Vaunuihin vauvan eteen "peitto", mistä saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pokspoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pokspoks

Vieras
Mikä se nyt on oikeelta nimeltään, mut kumminkin semmoinen renkailla kiinnitettävä "harsonkorvike" vaunuihin vauvan eteen suojaksi. Mistä semmoisia saa? Hankala lähtee ettimään kun en tiiä ees tuotteen oikeeta nimeä. :D

[QUOTE="vierailija";29661330]Komppaan edellistä "mmm" -kirjoittajaa - pyykkipojat ja harso pelittivät vallan mainiosti viisi vuotta sitten ;)[/QUOTE]

Dooky vaunuverhossa onkin se idea että se suojaa uv:ltä, eikä päästä tuulta tai valoa läpi eli suojaa vauvaa niin kun kuuluu :) kyllä mä ite mielummin laitan dookyn ja suojaan lapsen uv säteilyltä kun harson joka on mun mielestä yhtä tyhjän kanssa.

[QUOTE="Dooky";29661359]Dooky vaunuverhossa onkin se idea että se suojaa uv:ltä, eikä päästä tuulta tai valoa läpi eli suojaa vauvaa niin kun kuuluu :) kyllä mä ite mielummin laitan dookyn ja suojaan lapsen uv säteilyltä kun harson joka on mun mielestä yhtä tyhjän kanssa.[/QUOTE]

Ja kyllä minä haluan vauvan saavan vähän aurinkoa eikä muuttuvan ihan vampyyriksi. Ilman harsoa niin kauan kun ei ole pakkasta.

ihan tavallinen puuvillapaita suojaa auringolta. Ohut paita tietty vähemmän ja paksu enemmän.

Se vaippaharso on puuvillaa ja suojaa ihan hyvin auringolta sen verran kuin on tarvis. Meinaan jos on hirveän kuuma, niin vaunuthan pidetään varjossa. Älä edes kuviitele, että voit mustilla vankkureilla lähteä tunnin lenkille jos on helle ja aurinko porottaa. Ne vaunut muuttuu saunaksi noin minuutissa.

mun vanhoissa emmaljungissa oli vaunupeitteessä (kiinteä koppa) musta harso valmiina, vetskaritaskussa. Eikö muka uusissa vaunuissa ole?

[QUOTE="pieras";29661461]mun vanhoissa emmaljungissa oli vaunupeitteessä (kiinteä koppa) musta harso valmiina, vetskaritaskussa. Eikö muka uusissa vaunuissa ole?[/QUOTE]

On uuudemmissakin ei tosin kaikissa mutta se ei ole harso vaan hyttysverkko eikä kyllä tarpeeksi tiheä suojatakseen uv:säteilyltä.