Vatsatautia odotellessa. (mitäs sitä kannattaa nyt ostaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Lapset ovat viettäneet koko loman yläkerran lasten kanssa. Yökylässä oli tarkoitus olla viime yö. No isoveikka olikin. Neiti tuli illasta kotia. Nyt aamulla neiti oli menossa leikkimään. Niin ilmoittivat, että yläkerran nuorempi oksentaa. No poika on vielä sielä. Tarttunuthan tuo varmasti on jo molempiin. Niin tiiviisti leikkineet koko loman.

Itse olen vielä mukavassa flunssassa. Joten varmasti tarttuu vielä normia helpommin.

Anyway... Mitäs kaikkea kannattaa varata 4 henkiselle perheelle tonne jääkaappiin vatsataudin varalla.

Paljon olen hyviä vihjeitä täältä lukenut, mutta tietenkään muista enään mitään noista :(

Osmosalillekkin oli joku vaihtoehtoinen respti ihan kaupan tarvikkeista.

Kiitos

no nyt alat heti syättää koko porukalle rela tai vastaavia maitohappobakteereja. mehua erilaisia kaappi täyteen, sipsejä, nakkeja ja muuta suolanpuolta. hedelmiä.
vc-paperia ja talouspaperia. onkohan se oikein noro?

Ei ole tietoa onko noro. Itse en käynyt yläkerrassa. Pojat olivat tytöllemme sanoneet, että neiti ylhäällä oksentaa. Ensin mietin pitäisikö käydä käskemässä poika kotiin. Mutta johan tuo on tarttunut, jos on tarttuakseen.

Ja kiitos vihjeistä. Hitsi en tiedä onko meidän apteekki auki tänään, että saisi noita maitohappobakteeri tabuja.

Maitohappobakteereja,ihan ykkönen,jos eivät ole jo käytössä.
Meillä oli sinä vademnamakuista ripulijuomaa apteekista,siitä lapset ainkin saivat kaiken tarvistemansa.

Suolakeksit paljon parempi vaihtis sipseille.Helpompi oksentaa ne (joo yöks ),massautuvat mahassa eivätkä jää palasiks.
Mustikoita(kohmeisina ) rauhoittvat mahaa ja kovettavat jos maha kuralla.

Teetä, sokerikorppuja, voileipäkeksejä, meetwurstia, lihalientä. Onko teillä pakastemarjoja? Niitä voi imeskellä jäisinä. Ja sit tehdä kiisselin jossain vaiheessa (perunajauhoja). Tsemppiä! T: toipumassa oleva

Pitää tarkistaa tuo meidän apteekki.

Poikakin tuli justiinsa kotia. Sanoi ettei tyttö ollut oksentanut kuin kerran yöllä. Ja oli touhunnut jo pystyssä aamulla.

Joten ehkäpä se ei ole noroa. Jos vaikka oksentanut muusta syystä. (toivossa on hyvä elää) :D

Meidän lista on:
Gatorade
mustikkakeitto
sipsit
TUC-keksit
vaalea leipä
Hartwallin keltainen Jaffa (ainoa joka saa minulla itselläni oksennuksen jotenkin siedettäväksi)

Eihän mahataudeissa saisi juoda mitään makeaa vaan kivennäisvettä että saa menetetyt suolat takaisin.
Suosittelen maitohappobakteereja pysyvämpään käyttöön, suolistossa on vastustuskyvyn perusta. Ei iske kulkutaudit.

Meillä syötiin relatabseja kuukausi pari kun norosta alettiin kohuamaan. Mutta arvaappa vaan jättikös tää mamma muutama viikko sitten relatabsit ostamatta.

No katellaan. Kerran vaan tosiaan yläkerran neiti oli oksentanut. Joten voihan se olla muutakin kuin vatsatautia.

Yhteistyössä