vauva 10kk ja ruokahaluttomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on siis tyttövauva 10kk, joka on ollut aiemmin hyvä syömään. Perjantaina sairastui oksennus- ja ripulitautiin. Pe-su oksenteli ja ripuloi ja mikään ei pysynyt sisällä. Eilen vielä ripuloi ja oksensi muutamaan otteeseen. Ongelmaksi on muodostunut se, että vauvalla tulee oksennusrefleksi jo ennen kuin lusikka tai pullo ehtii suuhun. Ja vauva ei huoli mitään, maitoa menee noin desi päivässä ja ruokaa korkeintaan yks hedelmäsose. Montako päivää tätä voi katsella? Pissaa ei tuu juuri ollenkaan kun ei juokaan. Tyttö kyllä jaksaa vielä touhuta..

Kiitos avusta! Olen aidosti huolissani..

Kyl mä käyttäsin jo lääkärissä, kun on noin kauan jo ollut ja kun pissaakaan ei tuu normaalisti.

Ootko kokeillu jotain mietoa mehua jos menis paremmin alas. Kaikkea kannattaa kokeilla ja antaa sitä mikä kelpaa.

Niin ja hae apteekista osmosalia, nyt en muista minkä niminen oli se lapsille tarkotettu paremman makunen vastaava tuote.

Nämä on just niitä juttuja jotka mun pitäis jättää lukematta,kun alkaa niin vituttaan.
Eikö sulla ole järkeä siellä päässäs yhtään?
Ota nyt hyvä ihminen tyttö messiin ja lähtekää lääkäriin.
Silloin kun lapsi on kipeänä/kuumeessa niin hän jaksaa touhottaa huomattavasti paremmin kuin vaikka aikuinen.Sitä ei siis kannata pitää merkkinä siitä että kaikki on hyvin.

Joo, käytin lasta viimeks flunssan yhteydessä tk:ssa ja lääkäri käski sillon tulla takas jos lapsi sinertää eikä saa henkeä. Et ei täällä tän asian takia pääse lääkäriin.

Mehua oon koittanu ja jugurttia ja jäätelöä, mikään ei kelpaa. Väkisin saan työnnettyä lusikanki suuhun. No, soittelen neuvolaan kun siellä alkaa soittotunti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, käytin lasta viimeks flunssan yhteydessä tk:ssa ja lääkäri käski sillon tulla takas jos lapsi sinertää eikä saa henkeä. Et ei täällä tän asian takia pääse lääkäriin.

Mehua oon koittanu ja jugurttia ja jäätelöä, mikään ei kelpaa. Väkisin saan työnnettyä lusikanki suuhun. No, soittelen neuvolaan kun siellä alkaa soittotunti.

Jos siellä noin tyhmiä lääkäreitä on,niin menette sitten johoinki muualle.
Se että lapselle on ruokahaluttomuutta ei ole ongelma,vaan se ettei lapsella enää tule pissa normaalisti.
En edes yrittäisi soittaa lääkäriin,vaan veiisin lapsen sinne ja vaatisin palvelua.

Ripuliläälkettä apteekista ja väkisin annat ruiskulla tunnin tai kahden välein määrätyn annoksen. Ei niiltä lapsilta kysytä,huvittaisiko juoda! Jos on kipeä,eikä juo nesteitä,se tehdään sitten väkisin. Jos Osastolle joudutte,siellä joudut myös saman tekemään,joten nyt mars sinne apteekkiin.

Yhteistyössä