaan.

6kk iästä asti on töröttäny konttausasennossa ja hytkyy ja nytkyy eestaas ja kikattaa itselleen. Ryömii vimmatusti ainakun näkee jotain mielekästä, esim. joku rapiseva juttu. Nyt alkanut menemään pyramidiasentoon yhtenään eli pylly pystyssä ja polvet suorina ja kädet lattiassa, huomenna ikää 7kk.

Meillä ollaan kans tossa pyramidiasennossa jatkuvasti ja menee eteenpäinkin siinä.

Likan pikkuveli täytti just 7kk ja hän on kontannut jo hetken aikaa, sitä ennen ryöminyt. Mun mielestä kauhean aikaisin, en muista että likka olisi noin aikaisin kontannut.

Alkuperäinen kirjoittaja marffa:

Meillä ollaan kans tossa pyramidiasennossa jatkuvasti ja menee eteenpäinkin siinä.

Mää täällä "kauhulla" odotan kuinka pian se meinaa alkaa nousemaan pystyyn, koska tuoltahan se just lähtee. Koko ajan vauhdilla etenee tuo liikkumisen harjoittelu. Ja meilläkin on tuossa pyramidissa menty muutama pikku matka, mutta on hieman vielä tasapaino hakusessa. Mutta hauskaa näyttää neidolla olevan :)

Tuota meidän pirpanan touhuja katsellessa olen alkanut miettiä onko esikoisessamme joku valmistusvika.
Ei se ole ollut läheskään noin touhukas. Olla möllötti yhdessä paikkaa ja laiskasti lähti liikkeelle. Nykyäänkin todella epäurheilijamainen. :/
En muista sillä olleen tuota em. pyramidiasentoakaan. :o

Jos tarkoitatte sitä ns. karhukävelyä, niin ei meidänkään poika sitä harrastanut. Ensin ryömi, sitten hetkutti konttausasennossa ja siitä lähti konttaamaan.

Tuota meidän pirpanan touhuja katsellessa olen alkanut miettiä onko esikoisessamme joku valmistusvika.
Ei se ole ollut läheskään noin touhukas. Olla möllötti yhdessä paikkaa ja laiskasti lähti liikkeelle. Nykyäänkin todella epäurheilijamainen. :/

Eihän se kaikkien kehitys etene just tietyllä tavalla. Mää pidin esikoista ihan hulluna sylissä, kun eihän sitä nyt lattialle voi laittaa (HALOO!! ;) Tosi hitaasti lähti liikkeelle, ei ryöminy/kontannu ikinä, oli tyytyväinen kun oppi istumaan ja sille riitti se pitkäksi aikaa. Sitten vaan yks päivä nousi ylös ja siitä lähti sitten tuen kanssa kävelemään. Nykyään 3vee ja on kyllä ihan taitava liikkuja ja koko ajan menossa. :)

Tämän nuoremman kanssa olenkin tehnyt sitten kaikki lähes eri tavalla ja ero on kyllä ihan huomattava.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ryöminyt jo jonkun aikaa ja nyt sahaa konttausasennossa. Ei suostu enää istuskelemaan sitterissä vaan koko ajan kova meno päällä ja hyörii ja pyörii siellä ja täällä. 5v ja 3v sitten viel äsiinä seassa.

Ja silti hermoilen, jos näen vauvalla jossain pienen mustelman. Vaikka se kai on ihan normaalia lapselle joka harjoittelee kaiken päivät tuolla lattianrajassa liikkumista.

meillä sama juttu sahaa meneen konttausasennos ja ryöminy on jo hyvän aikaa myös pakittaa kun haluaa jotain :D meilläkin sitteri on out ja istua vaan pitäis myös jos istuu ja annat kädet vetää ittensä ensi sitteristä puol makuusta istuun ja sitten nousee seisomaan :D kokeile samaa mahtaa innstua :D

Yhteistyössä