Väsymys kamala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mulla on kaks pientä lasta, koiranpentu, olen oikeastaan yh, eli lapset isällään joitain viikonloppuja. Olen nyt vuorotöissä ja opiskelen samalla. Kolme päivää jaksoin olla töissä, kunnes heräsin ja olo on ihan sairas. En tiedä olenko sairas vai vaan niin älyttömän väsynyt, että elimistö oireilee sitä. Koira on yli 4kk, eikä sisäsiisti. Kotona ollessamme pissailee noin varttitunnin välein sisälle (vaikka käytän ulkonakin). Luulin pissatulehdusta, mutta eipä taida olla kuin mielenosoitusta kun töissä ollessani joutuu olemaan 10t yksin kotona, ei pissaa kuin kaksi kertaa! Se hajottaa kaiken, jos yksikin sukka tipahtaa lattialle voi olla varma että se on rikki. Korvatulehdus sillä on ollut kaks kuukautta, lääke ei näytä auttavan. Eläinlääkäriin olen kuluttanut niin paljon rahaa, että enää ei mieli tekisi. Lapsillekkin pitäisi saada vaatteita. Olen raivoissani koiralle, tykkään siitä mutta siitä on tullut hirveä taakka ja väsymyksen keskellä tuntuu että jostain on luovuttava. Luovutanko? Ilmaki on niin perseestä ja pimeää kokoajan!! :(

Saanko kysyä että miksi koira ylipäätään on sinulle tai teille tullut? Koirasta on valitettavasti huolehdittava lähes yhtä paljon kuin lapsesta, joskus sitä harkitessa tai otettaessa kukaan ei tunnu sitä ymmärtävän. Jos tuntuu ettet jaksa niin luovu koirasta mielummin nyt kuin sitten kun se on jo niin vanha että sopeutuminen uuteen kotiin kestää. Kuulostaa siltä että koiralla on tosiaan huomionhakuista tuo toiminta. Koiran kanssa pitää leikkiä, ulkoilla, keksiä aktiviteettejä ym. tai siitä tulee kuriton ja sitten ihmetellään että missä meni vikaan..

Kuulostaa tosiaan siltä että olet aika kuormitettu nyt mutta muista että se ei ole koiran tai lasten vika joten älä pura sitä heihin. Viattomia he kuitenkin ovat. Sanon ihan siksi vain kun viime aikoina on joutunut lukemaan niin kamalia juttuja että miten koiria kohdellaan..

Tsemppiä!

Itse minä koirani otin ajatellen, että jaksan. En vain tiennyt, että se on noin sairas ja että lapset alkavat olemaan enemmän minulla. Silloin kun otin, oli lapset vuoroviikoin. Nyt kyllä tuntuu, että eihän tässä tarpeeksi jää aikaa koiralle. Kun tulen töistä, pitää ensimmäisenä luututa koko kämppä, pissat on kulkeutunut tassujen mukana kaikkialle. Sohva pitää imuroida, että lapset voi siihen edes mennä. Sitten pitää laittaa pyykkejä, tiskejä, ruokaa, käydä kaupassa.... Opiskeluhommat sitten umpiväsyneenä illalla? Ennen käytiin soramontuilla koko konkkaronkka, mutta nyt kun on niin märkää ja pimeää että ei sinne voi mennä. Koiran kanssa kävelylle en pääse, kun lapset on minulla. Eihän se koiran vika ole, eikä lasten, itse olen tilanteeni hankkinut. Koira näykkii lapsia, sitäkin pitää vahtia kokoajan. aaaargh. Parketti turpoaa.. En aio koiraani pahoinpidellä, kyllä kai mulla vielä järki päässä on?

En oikeasti tarkoittanut loukata, ei sitä vaan voi koskaan tietää kun näin kasvottomana täällä jutellaan. Uskon että olet kiintynyt koiraasi ja haluat sen pitää. Varmaan vaan kannattaisi ajatella nyt sen parasta. Varmasti et halua luopua siitä mutta samalla haluat suoda sille hyvän kodin ja kasvatuksen. Jos se jo näykkii lapsia niin ajattele kun se kasvaa. Voi käydä hasssusti. En tarkoita että kaikki olisi sinun syytäsi, ei sitä aina tajua miten raskasta se on. Itsellä tuntuu joskus yhden koiran kasvattaminen ja huolehtiminen yhdessä miehen kanssa raskaalta! Voin vain kuvitella millaista sinulla on..

Olisin ehkä sen puolella että luovuttaisit tai myisit sen. Otat sitten joskus myöhemmin itsellesi koiran, kun lapset ovat kasvaneet. Toki voit yrittää jaksaa mutta kyllä mielestäni kuulostaa että olet aika kuormitettu..

Ymmärrän sua ap täysin. Meillä on kaksi koiraa, joita rehellisesti sanottuna siedän parhaina päivinä ja inhoan huonoina päivinä. Ennen rakastin koiria, mutta kaksi pientä lasta ja koirat on vaan liikaa, kun mies on kaiket päivät töissä ja viikonloput harrastuksissa.

Hassua tässä tunemuksessa on, että ennen ajattelin todella pahasti ihmisistä, jotka luopuu koirista lapsen tultua. Nyt ymmärrän heitä täysin. Meillä koirat kuitenkin pysyy, sillä ne ovat miehen kullannuppuja. Ratkaisuksi saimme sen, että koirille on rakennettu koko tontin ympärille aitaus ja heillä on lämmitetty koppi ulkona. Näin ollen saan ainakin päivät olla rauhassa koirilta. ;)

Summa sumarum, luovu koirasta, mikäli et jaksa. Ylipäätäänsä voisi sanoa, että pennun hankkiminen sinun tilanteessa oli virhe ratkaisu. Koiralle on parempi päästä kotiin, missä se on hyväksytty lauman jäsen. Koiralle kodin muuttaminen on parin päivän "suru" ja sen jälkeen se unohtaa entisen laumansa. Sinulle se ero on paljon kamalampi, mutta ajattele koiran parasta. :)

Olen minä alkanut ajatella, että annan koiran vain pois. Se onkin minulla sijoituksessa, eli kasvattaja ottaa sen takaisin.. Minulla on ennenkin ollut koira, se annettiin pois kun entinen mies ei siitä tykännyt. Tuttu tilanne siis tämä koirasta luopuminen. Jos tästä luovun, en ota koiraa enää ikinä. Kai koirat sopii parhaiten ihmiselle, jolla ei ole lapsia tai on ainakin joku muukin huolehtimassa siitä ja muista kodin jutuista. Ehkä otin väärän rodun, tämä tuntuu tosi huomionkipeeltä ja vaativalta. Komentamisestakin alkaa haukkumaan takaisin. Tämä näykkiminen on ollut ihan alusta asti, kun puree kaikkea mahdollista. Kai se on vain ymmärtämättömyyttä, eikä ilkeyttä.

[QUOTE="väsynyt";22378348]Olen minä alkanut ajatella, että annan koiran vain pois. Se onkin minulla sijoituksessa, eli kasvattaja ottaa sen takaisin.. Minulla on ennenkin ollut koira, se annettiin pois kun entinen mies ei siitä tykännyt. Tuttu tilanne siis tämä koirasta luopuminen. Jos tästä luovun, en ota koiraa enää ikinä. Kai koirat sopii parhaiten ihmiselle, jolla ei ole lapsia tai on ainakin joku muukin huolehtimassa siitä ja muista kodin jutuista. Ehkä otin väärän rodun, tämä tuntuu tosi huomionkipeeltä ja vaativalta. Komentamisestakin alkaa haukkumaan takaisin. Tämä näykkiminen on ollut ihan alusta asti, kun puree kaikkea mahdollista. Kai se on vain ymmärtämättömyyttä, eikä ilkeyttä.[/QUOTE]

Ei koira ole ilkeä tai huono, se on pentu, joka käyttäytyy pennuille ominaiseen tapaan. Anna koira pois, sillä väsymykseltäsi et näytä tajuavan sitä, että vaadit pennulta aikuisen koiran tapoja.

Yhteistyössä