Vatsatauti: miten herkästi tarttuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emetofoobikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emetofoobikko

Vieras
jos viimeisestä oksennuksesta on 4 päivää aikaa? Meillä oli vain vieraita jotka vasta kylään tullessaan kertoivat olleensa taudissa 4 päivää sitten. En halannut, kätellyt tms. Minulla on alle 4kk ikäinen vauva ja en haluaisi missään nimessä, että itse sairastun, koska silloin se todennäköisesti tulee lapseen kun en enää imetä.

no meille tuli viikonkin jälkeen... tosin jos sitä on liikkeellä voi tulla mistä vaan. Kun esikoinen oli vajaa 1kk vanha oltiin miehen kans niin karmeessa yrjötaudissa että mentiin pitkin lattioita. Vauvalle ei tullut mtn(pullovauva). Uskoisin että koska olet käsittääkseni kuitenkin imettänyt, niin kyllä pienellä voi vielä olla hyvä vastustuskyky :)

eikö se oo et jos on pari oireetonta pvää nii ei enää tartu ja jos ne teijän vieraat on sen jo kaikki sairastanu nii ei varmaankaa tartu,mutta jos ei ne kaikki oo sairastanu nii sillonhan se voi vielä tarttua siitä joka ei oo sairastanu.toivottavasti ette sairastu on se vaa nii inho tauti.

Viimesin heistä siis oli oksentanut viimeks 4 päivää sitten eli kaikki sairastanu jo. Pitää todella toivoa ettei tarttuis. Vihaan vatsatauteja ja huolestuttaa tosiaan tuo pikkuinen.

Täällä toinen kaltaisesi foobikko... :hug:

Mä olisin sillä kannalla että ei enää tartu, heiltä.

Mutta itseni tuntien pesisin käsiä ihan vimmatusti ja söisin maitohappoja ihan hermojeni rauhoittamiseksi.

Oletko saanut mitään apuja vaivaasi? Psykologia tms? Vai miten pahasti tuo fobia sua vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22221061:
Täällä toinen kaltaisesi foobikko... :hug:

Mä olisin sillä kannalla että ei enää tartu, heiltä.

Mutta itseni tuntien pesisin käsiä ihan vimmatusti ja söisin maitohappoja ihan hermojeni rauhoittamiseksi.

Oletko saanut mitään apuja vaivaasi? Psykologia tms? Vai miten pahasti tuo fobia sua vaivaa?

Pahimmillaan tosiaan pesin käsiä vatsatauti aikaan niin, että oli käsistä nahka ruvella ja asia pyöri koko ajan mielessä. En uskaltanut syödä mitään kiinteää pariin päivään jos joku perheestä sairastui (ihan vain jos itse satun oksentamaan, että olisi helpompaa) Ja aina kun tuli hiukkaakaan huono olo niin paniikkikohtaus päälle, pahin siinä vaiheessa kun meinasi oksentaa --> meinasi taju lähteä ja huusin (sitä en muista itse, mutta paikallaolija kertoi kun oli yrittänyt väkisin työntää päätäni ämpäriin). Mutta tuo oli silloin pahimpaan aikaan. Nyt on onneksi lieventynyt paljon (kiitos raskauden jossa oksensin itseni sairaalakuntoon). Lähinnä tällä hetkellä vaan hermoilen hirveästi etukäteen ja se jää siihen kun sairastuu tai tautia ei muutamaan päivään kuulu ja käsiä tulee pestyä tiuhaan jos on joku lähellä jolla ollut tauti (mikäli siihen on mahdollisuuksia), mutta paniikkikohtausta ei ole yli vuoteen tullut vaikka olenkin tautia jonkin verran joutunut viime keväänä sairastamaan. Pahimpaan aikaan söin tuohon fobiaan cipralexia. Miten sulla?

Uusimmat

Yhteistyössä