Vatsatauti ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuiva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuiva äiti

Vieras
Eilen illalla alkoi ripulointi ja nyt alkaa oleen mehut pois tästä äidistä.paha olo, mutta ei vielä okseta.kamala vatsakipu ja paleltaa.tää on ihan hirveetä..en tiedä mitää pahempaa ku oksennustauti ja nyt kaiken lisäks pitäis imettää 3kk:n ikäistä vauvaa.
Ei tästä tuu mitään ja pelottaa.:'(

Tää tauti, et kestää liian kauan,kuivun ja joudun sairaalaan.:( oon aina pelänny tätä tautia ja nyt huolettaa vauva ja saanko imetettyä.
Ja tää mahakipu on hirveetä.välillä tosi paha olo ja oksettava olo mut menny toistaseks ohi.jos joudun viä oksentaan näin heikossa kunnossa niin ei hyvä juttu.
Antasin mitä vaan et tää menis ohi pian on niin kamala olo.:'(

Samaisen noron sairasti kuukausi sitten, tosin mä jouduin oksentelemaan. Kyllä siittä selvis, vaikka raskasta olikin ja parin kilon eestä poistui nesteitä. Ei auta kuin yrittää juoda mahdollisimman paljon. Nyt vasta alkaa tuntumaan, että menetetyt voimat alkaa palautumaan.

Toivottavasti ei ole noro.erottaako sitä tavallisesta vatsataudista jotenkin?
Esikoinen sairastu pe päiväkodissa vaikka kukaan muu ei ole ollu tällä viikolla kipeenä.sillä onneks meni muutamassa tunnissa ohi.mulla tietysti viä paskempi versio taudista.
Toinen kuiva äiti: varmasti menee pitkä aiks että on taas samassa kunnossa kun ennen sairastumista.voin kuvitella miten nuutunut olo ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja kuiva äiti;28302114:
Tää tauti, et kestää liian kauan,kuivun ja joudun sairaalaan.:( oon aina pelänny tätä tautia ja nyt huolettaa vauva ja saanko imetettyä.
Ja tää mahakipu on hirveetä.välillä tosi paha olo ja oksettava olo mut menny toistaseks ohi.jos joudun viä oksentaan näin heikossa kunnossa niin ei hyvä juttu.
Antasin mitä vaan et tää menis ohi pian on niin kamala olo.:'(

Me oltiin ulkomailla kun poika oli 4,5kk ja mä sain luultavasti ruokamyrkytyksen. Kuuteen päivään ei mikään pysynyt sisällä ja olin aivan kuihtunut, mutta kyllä sitä maitoa silti riitti :)

Kiitos vastauksista..tauti ei oo yhtään helpottanut.kamala vatsakipu ja pahoinvointi senkus jatkuu.jotain nestettä on onneks pysyny jonkinaikaa sisällä.
Toivottavasti pian helpottais olo ja vauvalle riittäisi maitoa.

Kohtalotoveri...

Täällä 4kk täysimetyksellä oleva vauva ja itse oksensin viimeyön (nukahdin vasta aamukuudelta tunniksi) ja tämän aamun. Päivällä nousi kuumetta joka lienee nyt lääkkeillä laskenut. Nyt jo tuntuu fanta ja popcorn pystyvän sisällä. Muuten olo ollut järkyttävä, jopa niin että mies lähti kesken päivän töistä hoitamaan isompia lapsia.

Voi sua :( tää on kyl kamala tauti!itse odottelen, et joudunko myös oksentaan vai selviänkö "vaan" tällä kamalalla vatsakivulla, ripulilla ja pahalla ololla.mehua oon juonu ja syöny muutaman mustikan.
Koitahan parantua pian, toivotaan et pysyy ruoka sisällä.ja ettei teillä vauva ja muut sairastu.
Tsemppiä ja hyviä vointeja!

Alkuperäinen kirjoittaja kuiva äiti;28302926:
Voi sua :( tää on kyl kamala tauti!itse odottelen, et joudunko myös oksentaan vai selviänkö "vaan" tällä kamalalla vatsakivulla, ripulilla ja pahalla ololla.mehua oon juonu ja syöny muutaman mustikan.
Koitahan parantua pian, toivotaan et pysyy ruoka sisällä.ja ettei teillä vauva ja muut sairastu.
Tsemppiä ja hyviä vointeja!

Paranemisia sinnekin!

Nyt on pysynyt nuo sisällä, toivottavasti jatkossakin. Kuumeen laskettua olo inhimillisempi, onneksi sillä nyt miehellä on puolestaan huono olo. Ei ole vielä oksentanut, nyt taisi nukahtaakin. Lapset toistaiseksi ok. Toivottavasti selvitään aikuisten nopeasti ohi menevällä taudilla!

Yhteistyössä