Vauva 10kk ja odotan yhä koska se "vaikea" aika alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vava11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vava11

Vieras
On niin ihana ja helppo vauva ollut alusta asti, toki on hänkin välillä ollut itkuinen ja nukkunut huonosti, ollut parit korvatulehdukset ja flunssat, mutta silti kaikki on ollut melko helppoa vielä tähän asti. Nyt on alkanut konttailla joten joutuu vähän vahtimaan mihin menee, mutta ei nyt vieläkään sen suhteen mitenkään vaikeaa ole. Odotan vaan että koska se hankala vaihe alkaa, kun tähän asti on mennyt niin hyvin, onko se sitten kun oppii kävelemään eikä halua olla yhtään paikallaan, vai sitten kun iskee ensimmäiset uhmat..? :D
Tämä on "iltatähti" ja isommat lapset olivat vauvoina paljon vaativampia ja kovapäisempiä :D Tämä kuopus on sellainen rauhallinen tuumailija ja tutkailija ollut :)

Mulla kans toi 10kk on erittäin helppo vauva, vaikka aika vahvan tempperamentin omaakin ja tykkää rähjätä. :D
Aivokalvontulehduksen sairasti kuukauden ikäisenä, sen jälkeen ei mitään, paitsi kerran taisi hampaita kitistä about viikon.
Tasan yhtenä yönä olen vauvan takia valvonut ja silloin oli toi aivokalvontulehdus, eli "turhaan" en ole joutunut valvomaan.

Mä vähän luulen/pelkään, että sit murrosiässä räjähtää. :D

Kuopus on nyt 15kk eikä vaikeista ajoista tietoakaan.

Esikoisella nuo vaikeat ajat alkoivat ehkä 3-4v tietämissä. Tai vaikeat ja vaikeat mutta muuttui kuitenkin haastavammaksi.

Keskimmäisellä taas taitaa koko 5,5v olla ollut tätä vaikeaa aikaa. :D

vaikea aika alkaa silloin kun pitää alkaa kasvattaa lasta. Vauvat on ihania vaikka olis kuinka vaativia. Koliikkkia huutavaa vauvaa jaksaa mutta raivopäisenä huutava kolmevuotias tekee tiukempaa.

Samaa odotan tuon vähän yli 4v-tytön kanssa, että millon ne vaikeat ajat alkaa.. Tähän mennessä ei ole sairastanut kuin ehkä 6 kuumetta, ei korvatulehduksia eikä mitään, lääkärissä ei ole tarvinut käydä kertaakaan sairauden takia, ja pienestä asti unenlahjat ollut kohillaan, ei yhtä ainoaa yötä ole tarvinut valvoa..

Ei minullakaan esikoisen kanssa ollut kovin vaikeaa ollut kun hän oli 10kk. Vaikeudet alkoivat, kun uhmaa alkoi tulla 1,5v paikkeilla ja kun samaan aikaan syntyi vielä erittäin huonosti nukkuva pikkusisko.
Nyt nuorempi on kohta 1,5v ja esikoinen 3v ja uhma menee kausissa, ei ole enää ihan koko ajan uhmakas. Ja nuorempi siis nukkuu jo yleensä hyvin.

Mutta viimeisestä 1,5 vuodesta en muista kovin paljoa, eli kaipa tämä aika vaikeaa aikaa on ollut.

Miksi sitä "vaikeaa" aikaa pitäisi odottaa tai edes miettiä? Tulee jos on tullakseen. Sinullakin ap jo ennestään isompia lapsia, niin luulisi sinun tietävän jo että lapset ovat yksilöitä ja kaikki erilaisia.

Minullakin 3 lasta ja kaikki olleet "helppoja" lapsia vauvoina, mitä nyt uhmaikäisenä vähän raskaampaa ollut, mutta kaiken kaikkiaan olen nauttinut äitinä olemisesta täysillä.

[QUOTE="vieras";25801355]vaikea aika alkaa silloin kun pitää alkaa kasvattaa lasta. Vauvat on ihania vaikka olis kuinka vaativia. Koliikkkia huutavaa vauvaa jaksaa mutta raivopäisenä huutava kolmevuotias tekee tiukempaa.[/QUOTE]

Minä taas jaksan toisin päin. Ei edes pahin uhmakohtauskaan ole minusta niin raskasta kuin vauva, joka huutaa ja huutaa ja huutaa eikä edes tiedä mikä sillä on. Uhmailijan kohtauksen syyn yleensä tietää vaikka se irrationaalinen olisikin. Ei sillä, hermoja sekin kiristää mutta itse kestän sen paremmin.d

Yhteistyössä