Vauva 10, kk yölliset heräilyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aarrearkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aarrearkku

Uusi jäsen
18.12.2010
17
0
1
Tämän ikäisenhän pitäisi jo nukkua yönsä läpi. Meidän tyttö se vaan heräilee ja ei osaa nukahtaa itsekseen. Tarvitsee aina jotain lohtua. Välillä on kausia kun yöllä ei riitä vain "tassu" rauhoittamaan. Siis ei ole pelkkää havahtumista se herääminen, vaan ihan alkaa huutamaan ja huutoa kestää. Kauheasti haluaa pyöriä ja nousta seisomaan sängyssään. Kun on tämä kausi menossa niin hän heräilee parin tunnin välein. Todella raskasta touhua.

Imetän lasta vielä, koska pelkään vähän maitoallergiaa aloittaakseni vielä korvikkeiden tms. muun maidon juottamista. Vuoden ikään tarkoitus oli imetystä jatkaa (n. kk kuluttua lopettamassa). Itse käytän erittäin vähän maitotuotteita, kahviakaan en niin paljon juo, ruisleipää silloin tällöin.

Tassuttelua siis olen harrastanut. Neuvolassa th oli melko neuvoton jo, lääkärille on tulossa aika allergioiden poissulkemiseksi.

Onko muilla näitä ongelmia ja miten niistä on selvitty?

Ihan pienenä vauvana 3kk ikään asti tyttö nukkui yöt hienosti! jopa 9 tuntia putkeen. 4,5 kk ikäisenä aloitti kiinteät ja liikkuminen n. 6 kk iässä.

No aika yleistähän tuo heräily on lapsilla, jotka opettelee liikkumaan, seisomaan, kävelemään jne. Ja sitten voi alkaa tulla niitä painajaisia tai "kauhukohtauksia" yöllä.

Oma vauva on vasta 7kk ja heräillyt aina öisin, joten en osaa kummemmin auttaa, jaksamista vaan :) ei tuo mitenkään harvinaista ole, vaan yleinen ongelma.. Itselle oli apua Unihiekkaa etsimässä -kirjasta, siinä on paljon muiden kokemuksia, faktoja ja ohjeita eri unikoulu-menetelmiin.

Itse yritän noudattaa pistäytymis-menetelmää ja silittelen kyllä myös, mutta rankkaahan tää heräily on. (eli siis annan vauvan itkeskellä hetken, käyn sanomassa että nyt nukutaan ja laittamassa rauhallisesti pitkäkseen, sitten taas lähden pois jne.) Kyllä tää tuntuu toimivan, nykyään vauva nukahtaa itsekseen jo illalla ja joskus jopa yölläkin, itkeskelyä tai mylläämistä kuuluu vielä kun olen käynyt lohduttelemassa ja sitten vauva nukahtaa kuitenkin itsekseen. (Tosin otan itse usein tytön aamuyöstä viereen nukkumaan samalla kun syötän, koska ainakin välillä nukkuu siinä paremmin.)

Yhteistyössä