Vauva 4kk heräilee tunnin välein yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä vika? Kun ei oikein nälkäinenkään ole. Illalla esim nukahtaa n. klo 20, herää syömään klo 22, sitten klo 24 ja siitä eteenpäin tunnin välein kunnes aamulla taas pitenee kahteen tuntiin väli. Itse olen niin huono nukahtamaan ja menee järki kun aina jos meinaan itse nukahtaa vauva taas herää. :( Kiinteitä maisteltu viikko ehkä noin lusikka päivässä menee plus velliä. Heräily jatkunut pari päivää..

Vauvan yksi täysi unisykli on vain se 50 min. Sen aikana vauva käy läpi kaikki tärkeät unen vaiheet. Kun 50 min on kulunut uni muuttuu hyvin pinnalliseksi, silloin kaikki käyvät hereillä. Jotkut vain heräävät sitten kunnolla. Vauvasi on sitä sorttia, joka unisyklin loppuessa ei painu uuteen sykliin vaan herää täysin.

Aikuisen vastaava yksi täysi unisykli on 1,5 tuntia. Siinä käydään kaikki läpi, syvä uni yms.

Jos lohduttaa, niin aikuiselle riittää jaksamiseksi se, että saat edes kaksi kertaa nukkua 1,5 h.

Oleellista on nopeus. Nukutko vauvan lähellä?

Jos vauva ehtii herätä täysin, uudelleen nukahtaminen pitkittyy.

Eli heräät varmaan jo liikkeisiin ja jonkinlaiseen ähinään? Silloin kannattaa äkkiä laittaa tutti suuhun tai kättä päälle, jotta vauva huomaa, että olet lähellä. Silloin hän voi käydä nopeammin nukkumaan, kun ei ehdi herätä täysin.

Pinnasänky on ihan vierellä. Olen yrittänyt olla reagoimatta jokaiseen ähinään ja ennen se onkin tehonnut. Aiemmin nukkunut jopa 8h putkeen yöllä. Tätä kestänyt nyt pari yötä... Nälkäinen ei tunnu olevan ja välillä riittänyt syliin otto että nukahtanut uudestaan. Alan olla itse ihan poikki :( ilmavaivojakaan ei tunnu olevan.

Yhteistyössä