just joo taas! se että joku pelkää koiraa niin on hänen oma ongelmansa, johon voi hakia apua!Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Mä pelkään isoja koiria niin paljon, että keksin tekosyyn olla menemättä kollegan tuppervarekutsuille, ettei mun tarvii kohdata niitten mastiffia...
asian ytimessä! täysin vastuutonta pitää tuollaisia, jos eivät ymmärrä pelätä oman henkensä puolesta, saisivat pitää viattomat ihmiset turvassa tuollaisilta pedoilta!!!Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Mä pelkään isoja koiria niin paljon, että keksin tekosyyn olla menemättä kollegan tuppervarekutsuille, ettei mun tarvii kohdata niitten mastiffia...
mistä siihen voi hakea apua???!!! miten voit luottaa johonkin petoeläimeen, taidat olla hiukan yksinkertainenAlkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:just joo taas! se että joku pelkää koiraa niin on hänen oma ongelmansa, johon voi hakia apua!Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Oikeesti isommat koirat voi olla huimasti paljon kiltimpiä ja rauhallisempia kuin jotkut pienet rodut... Ei kannata sen koon vuoksi pelätä :hug:Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Jos kärsii erilaisista järjettömistä pelkotiloista ei tarkoita että muut olisivat vastuuttomia.Alkuperäinen kirjoittaja pelkääjä:asian ytimessä! täysin vastuutonta pitää tuollaisia, jos eivät ymmärrä pelätä oman henkensä puolesta, saisivat pitää viattomat ihmiset turvassa tuollaisilta pedoilta!!!Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
kuule vaikka terapeutilta! joo olen yksinkertainen kun en yleistä isoja koiria pahan tekijöiksi hirviöiksi, meillä on ollut dobermann narttu, ja sekarotuinen uros (amerikanbulldoggi/rotikka/boxeri/mastiffi) sekotus uros, joka ei koskaan hyppiny silmille, toki kovapäinen, mutta aina kun kävelylle meni niin ihmiset paniikissa hyvä ettei ojaan hyppää, kerrankin yks mummo puhu omalle pikku puudelille että nuon kauhea ja pelottava koira, ette mennään pian vaan tästä ettei suihin jouduta! ja useasti tultiin kysymään että mitä rotuja kun on niin pelottava! samate meijän dobbe nartusta, niin aina sai vihat päälle, vaikkei mitn tehnyAlkuperäinen kirjoittaja huh:mistä siihen voi hakea apua???!!! miten voit luottaa johonkin petoeläimeen, taidat olla hiukan yksinkertainenAlkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:just joo taas! se että joku pelkää koiraa niin on hänen oma ongelmansa, johon voi hakia apua!Alkuperäinen kirjoittaja juuei:vaiko vastuutonta pitää semmoista?
Mä olen myös sitä mieltä, että vieraat lapset eivät kuulu koiran luokse höösäämään. Ei ainakaan silloin, jos niistä vieraista lapsista ei tiedä, mitä ne keksii. Kun mun lapsillani on ollut kavereita, lapset ovat pysyneet lastenhuoneessa ja koiralla ei ole silloin mitään asiaa lastenhuoneeseen. Vasta sitten, kun vieras lapsi on tutustunut koiraan riittävän hyvin ja osaa koirien seurassa käyttäytyä, on lapsi saanut olla koirankin kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja totta:Siis sehän on ok, jos koira on lukkojen takana jossain huoneessa. Mutta näinhän tuon rotuisen koiran tulee olla. Ylipäänsä koirat ei kuulu vieraiden lasten keskelle höösäämään, mutta tiettyjen rotujen kanssa pitää olla vielä varovaisempi. Valitettavasti monella on koira (tai useampi) mistä ne ei tajuu mitään ja moni vieras ei tajua koiriin liittyviä vaaroja (jotka ovat rodusta ja yksilöistä riippuvaisia).
Bullmastiffin tehtävä on vartioida isäntäerpehettä, siksi sen ei kuulu olla vieraiden seassa vaan omassa tilassaan vieraiden läsnsäollessa.
mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen myös sitä mieltä, että vieraat lapset eivät kuulu koiran luokse höösäämään. Ei ainakaan silloin, jos niistä vieraista lapsista ei tiedä, mitä ne keksii. Kun mun lapsillani on ollut kavereita, lapset ovat pysyneet lastenhuoneessa ja koiralla ei ole silloin mitään asiaa lastenhuoneeseen. Vasta sitten, kun vieras lapsi on tutustunut koiraan riittävän hyvin ja osaa koirien seurassa käyttäytyä, on lapsi saanut olla koirankin kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja totta:Siis sehän on ok, jos koira on lukkojen takana jossain huoneessa. Mutta näinhän tuon rotuisen koiran tulee olla. Ylipäänsä koirat ei kuulu vieraiden lasten keskelle höösäämään, mutta tiettyjen rotujen kanssa pitää olla vielä varovaisempi. Valitettavasti monella on koira (tai useampi) mistä ne ei tajuu mitään ja moni vieras ei tajua koiriin liittyviä vaaroja (jotka ovat rodusta ja yksilöistä riippuvaisia).
Bullmastiffin tehtävä on vartioida isäntäerpehettä, siksi sen ei kuulu olla vieraiden seassa vaan omassa tilassaan vieraiden läsnsäollessa.
No en mäkään koiraani minnekään telkeä vaan ne vieraat lapset saavat luvan pysyä lastenhuuoneessa. Koira on sitten muualla asunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!
Mun sisko ainakin laittaa koiransa portin taakse sen takia että ihmiset ymmärtää olla menemättä koiran luo. Koira on kuitenkin koira ja turhia riskejä ei kannata ottaa. Ja sitten myös sen takia että iso koira aiheuttaa pelkoja ja kun on portin takana niin aiheuttaa niitä vähemmän.Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!
kyllä keittis on paljon fiksumpi koirankasvattaja! minusta tuo keittiksen tapa on parempi vieraille, että koiralle! sitäpaitsi keittis on fiksu, kun tajuaa että vieraat lapseset voivat tehdä jotain äkkinäistä vaikka koira olisi 'komennettu' paikoilleen!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No en mäkään koiraani minnekään telkeä vaan ne vieraat lapset saavat luvan pysyä lastenhuuoneessa. Koira on sitten muualla asunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!