Vatsasyövän oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympeä Takamus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympeä Takamus

Vieras
Anteeksi näinkin "mieltä madaltava" aihe, mutta nämä sadepäivät on välillä vähän tällaisia. Pistävät miettimään surkeita asioita.

Minä synnytin lapsoseni n. puolitoista vuotta sitten ja sain vaivakseni peräpukamat. Äääh. Olen pariin otteeseen hoitanut niitä apteekista saatavilla voiteilla, mutta oireet vain jatkuvat. VAROITUS, nyt tulee ällöttävä osio: hyvin usein tulee pyyhkiessä verta, tuntuu etten saa kaikkea "kakkosta" kerralla ulos, pyyhkiminen koskee, koska joutuu pyyhkimään piiiiiiiitkään ja takamus on jo aika ruvella :/

Sitähän minä olen vaan ruvennut pohtimaan, että jos kyseessä onkin jotain peräpukamia vaarallisempaa? Suvussa tuota vatsasyöpää on kuulemma ollut, joten siksikin se nyt mielessäni pyörii.

Tietääkö kukaan vatsasyövän oireista vai voiko joku sanoa, että huoleni on aivan jonnin joutava? Lääkäriinkin menoa toki suunnittelen, mutta on se vaan ison työn takana, että kehtaa viedä ahterinsa tutkimuspöydälle ihmeteltäväksi...

Kiitos.

Ylenpalttisen pyyhkimisen sijaan kannattaa pestä takamus puhtaaksi käsisuihkulla ja kuivata se taputellen. Muutenkin saisi peseminen vallata alaa: jos kaadut kadulla naamallesi koirankakkaan, niin pyyhitkö sen pois vai pesetkö mieluummin?

no, vatsasyöpä ensinnäkin vaivaa ylenpänä, mahalaukun kohdalla, ellei kyse ole suolistosyövästä, joka on ihan eri asia.

Minä voin lohduttaa sinua (toisena ihmisenä jolla aina kaikki vaivat tarkoittavat syöpää) että takamusvaivat tuskin on syöpää, vaan kuten arvelit pukamia. sun pukamat taitaa olla tosi ärtyneet, siksi vuodat verta. Kokeiles pyyhkimisen sijaan pestä takamuksesi niin se ei joudu niin hankaukseen.

Jos oireet ei helpota käsikauppalääkkeillä niin kannattaa mennä lääkärin puheille, niin nuo pukamat voidaan poistaa.
Tiedän kokemuksesta että ne voivat ärtyä todella kipeiksi, ja tiedän tuon lääkäriin menon vaikeudenkin, mulla on edelleen menemättä vaikka pukamat vaivaavat aika-ajoin jo kolmatta vuotta... TSEMPPIÄ!

Huh, vastauksenne oikeasti helpottavat! Eivät kylläkään kirvelevää takapuolta ainakaan näin hetkessä, mutta mieli keveni :)

Turbojurpo, kieltämättä tuo koirankakkavertauksesi oli varsin järkeenkäypä. Otanpa siis käsisuihkun käyttöön.

Ja hei vieras, joka olet kolmatta vuotta suunnitellut lääkärille menoa: vaikka tämä pukamavaiva on varsin ärsyttävä, etenkin kun siihen lisätään se "oire" että kaikki vaivat merkitsevät automaattisesti syöpää, niin on silti mukava kuulla etten ole ainoa :D Odotellaan, ehkä me joskus sinne lääkärille asti edistytään ;)

Mulla oli vähän vastaavanlainen tilanne, mutta veri tuli kakan mukana. Soitin ajan lääkärin, joka ei peräaukonsuulla nähnyt pukamia, vaan pisti lähetteen tähystykseen. Tähystyksessä paksusuolesta löytyi ärtynyt polyyppi joka vuosi verta. Polyyppi poistettiin tähystyksen yhteydessä. Ja siihen loppui verentulo kakatessa.

Rohkeesti vaan sinne lääkäriin, on ne pyllyjä ennenkin nähneet :)

jos jatkuu viikkoa kaummin niin lekuriin, voivat hirttää ne, jos ne vaivaa/vuotaa. Suolen tähystyskin on ihan perusteltua jos ei löydy pukamia. Vatsasyöpä oireilee samalla tavalla kuin esim. katarri. Mun ystävää työterveyslääkäri hoiti katarri-potilaana 4vuotta. Sitten tehtiin tähystys-syöpä levinnyt pahasti. Huonosta ennusteesta huolimatta tämä sitkeä ihminen eli 4vuotta diagnoosin jälkeen. Mutta tosiaan jos ylävatsaoireita tulee lääkäriin ja tähystykseen. T. isellä ollut pahat pukamat ja katarri, mutta onnea siis matkassa moneen muuhun.

Yhteistyössä