vaunuilusta hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaappppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaappppp

Vieras
Elikkä kertokaas mitä hyötyä on vaunuilusta? Kun kyseessä pieni vauva joka ei rattaissa istu vaan miljoonan peiton mutkassa nukkuu koko ulkoilun ajan, harsot luukulla niin ettei ees näe missä ollaan, eikä kyllä muutenkaan kun nukkuu. Meinaan nytten vaunulenkkejä. Saa raitista ilmaa? Onko mitään muuta, kun siis nukkuu päikkärit sisällä, ulkonukutukseen ei mahista. Käytättekö te vauvojen äiskät joka päivä pentuja ulkona vaunuissa?

Kyllä se harso on niin harvaa kangasta, että vauva saa raitista ilmaa. Meillä ainakin poika nukkui ulkona vaunuillessa pienempään yli 2h, kun sisällä paljon vähempään.
Eli hyötynä oli meillä: vauva nukkuu paljon paremmin ja äiti saa liikuntaa. =)

Ajattele itseäsi myös. Eikö ole kiva käydä heittämässä tunnin tai kahden lenkki vaunujen kanssa kun vauva nukkuu? Jaksaa itsekkin paremmin.
Esikoisen ollessa vauva tykkäsin kävellä paljonkin vaunujen kanssa, nyt siitä ei oikeen tule mitään kun esikoinen tahtoo itse kävellä ja hänen tahtiaan kun mennään, ei sitä enää kävelyksi voi kutsua.
Ei käydä joka päivä ulkona, talvella paljon vähemmän.. Näin kevään tullen useammin ja kesällä kyllä päivittäin.

no meillä on koira jonka kanssa kävelen lenkkini niin en itseni liikkumista ajattele, ja en mä ainakaan niitä vaunuja niin nopeesti työntele että siitä jotain isompaa hyötyä ois. Ja mieluiten erikseen käytän piskin lenkillä, vaunuilla kun ei pääse jokapaikkaan.. En nyt meinannut teilata vaunuilua, musta se on kivaa, mutta näin talvella ei vaan viittis kun se pukeminen on niin ihanaa. Ajattelin vain että onko siitä oikeasti jotain supertärkeetä hyötyä että sitä pitäs jokapäivä ilmojen sallies harrastaa. Ja nyt sohjojen alkaessa en varmana lähe vaunujen kanssa. Toki sitten kun tiet on sulat :) Ajattelin vaan että oonko mä nyt jotenkin badmamma kun vaunuillaan kerran kaks viikossa :/

Itellä ainakin pysyy mieli parempana ja pää paremmin kasassa, jos ei tarvi koko päivää olla vauvan kanssa kaksistaan sisällä, kun mies on päivät töissä..:)

Enkä usko, että se raitis ilma pahaa tekee vauvallekaan.. Ja lisäksi tuntuu, että vauva nukkuu yöunet paremmin, jos on vaunulenkin aikana nukkunut pidemmät päikkärit (sisällä siis nukkuu päivällä vain sellaisia 15min- 45min unia)..

Mutta tosiaan en usko, että se vauva siitä mitenkään kärsii, jos ei joka päivä (tai joka toinenkaan) raahaudu ulos..:D Jokainen taaplaa tyylillään..

No mä en vaunuillu esikoisen kans ollenkaan - pelkäs ja vihas vaunujaan eikä tehny siellä muuta kuin huusi. Ihan normaali nelivuotias siitä on kuiteskin tullut ;)

Yhteistyössä