vauva 4,5kk ei vain suostu syömään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
Alaleukaan on tulossa hampaita..olleet jo viikon puhkeamassa, mutta eivät vain millään puhkea :( Koko viikon vauva syönyt tosi huonosti..rintaa ei huoli enää ollenkaan ja korviketta menee n. 200-300ml/vrk ja ehkä illalla 100ml riisivelliä. Kasvissosetta 2x/vrk n. puoli purkkia kerralla....
Alan olemaan huolissaan, että saako tarpeeksi nestettä? Suht normaalisti on pissannut kuitenkin..ehkä tänään ja eilen vähän vähemmän..
Neuvolaan olen soittanut torstaina, eikä oikeen osanneet sanoa mitään, sanoi vaan, että antaa soseita enemmän, jos ne maistuu paremmin, mutta huolettaa ettei pikkunen ala kuivumaan :(

Kiitos! Pitää koittaa noita vinkkejä jos tepsis :) Tuntuu ihan kamalalta ku pikkunen ei syö ja sitä myöten oon vissiin liiankin usein tuputtamassa pulloa :( Syö pullosta kerrallaan vain n.30-60ml.. Pitäsköhän vaan odottaa niin kauan, että vauva itse ilmaisee nälkäänsä kunnolla ...tuo kun on vaan aina ollut sellainen, ettei välttämätää itke nälkäänsä, vaan sitten kun ruokaa tarjotaan, niin huomaan,että olipas sillä nälkä ku oikeen hotkii..mut siis nyt ei oo tollasta ollu..

Meidän tyttö ei syönyt tuossa iässä läheskään noin paljoa!! Olen vankasti sitä mieltä, että terve lapsi tietää itse minkä verran syö. Onhan tuo hermoja raastavaa, mutta koita vaan antaa asian olla. Syö sitten kun syö.

Hei, älä stressaa ruokahalu voi vaihdella. Kokeile eri juttuja ja kuulostele vauvaa. Minusta tuntuu, että meidän poika alkoi vasta 9,5 kk vanhana syödä hyvin, kun lähti kävelemään.

Juu, tiedän kyllä että vauvat yleensä kyllä osaa itse säännöstellä syömisensä. Tähän asti kuitenkin on syönyt huomattavasti paremmin..ja tiedän senkin, että ruokahalu saattaa vaihdella...mutta kun on huolissaan niin on huolissaan, vaikka kuinka koittais olla asiaa stressaamatta :(
Ehkä pitää vaan ottaa rennommin ja antaa vauvan rauhassa syödä vain sen verran kuin syö, kun kuitenkin syö edes vähän ettei oo täysin syömättä :)

Yhteistyössä