Vaunut / Rattaat / Yhdistelmät vai.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaos

Vieras
Niinpä... Olen eksynyt vauvantarvike maailmaan. Eli etsinnässä olisi mielellään rattaat kovalla tai pehmeällä kantokopalla. Renkaat saisivat olla isot ja sellaiset, jotka kulkevat hiekkateillä ja lumessa. Matkaan mukaan autoon ei tarvitse mahtua. Haluaisin kestävät rattaat, joita myös isosisarukset saisivat työntää. Eli kestäisivät käyttöä ;)
Olisiko antaa suosituksia?????

""Haluaisin kestävät rattaat, joita myös isosisarukset saisivat työntää"" tämä lienee ei ihan ensimmäisenä kriteerien listalla :D

Renkaita saa ainakin briolla valita, ja teutonialla..
Ja mulle ainakin sanottiin vauvatarvikeliikkeessä että ei "pelkkiä" vaunuja edes ole enää, kaikki on yhdistelmiä, eli (rattaat+koppa=vaunut)

Itselläni myös vaunujen hankinta edessä, ja onhan tuo aika sekamelskaa..
sinulla sentään on jo kokemusta, mutta näin esikoista odottavan on vaan ostettava jotku kärryt ja toivottava että ovat meille sopivat :D

Meillä on ainakin Emmaljungan classic sportit kestäneet hyvin käyttöä, kahdella lapsella ollu käytössä ja kovassa, koska meillä ei ole autoa ja rattailla käydään kaupassa ja roudataan niillä maidot yms. kaupasta ja onpa niillä myös tietsikka kuljetettu yms. jota muut roudaa autolla ovelta ovelle.

Meillä Oran vaunut ja olen tykännyt. Yhdistelmät kovalla kopalla. Mielestäni tuo koppa on ihan makuasia. Jatkosäilytyksessä pehmeä helpompi ja toimii pidempään myös lämpöpussina, kun istuu jo. Meidän Oran Jovit ovat olleet vuodesta 2005 kovalla käytöllä eli päivittäin liikenteessä ja monta kertaa viikossa taitan mukaan autonperään, kun lähdetään kavereille. Ystävän kolmevuotias tykkää työntää, kun aisan saa laskettua alas. Oralla myös heittoaisamalli, joka on kyllä aika kätevä myös, mutta maksaa. Isot ilmakumirenkaat kulkevat hyvin lumessa ja soralla, eivätkä katukivetyksetkään haittaa. :)

Nyt rattaista hajosi jarrupoljin, mutta sen sain varaosina 8 euroll. Kaverin vanhoihin rattaisiin ostimme samalla turva-aisan varaosina 15 euroa. Eli sekin on kiva, kun varaosia saa tarvittaessa, kun eivät mitkään rattaat kestä ikuisesti.

Oralla on nettikauppa ja tehtaanmyymälä Noormarkussa. Toki rungot ja osa verhoiluista tehdään ulkomailla, mutta jotakin sentään Suomessa.

MUTTA.... jokaisella on omat suosikkinsa eli esitit mahdottoman kysymyksen, jos apua kaipaat! :)

Mulla oli esikoisella Jovi Airit kans, ja ihan oli hyvät pelit. Lapsi ei kuitenkaan ikinä oppinut vaunuissa/rattaissa viihtymään saati sitten nukkumaan, joten hankkiuduin noista isoista vankkureista eroon jo kun hän oli alle vuoden. Kuopukselle tulee vaan kuomurattaat (Teutonia Timmy) ja pehmeä koppa, oletan että tää tulokas on samanlainen kannettava malli kuin esikoinenkin oli :) Kantorepulla siis mennään tod.näk. enimmäkseen.

Kiitokset vastauksista. Olen kuikuillut alustavasti netistä Oran ja Emmaljungan vaunuja. Markkinoille on vain tullut hurja määrä uusia merkkejä! Tuntuu että silmäillessä vaunuja vain ulkokuosi jää mieleen ja kaikki "oleellinen" jää taustalle. Maalla kun asutaan ei ole mahdollista kaikkia vaunuja päästä hiplailee :D Taitaa se kotimainen olla kuitenkin valttia.... Hmmm...

Yhteistyössä