Vastasyntynyt nukkuu 5h putkeen, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
5vrk ikäinen vauva. On tänään nukkunut 5h putkeen, herätin syömään, söi ja nukahti tissille n.5min imemisen jälkeen. Väillä saattaa taas olla hereillä sen 3-4h putkeen ja sitten taas nukkuu 4-5h.

Meillä oli just tommosia ekat kotipäivät ja mun tissit huusi hoosiannaa :D
Vaikka mulla kyseessä jo toinen lapsi, niin silti huolestuin ja kyselin kaikkialta, että onko normaalia. Mut jos pissaa ja kakkaa tulee ja vauva heräilee itse syömään kuitenkin, niin ei hätää. Jos on velton oloinen, eikä jaksa koskaan oikeastaan syödä kunnolla, niin olisin yhteydessä nlaan tai päivystykseen varmuudeksi.

Ihan normaalia on! Meillä tyttö nukkui jo laitoksella 5-6h putkeen, silloin sanoivat että jos paino ei lähde laskuun niin saa antaa nukkua niin paljon kun haluaa! Jos huolettaa niin soita neuvolaan, niin punnitsevat vauvan.

meillä esikoinen ekat 2vk söi ja nukkui. hereillä oli ihan murto-osan päivässä, max puoli tuntia syönnin jälkeen. Ja syntyi kuitenkin kaksi viikkoa lasketun jälkeen. Kahden viikon kohdilla lisääntyi valveillaolo aika reilusti kerralla. :) Onnea vauvasta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28655541:
Miksi herätit vauvan? Olisko susta kivaa, että miehes herättäisi sut kesken uniesi? Hä?

Meille ainakin annettiin synnärillä ohje, että vastasyntynyt pitää herättää 4-5 tunnin välein syömään, jos se ei itsekseen herää. Jos syöttövälit ovat 4 h tai alle niin voi syöttää lapsentahtisesti.

luulisin kyllä, että pitää herättää syömään viimestään 4h päästä. koska jos ei syö, niin on väsyneempi ja kohta ei jaksa syödä ollenkaan.. ainakin itse sain tällaiset ohjeet, että vasta parin kk.n ikäinen saa nukkua niin pitään kun tahtoo.. sikäli mikäli ei halua sitä sen rytmiä jo pienestä opettaa siihen, että päivällä valvotaan enemmän, yöllä nukutaan..

Jos paino on nousussa niin ei tarvitse herättää. Saa nukkua niin kauan putkeen kun vain haluaa. Omani nukkui 5-6 h putkeen koko ajan. Ja ensimmäiset kolme yötä kotona nukkui 7 h putkeen. Älä herätä, anna nukkua ja nauti kun on niin hyväuninen vauva sulla.

Mun poika veteli 7-9h unia putkeen. Sairaalassa ollessa vielä hoitajat kävi herättelemässä syömään,mut eihän tuo mitää jaksanut syödä. Sit tutkittiin bilirubiiniarvota kahdesti ja ei mitää niissä ollu. Kaveri oli vain tosi uninen.