Vatsakipu raskaana..

  • Viestiketjun aloittaja viiru
  • Ensimmäinen viesti
viiru
Nyt rv 36 menossa ja yöllä alkoi mahan alaosasta sattua todella paljon. Unessa jo tunsin kuinka maha sattuu ja sitten heräsin siihen ja se jatkui vielä n. 5 min.. vähän niinkuin menkkasärkyä, mutta ei ollut alavatsassa vaan vatsan alaosassa. Meni ohi eikä kipuillut enää. Mikäköhän mahtoi olla? Ei ole nimittäis aikaisemmin tuntunut tuollaista.
 
laalaa
Ettei olis vaan suolistokipuja? Jotain ilmaa tai jotain?

Ei noissa sairaalan ohjeissa ainakaan varoitella muista kivuista kuin oikein tosi kovasta jatkuvasta kivusta.

Tai sitten jotain supistuksia? Niistä en osaa sanoa mitään kun vasta on eka masussa, rv 37 :)
 
viiru
Joo, mullakin eka massussa ja sen takia kysynkin. :) Ei oo meinaa vaan mahassa ollu vielä minkään laisia tuntemuksia enkä edes tiedä miltä kivulias supistus tuntuu.. Sitä kans mietein et jos olis maha kipeä, kun sitä on niin vaikea erottaa täältä isosta mahasta, et mikä paikka sattuu.. :)
 
vieras
Oliko se yhtäjaksoista vai viiltävää, aaltomaista? On voinut noilla viikoilla supistella ja lyhentää kohdunkaulaa. Itselläni oli toissayönä samaa ja olen viikoilla 37+5 nyt. Kohdunkaula oli kadonnut parissa päivässä olemattomiin. Toinen mikä mulle tekee tuota on virtsarakon täyttyminen. Ja varsinkin aamuyöstä kun virtsa on happaminta on kiteiden synty ja liikkuminen rakossa mahdollista. Jokaisella pissareissulla kannattaa suu huuhtaista vedellä, pieni kulaus siis. Mulla nyt kolmas lapsi tulossa.
 
vieras
Nukuitko selällään? vasemmalla kyljellä on kaikista paras munuaisten toiminnan ja lapsen hapensaannin vuoksi nukkua. Lapsi alkaa painaa valtimoita jos nukut selällään.
 
vieras
Mulla on nyt parina yönä ollut sellaista viiltävää kipua (rv 35) . On ollut ihan niin kipeä välillä, että ei ole voinut liikahtaakkaan. Samanlaista on kyllä ollut jo aikaisemmillakin viikoilla ja ihan raskauden ekoina viikkoina. Mutta nyt vaan on tuntunut voimakkaampana. Onko tuo viiltävä kipu liitoskipua?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on nyt parina yönä ollut sellaista viiltävää kipua (rv 35) . On ollut ihan niin kipeä välillä, että ei ole voinut liikahtaakkaan. Samanlaista on kyllä ollut jo aikaisemmillakin viikoilla ja ihan raskauden ekoina viikkoina. Mutta nyt vaan on tuntunut voimakkaampana. Onko tuo viiltävä kipu liitoskipua?
Jos kipu on vain liikkuessa on liitoskipua ja sitä kun paikat venyy mm. siksi kun vauvan pää alkaa tulla alemmas.
 
viiru
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nukuitko selällään? vasemmalla kyljellä on kaikista paras munuaisten toiminnan ja lapsen hapensaannin vuoksi nukkua. Lapsi alkaa painaa valtimoita jos nukut selällään.
En oo pystyny alkuraskaudesta alkaen nukkua selällään enkä varsinkaan enää, koska maha on aika valtava. Nukuin just siinä kohtaa vasemmalla kyljellä, kun heräsin kipuun. Mulle henk. koht oikea kylki on parempi olla, koska saan niin paremmin henkeä..
Kipu oli yhtäjaksoista, ei aaltoilevaa. Mietin supistusta ja sitä kohdunkaulan lyhentymistä kanssa. Kipu ei hellittänyt vaikka menin kontilleni, istumaan, nousin seisomaan, meni itsellään hetken päästä pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mites ylämaha kipu/poltot?
Alkoivat tuossa yhdeksän aikaan. Paikallaa hyvä olla, mutta kun kävelee niin alkaa sattuu. Nyt menossa rv 32.
Mulla oli rv 38 yhden ainoan kerran ylävatsalla kipeä vihlaisu ja passitettiin heti synnyttämään, mutta mulla oli myös myrkytysoireita, minkä vuoksi olin sairaalassa tarkkailussa.
 

Yhteistyössä