VASTUUTONTA ottaa kylään lapsia paikkaan missä on bullmastiffi

• Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Mä pelkään isoja koiria niin paljon, että keksin tekosyyn olla menemättä kollegan tuppervarekutsuille, ettei mun tarvii kohdata niitten mastiffia...
just joo taas! se että joku pelkää koiraa niin on hänen oma ongelmansa, johon voi hakia apua!

pelkääjä
Mä pelkään isoja koiria niin paljon, että keksin tekosyyn olla menemättä kollegan tuppervarekutsuille, ettei mun tarvii kohdata niitten mastiffia...
asian ytimessä! täysin vastuutonta pitää tuollaisia, jos eivät ymmärrä pelätä oman henkensä puolesta, saisivat pitää viattomat ihmiset turvassa tuollaisilta pedoilta!!!

huh
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
just joo taas! se että joku pelkää koiraa niin on hänen oma ongelmansa, johon voi hakia apua!
mistä siihen voi hakea apua???!!! miten voit luottaa johonkin petoeläimeen, taidat olla hiukan yksinkertainen

Oikeesti isommat koirat voi olla huimasti paljon kiltimpiä ja rauhallisempia kuin jotkut pienet rodut... Ei kannata sen koon vuoksi pelätä :hug:
Lisäksi vielä sen hihnan toisessa päässä olevan vaikutus on tosi suuri...

Alkuperäinen kirjoittaja pelkääjä:
asian ytimessä! täysin vastuutonta pitää tuollaisia, jos eivät ymmärrä pelätä oman henkensä puolesta, saisivat pitää viattomat ihmiset turvassa tuollaisilta pedoilta!!!
Jos kärsii erilaisista järjettömistä pelkotiloista ei tarkoita että muut olisivat vastuuttomia.

totta
Siis sehän on ok, jos koira on lukkojen takana jossain huoneessa. Mutta näinhän tuon rotuisen koiran tulee olla. Ylipäänsä koirat ei kuulu vieraiden lasten keskelle höösäämään, mutta tiettyjen rotujen kanssa pitää olla vielä varovaisempi. Valitettavasti monella on koira (tai useampi) mistä ne ei tajuu mitään ja moni vieras ei tajua koiriin liittyviä vaaroja (jotka ovat rodusta ja yksilöistä riippuvaisia).

Bullmastiffin tehtävä on vartioida isäntäerpehettä, siksi sen ei kuulu olla vieraiden seassa vaan omassa tilassaan vieraiden läsnsäollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mistä siihen voi hakea apua???!!! miten voit luottaa johonkin petoeläimeen, taidat olla hiukan yksinkertainen
kuule vaikka terapeutilta! joo olen yksinkertainen kun en yleistä isoja koiria pahan tekijöiksi hirviöiksi, meillä on ollut dobermann narttu, ja sekarotuinen uros (amerikanbulldoggi/rotikka/boxeri/mastiffi) sekotus uros, joka ei koskaan hyppiny silmille, toki kovapäinen, mutta aina kun kävelylle meni niin ihmiset paniikissa hyvä ettei ojaan hyppää, kerrankin yks mummo puhu omalle pikku puudelille että nuon kauhea ja pelottava koira, ette mennään pian vaan tästä ettei suihin jouduta! :eek: ja useasti tultiin kysymään että mitä rotuja kun on niin pelottava! samate meijän dobbe nartusta, niin aina sai vihat päälle, vaikkei mitn tehny

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Siis sehän on ok, jos koira on lukkojen takana jossain huoneessa. Mutta näinhän tuon rotuisen koiran tulee olla. Ylipäänsä koirat ei kuulu vieraiden lasten keskelle höösäämään, mutta tiettyjen rotujen kanssa pitää olla vielä varovaisempi. Valitettavasti monella on koira (tai useampi) mistä ne ei tajuu mitään ja moni vieras ei tajua koiriin liittyviä vaaroja (jotka ovat rodusta ja yksilöistä riippuvaisia).

Bullmastiffin tehtävä on vartioida isäntäerpehettä, siksi sen ei kuulu olla vieraiden seassa vaan omassa tilassaan vieraiden läsnsäollessa.
Mä olen myös sitä mieltä, että vieraat lapset eivät kuulu koiran luokse höösäämään. Ei ainakaan silloin, jos niistä vieraista lapsista ei tiedä, mitä ne keksii. Kun mun lapsillani on ollut kavereita, lapset ovat pysyneet lastenhuoneessa ja koiralla ei ole silloin mitään asiaa lastenhuoneeseen. Vasta sitten, kun vieras lapsi on tutustunut koiraan riittävän hyvin ja osaa koirien seurassa käyttäytyä, on lapsi saanut olla koirankin kanssa.

Kippuravarvas
Mun siskolla on bullmastiffi. yleensä kun menee sinne menee kylään niin koira on omalla paikallaan portaiden alla mutta pääsee aina moikkaamaan. Ja on se niin loukkaantuneen näköisenä siellä jos ei pääse yhtään pallutettavaks :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja totta:

Mä olen myös sitä mieltä, että vieraat lapset eivät kuulu koiran luokse höösäämään. Ei ainakaan silloin, jos niistä vieraista lapsista ei tiedä, mitä ne keksii. Kun mun lapsillani on ollut kavereita, lapset ovat pysyneet lastenhuoneessa ja koiralla ei ole silloin mitään asiaa lastenhuoneeseen. Vasta sitten, kun vieras lapsi on tutustunut koiraan riittävän hyvin ja osaa koirien seurassa käyttäytyä, on lapsi saanut olla koirankin kanssa.
mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!

tuanoin...
multa jäi mun ekan kommentin ekalta riviltä hymiö pois.
Ei tietenkään semmoisen pitäminen ole vastuutonta, jos kerta on vastuullinen koiranomistaja.
Se oli tarkoitus olla "vastaheitto" jokseenkin pölöön otsikkoon.

Mutta se, että mä pelkään koiria, on ihan todellista, mutta en mä halua tehdä numeroa siitä, mä vaan välttelen niitä viimeiseen asti. Luulen, että koira, joka tuijottaa mua silmiin kun mä seison olis jotain mihin mä en pysty.

Keittiönoita
mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!
No en mäkään koiraani minnekään telkeä vaan ne vieraat lapset saavat luvan pysyä lastenhuuoneessa. Koira on sitten muualla asunnossa.

Kippuravarvas
Mun sisko ainakin laittaa koiransa portin taakse sen takia että ihmiset ymmärtää olla menemättä koiran luo. Koira on kuitenkin koira ja turhia riskejä ei kannata ottaa. Ja sitten myös sen takia että iso koira aiheuttaa pelkoja ja kun on portin takana niin aiheuttaa niitä vähemmän.

Jostain syystä monien koiranomistajien mielestä "ei se tee mitään" on vähän eri kuin mun "ei se tee mitään".
Mä en halua että se koira hypää mun päälle, nuolee mua, repii mun sukkahousut, nylkyttää mun jalkaa tai tunkee kuononsa mun haaroväliin. Varsinkin viimeisin kohta häiritsee mua erityisesti.

Tuntuu, että koiranomistajain mielestä mun pitää olla tyytyväinen kun se ei kerta pure.

lkjh
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No en mäkään koiraani minnekään telkeä vaan ne vieraat lapset saavat luvan pysyä lastenhuuoneessa. Koira on sitten muualla asunnossa.
kyllä keittis on paljon fiksumpi koirankasvattaja! minusta tuo keittiksen tapa on parempi vieraille, että koiralle! sitäpaitsi keittis on fiksu, kun tajuaa että vieraat lapseset voivat tehdä jotain äkkinäistä vaikka koira olisi 'komennettu' paikoilleen!!

Yhteistyössä