Vaunuasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyselijä"

Vieras
Esikoinen on vauvan syntyessä 2 v 1 kk. Ostaisitteko tuplarattaat vai seisomalaudan? Esikoisella on Brio Kombi -yhdistelmät, ja niiden huonona puolena oli mun mielestä se, ettei kovaa vaunukoppaa saanut nostettua pois. (Vaunut ovat siis joko vaunut tai rattaat, ja muutostyö ei ole helpon mahdollinen juttu.) Näin vauva sitten aina heräsi, kun tultiin ulkoa, eikä muutes vähällä nukahtanut uudestaan! Onko kellään tietoa, voisko Brio Kombeihin ostaa pehmeän kantokopan, jonka vain nostaisi makuuasennossa oleviin rattaisiin ja pois?

Kyllä me saatiin ihan nätisti kovakoppa pois vaunuista, mutta hyvin harvoin tarvittiin tuota ominaisuutta. Jos ei ulos voi jättää nukkumaan niin vaunut sisälle ja vauvalta peitteet pois päältä ja mahdolliset ulkovaatteet auki, ei sitä pakko ole mihinkään siirtää.

Mutta kyllä, ostaisin tuossa tilanteessa tuplat, koska meillä on kovasti tarvittu rattaita lapsen kolmantena vuonna ja todennäköisesti käyttöä löytyy vielä seuraavanakin. Mutta se tietysti riippuu ihan teidän käyttökohteista ja tarpeista miten teillä tarvitaan.

Mietin ihan samaa, tosin meillä Emmaljungan yhdistelmät joista se kova koppa lähtee helposti pois. Ajattelin ensin vauvalle pelkkää kantoliinaa eikoille kuukausille, mutta en tiedä miten se toimisi. Tuplat ostan kuitenkin vasta siten jos niille tosiaan on tarve. Ikäeroa tulee meille 2v3kk.

Mikä tahansa pehmeä koppa käy melkein mihin tahansa vaunuihin. Tai sitten et tartte mitään koppaa, ostat vaikka jääkarhun makuupussin ja nukutat vauvaa siinä, on superkätevä. Ja mä ottaisin seisomalaudan, meidän kulkemat matkat kun on yleensä lyhyitä, pisin on 3km eikä sekään edes joka viikko. Mieti mitä matkoja kuljette ja kuinka reipas kävelijä/seisoskelija isompi on.

Kyllä me saatiin ihan nätisti kovakoppa pois vaunuista, mutta hyvin harvoin tarvittiin tuota ominaisuutta. Jos ei ulos voi jättää nukkumaan niin vaunut sisälle ja vauvalta peitteet pois päältä ja mahdolliset ulkovaatteet auki, ei sitä pakko ole mihinkään siirtää.

Mutta kyllä, ostaisin tuossa tilanteessa tuplat, koska meillä on kovasti tarvittu rattaita lapsen kolmantena vuonna ja todennäköisesti käyttöä löytyy vielä seuraavanakin. Mutta se tietysti riippuu ihan teidän käyttökohteista ja tarpeista miten teillä tarvitaan.

Me asutaan hissittömän pienkerrostalon toisessa kerroksessa, joten vaunuja ei saa tuotua sisälle :( . Ehkä nuo tuplat ois sitten hyvä ratkaisu.

[QUOTE="Kyselijä";22278009]Me asutaan hissittömän pienkerrostalon toisessa kerroksessa, joten vaunuja ei saa tuotua sisälle :( . Ehkä nuo tuplat ois sitten hyvä ratkaisu.[/QUOTE]

No et sinä sen kummemmin saa niitä tupliakaan sisälle, etkä niistäkään sen ihmeellisemmin koppaa pois kuin noistakaan.

kyllä mun mielestä ratas-paikka alle 3vuotiaalle on ehdoton. vaikka kuinka olisi reipas kävelijä, ei mun mielestä voi vaatia toista aina kävelemään/seisomaan, aika pieni kuitenkin on. ja helpottaa äidinkin elämää kun saa väsyneen/kiukuttelevan/uhmaavan lapsen istumaan, jos jonnekin pitäisi oikeasti päästä.
mä oon miettiny hankkivani carenan double swingit. meille ikäeroa tulee kyllä vain 1v8kk. noi kivat kun vauvan saa kovassa kopassaa työntäjäänpäin, ja esikko saa katsella maisemia.

No et sinä sen kummemmin saa niitä tupliakaan sisälle, etkä niistäkään sen ihmeellisemmin koppaa pois kuin noistakaan.

Pehmeä koppa on helpompi nostaa vain pois. Tuo kova kantokoppa kiinnitetään kaiken maailma remmeillä vaunujen runkoon, ja lisäksi se oli jotenkin niin tiukka, että ainakin esikoinen ois heti herännyt siihen kopankiinnitys- ja irrotusrytyytykseen. Kunnolla en enää muista,miten hankala koppa oli irrottaa ja kiinnittää, kun yhdistelmät on olleet jo kauan rattaina. Mutta hankalaa se siis oli.

eivät varmaankaan sitten ole bora kombi merkkiset vaunut koska meillä sellaiset oli ja kova kantokoppa lähti oikein näppärästi pois ja siinä keskimmäinen jatkoi uniaan sisällä. Asuttiin kerrostalon toisessa kerroksessa ja helposti koppakannettiin lapsen heräämättä sisälle. Mutta suosittelen tuplien ostoa meillä tuli tarpeeseen kun kuopuksen ja keskimmäisen ikäeroksi tuli 1 ja 8kk. Brion tuplat ostettiin ja todella hyvät on olleet!

[QUOTE="vieras";22278064]kyllä mun mielestä ratas-paikka alle 3vuotiaalle on ehdoton. vaikka kuinka olisi reipas kävelijä, ei mun mielestä voi vaatia toista aina kävelemään/seisomaan, aika pieni kuitenkin on. ja helpottaa äidinkin elämää kun saa väsyneen/kiukuttelevan/uhmaavan lapsen istumaan, jos jonnekin pitäisi oikeasti päästä.
mä oon miettiny hankkivani carenan double swingit. meille ikäeroa tulee kyllä vain 1v8kk. noi kivat kun vauvan saa kovassa kopassaa työntäjäänpäin, ja esikko saa katsella maisemia.[/QUOTE]

Tuo kaikki on varmaan ihan totta. (Ja tuollainen ominaisuus tuplissa ois kyllä hyvä. )

[QUOTE="Kyselijä";22278069]Pehmeä koppa on helpompi nostaa vain pois. Tuo kova kantokoppa kiinnitetään kaiken maailma remmeillä vaunujen runkoon, ja lisäksi se oli jotenkin niin tiukka, että ainakin esikoinen ois heti herännyt siihen kopankiinnitys- ja irrotusrytyytykseen. Kunnolla en enää muista,miten hankala koppa oli irrottaa ja kiinnittää, kun yhdistelmät on olleet jo kauan rattaina. Mutta hankalaa se siis oli.[/QUOTE]

suosittelen ehdottomasti pehmeää koppaa. Helppo ottaa mukaan minne vaan, talvella lämmin ja pitkä käyttöikä.

eivät varmaankaan sitten ole bora kombi merkkiset vaunut koska meillä sellaiset oli ja kova kantokoppa lähti oikein näppärästi pois ja siinä keskimmäinen jatkoi uniaan sisällä. Asuttiin kerrostalon toisessa kerroksessa ja helposti koppakannettiin lapsen heräämättä sisälle. Mutta suosittelen tuplien ostoa meillä tuli tarpeeseen kun kuopuksen ja keskimmäisen ikäeroksi tuli 1 ja 8kk. Brion tuplat ostettiin ja todella hyvät on olleet!

Vaunut on Brio Kombit (vm 2008), ei Borat. Noita Brion tuplia olen vähän ajatellutkin. Kiva kuulla, että ovat hyvät :) .

[QUOTE="vieras";22278064]kyllä mun mielestä ratas-paikka alle 3vuotiaalle on ehdoton. vaikka kuinka olisi reipas kävelijä, ei mun mielestä voi vaatia toista aina kävelemään/seisomaan, aika pieni kuitenkin on. ja helpottaa äidinkin elämää kun saa väsyneen/kiukuttelevan/uhmaavan lapsen istumaan, jos jonnekin pitäisi oikeasti päästä.
[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä =)

Voihan sitä ajatella niinkin päin, että olisiko valmis jättämään rattaat pois siltä vaikkapa 2v2kk:lta vaikkei uutta vauvaa olisikaan tulossa. Kävelisi joka paikkaan sen lapsen kanssa. En mä ainakaan.
Meillä vanhempi on kohta 2v8kk ja rattaat ovat käytössä päivittäin.
Reipas liikkuja on sille päälle sattuessaan, saattaa esim. juosta 2km, mutta riippuu niin päivästä ja muusta mielentilasta.

[QUOTE="äiti";22278197]Meillä oli ikäero 2v2kk ja tuplia ei tarvittu. Esikoinen käveli kiitettävästi.[/QUOTE]

joo, kyllä meilläkin kävelee reippaasti.mutta haluan että on edes tarjota se paikka, me kuitenkin liikutaan kaikki kaupat yms. kävellen ja siihen päälle vielä koiran ulkoilutukset. vähän liikaa musta noin pienelle ja aivan varmasti liikaa mun hermoille, kun tuo päättää hankalaksi alkaa.

Yhteistyössä