Vastuullinen vanhempi ei käytä lainkaan alkoholia

  • Viestiketjun aloittaja absolutisti
  • Ensimmäinen viesti
Totta!
Vastuullinen vanhempi ei myöskään…
- syö koskaan mitään herkkuja, koska niistähän voi tulla ylipainoiseksi ja saada diabeteksen, jolloin kuolee nuorena ja lapset jäävät ilman vanhempia, puhumattakaan siitä, mitä tuollaisen huonon esimerkin näyttäminen tekee lasten terveydelle
- syö lihaa, koska siitähän saa syövän
- matkustele ulkomailla, koska sieltä voi saada kammottavia tauteja, jotka tarttuvat lapsillekin tai tappavat vanhemmat, jolloin lapset jäävät orvoksi
- uskaltaudu liikenteen sekaan pyörällä, jalkaisin tai moottoroidulla kulkuvälineellä, koska hän saattaa joutua onnettomuuteen ja kuolla tai vammautua
- vie lapsia liikenteeseen, koska lapsetkin voivat joutua onnettomuuteen
- laske lapsia silmistään ennen kuin nämä täyttävät 18 ja alkavat vastata itsestään, koska silloinhan voi sattua mitä tahansa
- vie lapsia julkiselle paikalle, koska he saattavat saada tartuntatauteja

Mä en nyt jaksa kirjoittaa enempää, mutta joku toinen varmasti haluaa jatkaa tästä.
 
hiiskunen
Lukekaa aiheesta, älkää väitelkö. Alkoholi on vahva liuotin ja ihan oikeasti tosi kova huume. Itse pössytän kannabista pe ja la. Jos sitten 3-4 krt/v lähden viihteelle tyttöjen kanssa niin otan essoa, eli ekstasia. Yhden tabletin illalla ja puolikkaan loppuyöstä. Saarnatkaa vain, mutta lukekaa... tää mun elintapa on sata kertaa turvallisempaa ja terveellisempää kuin juoda pullo viiniä pe ja la.
 
Mä olen sitten todella vastuuton ;D

-Juon lasten kanssa alkoholia, mutta en uskalla kyllä yli kaksi lasia 12cl ottaa jos olen yksin...
-Käyn töissä ja näen harvoin lapsia
-Autossa olemme silloin tällöin aika paljonkin jos he lähtevät mun kanssa hoitamaan asioita
-Lennän itse paljon ja silloin tällöin lasten kanssa, varma tuonnut jo vaikka minkälaisia viruksia ;D
-Ahh... en tiedä jatkanko, kun olen niin sitten päin peppua koko äiti ja vastuuton ihminen muutenkin olen, kun tein 4 lasta.
 
Fjuuh
Miksei voi käyttää alkoholia? Lasten ollessa kotona toki jonkun oltava täysin selvinpäin, jos esim. tulis tilanne, että lähdettävä vaikka viemään lasta ensiapuun. Siellä ei hyvällä katsottais, jos vanhempi tai molemmat kännissä. Lapsella on oikeus selvään vanhempaan.
 
Miksei voi käyttää alkoholia? Lasten ollessa kotona toki jonkun oltava täysin selvinpäin, jos esim. tulis tilanne, että lähdettävä vaikka viemään lasta ensiapuun. Siellä ei hyvällä katsottais, jos vanhempi tai molemmat kännissä. Lapsella on oikeus selvään vanhempaan.
Eikö kukaan tosissaan osaa juoda ilman ettei tulee känniksi esim lasin tai 2? :) 12cl jälkeen saa jo tunnin päästä mennä ajamaan ihan hyvinkin ja jos ihan vaikea tilanne tulee niin eikö 112 silloin pitäisi hälyttää? Miksi noin vaikeakis kaikki pitäisi tehdä
 
"Jenis"
Miksei voi käyttää alkoholia? Lasten ollessa kotona toki jonkun oltava täysin selvinpäin, jos esim. tulis tilanne, että lähdettävä vaikka viemään lasta ensiapuun. Siellä ei hyvällä katsottais, jos vanhempi tai molemmat kännissä. Lapsella on oikeus selvään vanhempaan.
Eli syy, miksi vanhemman on oltava vesiselvä, on että päivystyksessä ei katsottaisi pahalla? :D

Tässä heti koko eteläinen Eurooppa reputti vastuullinen vanhemmuus-testin, kappas kun juovat siellä monesti lounaallakin viiniä - vaikka lapsia olisi samassa pöydässä! Ja koska palstalla ollaan, niin 1 lasi viiniä -> kännissä.
 

Yhteistyössä