Vau'kirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Tänään tuli postissa lasten oman kirjakerhon tutustumispaketti. Katseltiin sitä miehen kanssa ja vähän alkoi epäilyttämään. Meille vasta esikoinen tulossa minä hetkenä hyvänsä ja ei taida tuossa lasten omassa kirjakerhossa olla paljoakaan vauvoille sopivaa luettavaa? Lisäksi mietin kyllästyykö sitä nopeasti noihin pelkkiin disneyn kirjoihin.

Onkos teillä kokemusta Vau'kirjasta? Katselin netistä, että siellä olisi ihan kiva tervetuliaispaketti mutten löytänyt mistään tietoa siitä mitä ehtoja ko. kirjakerholla on ja miten se käytännössä toimii. Kaiketi nuo tiedot tulee sitten tervetuliaispaketin mukana. Mutta olisko hyvä ja ennenkaikkea parempi vaihtoehto tuo Vau'kirja ihan vauvaikäisille? Johonkin kerhoon olisi kuitenkin mukava liittyä.

Helkutin kallis. Me oltiin esikosta aikoinaan jäseninä ja joka kuukausi lähettivät 2 kälystä kirjaa joissa tekstiä ehkä kolmen lauseen verran.

En kyllä enää näiden seuraavien lasten kohdalla ole siihen liittynyt tai mihinkään muuhunkaan lasten kirjakerhoon.

Vaun tutustumispaketissa tuli kaikkea kivaa vauvalle postikulujen hinnalla. Sen voi sitten lopettaa jos ei halua jatkaa. Itse tein niin. Esikoisen aikana olin siinä ja kyllä nyt on paljon kirjoja, joita voi kolmaskin lukea. Vau ehdottomasti parempi vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Vieläkö on mielipiteitä?
Mitä noi vau'kirjan paketit sitten maksaa yleensä ja paljonko niissä on tavaraa?

Paketit 14-24e. Sisältää kaikkea roinaa ja huonolaatuisen kirjan. Ihan vauvoille tosiaan ok, esim. pehmokirja, helistin... Mutta niitä saa kaupastakin. Isommalle niissä on oikeasti lähinnä huonoa suomea ja köyhää riimittelyä. Menkää ostamaan oikeiden kustantamoiden oikeita kirjoja, mieluusti jopa kotimaisten lastenkirjailijoiden kiroittamia, tosin kaikki kunnia käännöksillekin, mutta pikkulasten kirjoissa usein kotimaiset on parhaita.

Ja kerhothan tarjoaa vain ulkolaista höttöä huonoisti suomennettuina.

muutamia paketteja olen ottanut, hinnat muistaakseni molemmin puolin 20 euroa postikuluineen. Kirjat tulee iän mukaan, osa ehkä hieman nuoremmille tarkoitettu/ ei enää kiinnostanut. Mutta tosiaan siellä ei ole vähimmäisostovelvoitetta!
Isommille löytyy sitten aakkos-numero- ja tietokirjoja...

Itse kolmessa kirjakerhossa, ja vau'kirja on niistä tällä hetkellä paras (lapsi 9kk),
tulee ikätasolle sopivia kirjoja (pehmokirjaa, helisitinkirjaa, kirjaa jossa on erituntuisia pintoja, kirjaa jossa on kurkistusluukkua), ei sisällöltään mitään huippua, mutta semmoista mistä ainakin meidän lapsi on tykännyt. :) Ja ei tarvitse pelätä että rikkoo kun tutkii.

Meille noita tuli ja olen nyt ajatellut että eroa koko kerhosta. Pari pakettia vielä meni, mutta kun niitä tulee koko ajan ja sisältö on melkein sama aina, noita kirjoja on nurkat täynnä ja ei me niitä edes lueta, jätkä vaan pureskelee ja ne kurkistusluukut on meillä historiaa, ne on kaikki revitty irti, ei ne mitään kestä.

Yhteistyössä