Väsyttää ja särkee ja vituttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Oon nyt ollu kolme ja puoli viikkoo saikulla nivelkipujen takia. Nyt tää väsymys on ihan kamalaa ja pelkkä ajatus ens viikosta väsyttää, päivät menee ihan sumussa. Olo on kuin olisin kuumeessa vaikka kuumetta ei oo. Alkaa jo masentaa.. Hyvä jos ruokaa jaksan laittaa.. Huominen vielä saikkua ja sit taaaaas lääkäriin.. :| Ranteet vieläkin turvoksissa ja käveleminen alkaa olla kivuliasta. Viimeeksi lääkäri epäili että olis fibromyalgia, onko jollain palstalaisella? Miten jaksatte lasten kanssa? Varsinkin jos oot yksinhuoltaja?
Kamala kynnys taas huomenna soittaa esimiehelle etten oo vieläkään työkunnossa.. :ashamed:

En jaksa enää läheisille valittaa, valitan joka päivä tätä oloa ja elämän kurjuutta.

Voi ei :(

Paljon voimia sulle.
Itse olen sairastanut lähes 30 vuotta ja kärsin kivusta lähes päivittäin. Joskus on parempia päiviä ja toisinaan taas ei kykene juuri mihinkään. Enää en viitsi edes valittaa vaan kärsin hiljaa, tuntuu ettei läheisetkään enää jaksa.

[QUOTE="vieras";28302757]Voi ei :(

Paljon voimia sulle.
Itse olen sairastanut lähes 30 vuotta ja kärsin kivusta lähes päivittäin. Joskus on parempia päiviä ja toisinaan taas ei kykene juuri mihinkään. Enää en viitsi edes valittaa vaan kärsin hiljaa, tuntuu ettei läheisetkään enää jaksa.[/QUOTE]

Mitä siis sairastat, fibroa? Voimia sullekin! :hug:

[QUOTE="k.j.";28302796]Voi Minskii-ressu. Ymmärrän aivan täysin, että mitä käyt läpi. Onko sulla ollut mitään muita oireita, esim. yskää?

Voimia![/QUOTE]

Yskää ja nuhaa oli silloin ekalla viikolla kun jäin saikulle ranteiden takia. Tuntuu että tää vaan pahenee ja väsymys vie mut mennessään..

[QUOTE="mites";28302833]Millaisessa paikassa olet töissä? Voiko olla homeesta johtuvaa?[/QUOTE]

Oon pienessä keittiössä töissä yksin, en usko että on hometta.. Kai.. Pitäisköhän kotiin tilata joku hometutkija, on Vvo:n kämppä..

Olethan ottanut huomioon tämänkin mahdollisuuden (toivottavasti ei ole, usein alkaa flunssalla tms.)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00410

Meidän tuttavalla alkoi keliakia oirehtia niin, että joka paikkaa särki ja hänellä oli kauhea väsymys ja muutenkin sopi oireet ap:n kuvaukseen.

Mulla oli myös näin. Vasen käsi oli ihan käyttökelvoton ja "iskisas" vaivasi jatkuvasti. Sitten alkovat myös nilkat särkeä. Gluteenittomalla ruokavaliolla hävisivät kaikki kivut. Väsymys oli kovaa(varmaan johtui osittain anemiasta) ja hereillä pysminen oli aika vaikeeta : /

Onko sulla Minskii ollut mitään vatsaoireita? Turvotusta, vatsakipua?

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;28302927:
Mulla oli myös näin. Vasen käsi oli ihan käyttökelvoton ja "iskisas" vaivasi jatkuvasti. Sitten alkovat myös nilkat särkeä. Gluteenittomalla ruokavaliolla hävisivät kaikki kivut. Väsymys oli kovaa(varmaan johtui osittain anemiasta) ja hereillä pysminen oli aika vaikeeta : /

Onko sulla Minskii ollut mitään vatsaoireita? Turvotusta, vatsakipua?

Nyt on joo, kai johtuu lääkkeistä. Viime vuonna oli isompia ongelmia ja niistä meninkin lääkäriin. Nyt en siis tiedä johtuuko lääkkeistä vai onko mahassakin jotain vikaa.

Nyt on joo, kai johtuu lääkkeistä. Viime vuonna oli isompia ongelmia ja niistä meninkin lääkäriin. Nyt en siis tiedä johtuuko lääkkeistä vai onko mahassakin jotain vikaa.

Onko sulta otettu keliakiakokeita missään vaiheessa? Olisihan sekin varmaan hyvä sulkea pois. Kun keliakiakin voi aiheuttaa tosi kummia oireita. Itsekin epäilin aluksi reumaa ja vastaavia.

Viljaton ja sokeriton ruokavalio on kokeilemisen arvoinen. Mun mies pääsi eroon nivelkivuista, kun aloitti karppauksen. Nivelkipujen syynä oli joko sokeri tai viljat tai verenpainelääkitys, josta hän pääsi myös eroon parissa kuukaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;28303000:
Onko sulta otettu keliakiakokeita missään vaiheessa? Olisihan sekin varmaan hyvä sulkea pois. Kun keliakiakin voi aiheuttaa tosi kummia oireita. Itsekin epäilin aluksi reumaa ja vastaavia.

Ehdotan keliakiaa lääkärille ens viikolla kun meen taas.. Reumaa ei löytyny verikokeista. Mut sitähän ei välttämättä edes näy.

Ehdotan keliakiaa lääkärille ens viikolla kun meen taas.. Reumaa ei löytyny verikokeista. Mut sitähän ei välttämättä edes näy.

Toivottavasti löytyisi pian syy kivuille. Se on niin kurjaa sairastaa pidemmän kaavan kautta, kun ei tiedä mistä kyse. Sitä alkaa jo mielessään kelailemaan(googlen siivittämänä) niitä pahimpia vaihtoehtoja :(

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;28303025:
Toivottavasti löytyisi pian syy kivuille. Se on niin kurjaa sairastaa pidemmän kaavan kautta, kun ei tiedä mistä kyse. Sitä alkaa jo mielessään kelailemaan(googlen siivittämänä) niitä pahimpia vaihtoehtoja :(

Joo mä oon googletellu ittelleni diagnoosia rintasyövästä lähtien.. No ei nyt ihan mut melkein. No täytyy nyt alkaa sit vaatimaan kunnon tutkimusta. Pää hajoaa.. Täytyy laittaa kone kiinni kun alkaa taas silmiin särkee ja sormet ei skulaa..

Kiitti kaikille tsemppaajille :) En uskonut miten voikin helpottaa oloa :heart:

Mä olen tosi yllättynyt että näin moni on lähtenyt kokeilemaan gluteenitonta avuksi kipuihin yms. oireisiin. Siis iloisesti yllättynyt olis sopivampi ilmaus! Mä olen yrittänyt sitä muutamalle ystävälle kertoa, mutta vastaus on kutakuinkin että, "no ei se voi olla, noi on noita höpöhöpöterveysfanaatikko- juttuja" , eikä sitten edes suostu ajatella kokeilevansa.

Minulla se auttoi autoimmuunitaudin tuomaan sairaalloiseen jatkuvaan väsymykseen, nivelten kipuilujn ja turvotukseen, ja monet jäykkyydet jäi gluteenin myötä. Olin aivan puulla päähän lyöty ja satavarma että kun ero oli niin selkeä, niin sairastan varmasti keliakiaa. Kävin testeissä ja tulokset oli negatiiviset. Sitten vasta olinkin yllättynyt. Kenties minulla on sitten vain gluteeniherkkyys... tai sitten ei, mutta oli miten oli, takaisin gluteenin pariin en varmasti palaa enää koskaan.

Koen että olen päivän aikana jopa pirteä! Tuntuu kuin nivelistä olisi poistunut betonia, sillä niin kevyt ja notkea on olo. Toivottavasti monet muutkin oikeasti kokeilevat gluteenitonta. Seuraava etäppini on vielä maidoton- kokeilu. Josko sillä poistuisi viimeisetkin vatsanpurut.

Sun oireiden kuvaus kävis moneen, mutta tuli SLE mieleen. Se on hankala diagnosoida oireiden laaja- alaisuuden vuoksi eikä varmasti ole ensimmäinen lääkärin testien listalla.

Oireita:

"SLE:n yleisoireita ovat väsymys, laihtuminen ja kuumeilu. Ihottumaa esiintyy auringonvalolle altistuvilla alueilla. Tyypillinen on kasvoihin nenän ympärille tuleva perhosmainen ihottuma. Nivelten kivut ja turvotukset, valkosormisuus (Raynaudin oire), hiusten lähtö, suun limakalvon haavaumat, munuaistauti, keuhko- ja sydänpussin tulehdus sekä keskushermoston oireet voivat liittyä taudinkuvaan. Nivelten kipuja tai nivelreuman kaltaista niveltulehdusta esiintyy lähes kaikilla, ihottumaa suurimmalla osalla ja munuaistautia lähes puolella potilaista. Nivelreumasta poiketen nivelet eivät tuhoudu, mutta sormiin voi kehittyä virheasentoja.

Taudin vaikeusaste vaihtelee potilaasta toiseen. Useimmilla SLE kuitenkin on melko lievä eikä juuri vaikuta elämänkulkuun. Toisaalta vaikeita, hyvin hankalasti hallittavissa olevia tautimuotoja esiintyy. Lievimpään taudinkuvaan kuuluu pelkkiä iho-oireita (diskoidi lupus)."

[QUOTE="Vieras";28303209]Sun oireiden kuvaus kävis moneen, mutta tuli SLE mieleen. Se on hankala diagnosoida oireiden laaja- alaisuuden vuoksi eikä varmasti ole ensimmäinen lääkärin testien listalla.

Oireita:

"SLE:n yleisoireita ovat väsymys, laihtuminen ja kuumeilu. Ihottumaa esiintyy auringonvalolle altistuvilla alueilla. Tyypillinen on kasvoihin nenän ympärille tuleva perhosmainen ihottuma. Nivelten kivut ja turvotukset, valkosormisuus (Raynaudin oire), hiusten lähtö, suun limakalvon haavaumat, munuaistauti, keuhko- ja sydänpussin tulehdus sekä keskushermoston oireet voivat liittyä taudinkuvaan. Nivelten kipuja tai nivelreuman kaltaista niveltulehdusta esiintyy lähes kaikilla, ihottumaa suurimmalla osalla ja munuaistautia lähes puolella potilaista. Nivelreumasta poiketen nivelet eivät tuhoudu, mutta sormiin voi kehittyä virheasentoja.

Taudin vaikeusaste vaihtelee potilaasta toiseen. Useimmilla SLE kuitenkin on melko lievä eikä juuri vaikuta elämänkulkuun. Toisaalta vaikeita, hyvin hankalasti hallittavissa olevia tautimuotoja esiintyy. Lievimpään taudinkuvaan kuuluu pelkkiä iho-oireita (diskoidi lupus)."[/QUOTE]

Lisään vielä että toi kukmeen tunne ilman kuumetta on todella tuttua. Tästä listasta oireita ei välttämättä ole kuin muutama, jonka takia tätä ei yleensä osata epäillä. Itselläni tuli myös tuo ihottuma joka on ehkä selkein yhdistävä tekijä. Aurinko saa yleensä oireet pahenemaan, varsinkin väsymyksen.

Toivottavasti sinulla ei ole tämä, mutta toisaalta diagnoosi antaa eväät oireiden oikeaan hoitoon ja seurantaan.

[QUOTE="Vieras";28303263]Lisään vielä että toi kukmeen tunne ilman kuumetta on todella tuttua. Tästä listasta oireita ei välttämättä ole kuin muutama, jonka takia tätä ei yleensä osata epäillä. Itselläni tuli myös tuo ihottuma joka on ehkä selkein yhdistävä tekijä. Aurinko saa yleensä oireet pahenemaan, varsinkin väsymyksen.

Toivottavasti sinulla ei ole tämä, mutta toisaalta diagnoosi antaa eväät oireiden oikeaan hoitoon ja seurantaan.[/QUOTE]

Äidilläno on sle,eikä ole ikinä kärsinyt ihottumasta! niveloireista sitäkin enemmän!

eli ap autoimmuunisairaus voi olla mahdollista.

Mulla on ollut kerran elämässäni tosi kipeä ranne ja sitten pariss apäivässä myös polvet(toki mulla oli myös ihottumaa) ja minulla oli sieni-infektio joka oli edennyt myös niveliin! Microsporum canis.

Yhteistyössä