Vauva 5kk itkee ja parkuu anoppilassa..vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurjaa

Vieras
Tää on tosiaan alkanut ihan yhtäkkiä.. Kun mummi tai vaari tulee lähelle niin parku alkaa..eilen tosin tovin istui vaarin sylissä kunnes taas sama itku.. en usko että vierastaa, tai siis näemme todella usein.. mistäköhän moinen johtuu??? :(
On nykyään kurjaa mennä kylään kun itku tulee ja eilenkin, itkusta ei loppua meinannut tulla, koko kotimatkakin autossa itkettiin.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? kävisittekö edelleen usein kylässä? taukoa? vai mikä tähän avuksi?

Vierastaa voi, vaikka näkis joka päivä. Meillä kuopus vierasti jopa omaa isäänsä:D. Ja, kyllä meillä elämä jatkuisi ihan normaaleissa uomissa itkuista huolimatta. Ne kuuluu vauvan kehitykseen, eikä niiden tulisi haitata normaalia elämää. Mitenkäs se hyvä neuvo meni.. Että elämä pyörii vauvan ympärillä, mutta vauva ei ole elämän keskipiste.. Annan vauvan itkeä ja huomata, että eihän tässä ole mitään hätää, kun äitikin pysyy ihan rauhallisena.

Kyllä se vaan taitaa vierastamista olla. Ensimmäinen vierastuskausi tulee siinä 4-5 kk:n iässä.

Meillä oli sama juttu tuossa iässä. Aika auttaa. Käykää toki ihan normaalisti kyläilemässä, mutta jos vauva haluaa olla äitin tai isän sylissä mieluiten, antakaa hänen olla. Kyllä ne isovanhemmat ehtii vielä pientä sylitellä myöhemminkin.

mlun lapsenlapsi oli tossa iässä ihan hirveä vierastamaan. jos oli pari kolme päivää välissä, että ei nähty, niin hirveä parku syntyi, jo melkein siitä, että sattui kohti katsomaan. eli luulen että tässäkin on kuitenkin kyse ihan siitä, että vierastaa. mä jatkaisin käymistä mummolassa samalla tavalla kuin ennenkin.

..juu tosiaan pelkkä katse saattaa riittää toisinaan, vaikka olis minun sylissä ja mummi tai vaari katsoo poikaan päin :D välillä hää ite oikeen tuijottaa heitä ja sit alkaa itku :D
No, ehkä menee ohi... Tosiaan appivanhemmat on aikalailla ainoot ketä noin kovin vierastaa..

Ai niin ja sit jos vauva itkee, niin ei tarvii mennä kenenkään syliin. Sillon kun vierastaa, niin totutellaan tilanteisiin äitin sylistä:) Meilläkin tämä nuorin työntää pään minun niskaan ja kurkkii sieltä vieraita.

Yhdyn muihin tuossa että luultavasti vierastaa. Menee ohi jossain vaiheessa.

Meidän esikoinen vierasti mun äitiä tosi pitkään, vaikka äiti kävi melkein päivittäin meillä. Ikää tais olla joku 4-5kk silloin. Loppui kuin seinään, yhtäkkiä mummu sitten kelpasikin :)

Yhteistyössä