Vastuusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinhuoltaja(ko)?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinhuoltaja(ko)?

Vieras
Miten saada mies tajuamaan, että myös minä tarvitsen omaa aikaa ja vapaata lastenhoidosta?
Meillä 2 lasta, vanhempi on kolme ja nuorempi puolitoista. Hoidan lapsiamme päivät kotona miehen ollessa töissä. Hoidan lapsiamme myös illat miehen ollessa joko harrastustensa parissa tai kotona sohvalla telkkaria tuijottamassa. Tunnen itseni yksinhuoltajaksi, jolla on kolme lasta!
Mieheni käyttää lapsiamme joskus iltapesulla, mutta yleensä se on minun tehtäväni kuten myös kaikki muu lapsiin liittyvä... :(
Jos lähden käymään esim. lääkärissä enkä tiedä kauanko siellä menee, minun täytyy kirjoittaa miehelle aikataulu, moneltako lapsille pitää antaa syötävää ja mitä se syötävä mahdollisesti voisi olla...
Käyn silloin tällöin kaupungilla tai lenkillä, mutta ellen ole tehnyt aikataulua, mies ei ole ymmärtänyt antaa lapsille mitään syötävää ellei isompi ole pyytänyt!!! Mieheni kulkee myös muutaman kerran kuukaudessa yöelämässä, lähtee päivällä kahden-neljän aikaan ja tulee yöllä neljän aikaan kotiin... Itse en voisi edes kuvitella lähteväni näin pitkäkestoisille reissuille, vaikka ystäväni ovat minua pyytäneet esim. mökkeilemään naisporukalla (kaikki olemme äitejä ja mökkireissut ovat lapsivapaata aikaa eikä niihin kuulu alkoholi). En vain uskalla jättää lapsiamme pitkäksi aikaa miehelleni, en luota hänen kykyynsä huolehtia lapsistamme!
Mikä avuksi?

Parempi sun on olla yh:nä. Jos mun mies ois tollanen, niin moro!! Aikuinen mies,kai sil nyt itelläkin jotakin päättelykykyä on?? Sano sil et ryhdistäydy tai morjens,jos vaiks auttais...

Sanot vaan miehelles, että nyt MINÄ lähden ja jätät lapset hälle! Kyllä se osaa kun tosi paikka tulee. Kunhan et vaan olis "opettanu" miestäsi avuttomaksi "omimalla" lapset itsellesi. On sullakin oikeus rentoutua. Mies tietysti tekee asiat eri tavalla, mutta kyllä ne lapset hengissä selviää, usko pois :)

Mä olen yksin kotona ja mies kolmevuotiaan kanssa siskollaan yötä. Siellä kans lapsia, joten mein nappulalla menee siellä hyvin aika. Omaa aikaa mulla....ei vaa oikeesti töitä ollut tännää ja huomennakin tyäpäivä.

Yhteistyössä