Vatsatauti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minja"

Vieras
Voi hitto.

Yksi lapsista sairastui ti. aamuna. Seuraava pe.aamuyönä. Kolmas pe. iltana ja nyt äsken mies alkoi oksentaa.

Onkohan minulla mitään mahdollisuutta selvitä ilman tartuntaa? :/ Kun nyt koko muu perhe on sairastunut.

On ollut aika nopea tauti, mutta en sitä tietenkään silti itselleni haluaisi. Varsinkin kun työmatkatkin ovat 70km/suunta niin on aika epämiellyttävä tulla sieltä sairaana kotiin.

Molemmat miehen kanssa ollaan sairaita lapsia hoidettu. Minä suihkuttanut oksennuksiset lapset ja mies vaihtanut sitten lakanat. Eli siinä ei eroa juurikaan, miten tartuntaa olisi minimoitu.
Ainoastaan se että minä käytin suojakäsineitä kun pesin oksennuksia lapsista pois ja mies vaihtoi lakanoita ilman käsineitä. Ja laittoi niitä pesukoneeseen. Ei tietenkään suoraan eritteeseen koskenut.

Varsinkin näin ilta-aikaan ahdistaa koko tauti :(

monet aikuiset ei sairastu kaikkiin mahatauteihin. Mutta toki riski on olemassa!! Riippuu vähän minkälainen sun vastustuskyky yleensä on? sairatutko helposti? itse saan sata varmasti mahataudin jos k´joku puolen km läheisyydessa sairastaa ;)