VATSATAUTI RASKAUSAIKANA?

Kuinka vaarallista on jos saa vatsa taudin raskausaikana? Koska minulla on ollut jo pari päivää vatsa todella sekaisin, joka on ihan erilaista kun ottaa huomioon että koko aika aikaisemmin on ollut ummetusta... joten mitä kannattaisi tehdä?

flipi rv18+2

No minun käsittäkseni ei ole vaarallista. Itsellä oli kolmosen odotous aikana viikolla 35 kaikkien aikojen mahatauti. Molemmista päistä tuli yhtäaikaa. Ja vessasta ei paljon ulos voinut tulla.
Neuvolassa sanottiin vaan että voi kokeilla gefilus tuotteita ja pitää tietty pitää huoli että elimistö ei kuivu.

Esikoista odottaessa olin todella pahassa mahataudissa joskus rv13 ja tosiaan tavaraa tuli molemmista päistä. Infottiin lekurista ettei ole vaarallista raskaudelle mutta kannattaa pitää huolta nesteytyksestä(hörpi vaikka pieniä siemauksia vettä muutaman minuutin välein) ja nauttimaan mustikkakeittoa jos vaan pysyy alhaalla(mustikka rauhoittaa vatsaa ja samalla sokeroidusta keitosta saa energiaa).

Mutta oikeassa ilmeisesti olivat kun tuossa tuo poika 8kk jokeltelee ihan terveenä ja iloisena. :heart:

Edit: Kuumetta oli minullakin n. 39astetta.
Sitä suuremmalla syyllä huolehdi nesteytyksestä. :flower:

Yhteistyössä