Vatsan toiminta synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka pian synnytyksen jälkeen on vatsa alkanu toimia? Onko ollut ummetusta,mitä oot tehny? Kaikki neuvot kelpaa.. synnytyksestä viikko,"siellä" 10 tikkiä ja kakkoshätä tulematta,pelottaa!! Aina ollu laiska suoli ja sinänsä ummetus on tuttu vaiva,mutta nyt erityisesti noiden tikkien takia pelottaa tosi paljon,kakka on iso ja kova!

Ai suatana mä tunnen sun tuskan :( Mulla meni melkein se viikko esikoisen jälkee ja voi että mää itkin kun sit kun vihdoin sain jotain ulos... Sanoin miehelleki että oli kun toinen synnytys heti perään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka pian synnytyksen jälkeen on vatsa alkanu toimia? Onko ollut ummetusta,mitä oot tehny? Kaikki neuvot kelpaa.. synnytyksestä viikko,"siellä" 10 tikkiä ja kakkoshätä tulematta,pelottaa!! Aina ollu laiska suoli ja sinänsä ummetus on tuttu vaiva,mutta nyt erityisesti noiden tikkien takia pelottaa tosi paljon,kakka on iso ja kova!

Hups, mä sain jo laitoksella laksatiivia että pystyin kakkaamaan tikkien kanssa. Sinällään ummetus loppu syntymään mut en vaan yhtään pysyny ponnistamaan.

Kuivattuja luumuja upotat vesilasiin.. Syöt luumut ja juot sen veden ja sitten leiraksen levolaccia niin kyllä pehmenee.. Jorvissa sain tommosen satsin ja ei ollu mitää ongelmia siinä kakkoshädässä.. Ja esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla.

Ai ai ja ai! Muistan kyllä, että se oli todella tuskallista eikä kukaan moisesta kertonut etukäteen. Etkö saanut sairaalassa mitään lääkettä, joka laittas suolen toimimaan? Apteekistahan niitä saa ihan ilman reseptiä. Kyselehän sieltä.

meillä ei pääse synnäriltä kotiin ennen kuin on ekat kakat tehty. Joko kakkaat tai tuikataan peräruiske peppuun ja sitten sitä kakkaa vasta tuleekin... Tuskaa mä tiedän. Luumuja, maitokahvia, levolaccia, ja jos ei muu auta niin parit toilaxit takalistoon, tai sitten ihan rehellinen peräruiske. sillä irtoo eikä pahemmin edes satu.

syö lakua, siis iso määrä, itselläni lähti toimimaan vatsa kotona, kun olin syöpötellyt melkein pussillisen lakua. ei niin terveellistä tietty kuin luumu, mutta toimi mulla...

Mulla toimi jo laitoksella, oisko tokana päivänä synnytyksestä. Mutta mulla on aina toiminut päivittäin. Kunnes synnytyksen jälkeen minut oli ommeltu väärin. Alkoi tuskainen kaks kuukautta, ennen kun pääsin korjaukseen. Sillon tuli koitettua kaikkea.

Jos teidän kaupoista löytyy pakasteesta mämmiä, ja pystyt sitä syömään, suosittelen lämpimästi. Tai apteekista mallasuutetta. Niin ja Tietysti levolac, ja jos se tavara on jo suolessa etkä uskalla kakata, niin suosittelen mircolaxia, pehmentää suolessa jo olevaa massaa. ja pistää suolen toimimaan 5-15 min sisällä.

Ja onnea vauvasta =) :flower:

Ulostuslääkkeet kannattaa ostaa jo valmiiksi kotiin kun tulee sairaalasta tai pyytää sairaalasta mukaan.
Mä söin koko sairaalassolon pehmentäjiä ja lisäksi otin yhden Microlaxin ja kotona ootti Duphalac.
Lapsivuodeaika on muutenkin sellaista härdelliä että jos siinä pitää vielä miettiä että pysytyykö kakkaamaan vai ei.

Ei suatana että se kakkonen pelotti :D

Pissallakin kävin itkien käsisuihkun kanssa, varmaan pari päivää meni kakkosen kanssa silkasta kauhusta pitkäksi. Luulisin että helpointa olis kuitenkin käydä kakalla heti kun siltä tuntuu, eikä pantata ja kerätä isompaa lastia kuten minä B)

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Ei suatana että se kakkonen pelotti :D

Pissallakin kävin itkien käsisuihkun kanssa, varmaan pari päivää meni kakkosen kanssa silkasta kauhusta pitkäksi. Luulisin että helpointa olis kuitenkin käydä kakalla heti kun siltä tuntuu, eikä pantata ja kerätä isompaa lastia kuten minä B)

Minä kun en saanut edes käyttää tota käsisuihkua, kun kaikki pissatkin piti kerätä synnytyksen jälkeen, että saatiin tieto pääsenkö kotiin. Mutta rystyset valkosina nostin itseäni käsien varaan renkaan yläpuolelle että ees vähän helpottais ja kyllä kirveli.. prkl.. Auts, sattuu ajatuskin.

apteekkiin hakemaan sitä mömmöö joka pehmentää suolessa olevaa ulostetta, kakka tulee enintään vartissa ja on ku vaahtoa kakkis. Ei siis satu. Mie kävin toisena päivänä synnytyksestä kakkilla, ja voi vitjat ku sattu! Alapäässä tikit ja tuntu että kulmikkaita tennispalloja olis puskenu ulos...

Yhteistyössä