Vatsakipu asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masu

Vieras
Te joilla on ollu joskus ummetusta, niin millasta vatsakipua siitä tulee oikein tulee? Mulla on ollu la-su välisestä yöstä nyt lähinnä oikeella puolella navan vieressä ja yläpuolella sekä ylävatsalla tuntuvaa kipua, joka tulee aina aaltomaisina kramppeina, hiljalleen voimistuu päivittäin. Vatsa toimii, mutta mietin et voisko kuitenkin olla ummetus vai mitä ihmettä tää nyt stten on. Ei okseta, eikä ripulia. Vasemmalla puolella ei arista eikä satu paineltaessa. Täytyykö yleensä missä vaiheessa kääntyä lääkärin puoleen?

Mietin et voiks umppari alkaa näin hitaaseen tahtiin, kun on jo 3kokonaista päivää hiljalleen pahentunu, jotenkin kun lueskelin jäi sellanen kuva että se alkaa nopeesti ja pahenee muutamissa tunneissa. Tietenkin jos tästä vielä yhtään pahenee tai pitkittyy lähden ehdottomasti tarkistamaan asian.

voi hyvinkin olla umppari, tai sit jotain ihan muuta.. mulla ei ikinä saatu selville et mikä mun vatsaa vaivas sellasen vuoden verran, oli kans kipua oikealla navan vieressä. aluksi umpparia epäilivät, mut ei sitten se kuitenkaan ollut.. tulehdusarvot oli aina normaalit.

Mulla alkoi umppari oireilemaan juuri noin. Oisko 4 päivää kipuillut tolleen oudosti, kun päivystykseen soitin, niin sanottiin, että kattele vaan ei kuulosta umpparilta. Sit 4 päivän iltana kipu paheni äkisti ja nous kova kuume, yli 40... Mies vei mut sairaalaan siltä seisomalta ja saman tien leikkuriin, oli kuulemma ollut hetkistä kyse ettei ollut ehtinyt puhkeamaan. Eli käy lääkärissä!!!

Yhteistyössä