Vatsataudin aikana synnyttäneitä??? Neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivo iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivo iskee

Vieras
Aamulla alkoi mahakivut ja kävin ripulilla pari kertaa. Yhdeksältä oksensin mahan ihan tyhjäksi. Oon juonu kuitenkin litran nestettä yhdeksästä alkaen. Näkkileipää koitin nakertaa mutta poltto on niin kova jokaisen murusen jälkeen etten syö enää.. Yhden sipsin söin tunti sitten, polttaa. Aamupäivällä alko myöskin supistella ja supistusten aikana mahaa särkee todella. Soitin synnärille ja kätilö oli tosi simppeli neuvoissaan... Sano että jos yleiskunto heikkenee niin sitten terveyskeskuksen päivystykseen, jos supparit kovenee ja tuntuu että synnytys käynnistynyt niin synnärille. No, tilanne on se, että supistukset on särkeviä (ja muuten, toissayönä kello kolme mua alko supisteleen ja niitä kesti eilisiltaan klo 23asti kunnes loppu) ja kädet vaan tärisee, eikä jaksa oikein jalkeilla olla hyvä että pääsin tähän koneelle1 mitä teen??
Ja tää on muuten kolmas lapsi, ei ensimmäinen... Mies tulee töistä vajaan tunnin päästä, sen aikaa tarvii vielä selviytyä yksin lasten kanssa.....

Ootko varma, että on vatsatautia? Onko muilla perheenjäsenillä moista? Mulla alkoi synnytys ihan samalla tavalla, kummallakin kerralla.
Joten mä toivottelen onnea! :D

No ei kiva tilanne ollenkaan! Jos oot ihan loppu niin pitäsiköhän sun käydä tk:s näytillä, jos ne laittais nesteytykseen tai jotain. Kokemusta mulla ei tosta tilanteesta ole, mutta mun oma äiti voi pahoin aina ensimmäisistä supistuksista asti, ja oksensi aina koko synnytyksen ajan, ei kuulemma herkkua ollut. Mä ite oksensin ekan aikana pari kertaa, mut ei se voimia vielä vieny.

Voimia sulle :hug:

No siis ensimmäisenä se tulee mieleen, koska sitä on ollu liikkeellä täällä päin...! Kuopus oli vattataudissa joulupäivänä ja mies pari päivää sen jälkeen. Isommalle likalle ei tullu tautia, ainakaan vielä.. En oo oksentanu sen ysin jälkeen, mut ripulia on tullu vähän. olo on todella heikko, mitä ihmettä tässä pitäis tehdä...????

Alkuperäinen kirjoittaja ootko varma?:
Ootko varma, että on vatsatautia? Onko muilla perheenjäsenillä moista? Mulla alkoi synnytys ihan samalla tavalla, kummallakin kerralla.
Joten mä toivottelen onnea! :D

samaa tuli mullekin mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
Menisin synnärille. Mitä sä tk:ssa tekisit, ei ne siellä pysty sinua hoitamaan.

No miks se kätilö sitten käski mennä sinee?? Että kuulemma siellä saadaan laitettua tipat ym, jos tarvii.... mutta soitin äsken uudestaan ja sama kätilö vastas, sano että sitten sun paikka on täällä jos et kerran kotona pysty olla. mulla vaan pyörii päässä ja heikottaa, tuntuu ettei aika kulu että sais miehen kotia ;(

Naapurilla oli tuollainen synnytys. Joutui sairaalassa sitten tipan lisäksi nenämahaletkuun, mutta selvisi lopulta ipanan kanssa kotiin. Älä mene terveyskeskukseen. Ottaahan ne osastolle jos synnytys on käynnissä.

Yhteistyössä