vastasyntynyt helteellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mulla on la heinäkuun alussa, ja olen tässä miettinyt että jos helteet on samaa luokkaa kuin viime kesänä niin mitä vastasyntyneelle voi pukea päälle (vaatehankintoja siis olen tekemässä)? googlettamalla löytyy vaan velour haalaria ja peittoa päälle, mutta siis se vauvahan läkähtyy tuollaisella pukemisella jos hellettä tosiaan on se 25+ astetta!
Onko pitkähihainen body ja trikoopöksyt+hattu ihan huono ajatus? Ja voiko vastasyntyneen nukuttaa yöllä pelkkä vaippa päällä kun sängyssä on kuitenkin vielä peittokin yms...?

Meidän sälli syntyi viime vuonna kesäkuun alussa, juuri kun helteet alkoi, ensimmäiset viikot oli pitkähihainen body, pitkät housut, sukat ja tumput, ilman vaatteita toi sälli ei ole nukkunut yhtään yötä tähän astisen elämänsä aikana, enkä vallankaan vastasyntynyttä nukuttais ilman vaatetta.
Sit alettiin pikkuhiljaa vähentää kampetta kun näki kuinka kuumaverinen muksu oli, loppukesästä oltiin jo lyhythihaisella bodylla yms.

Vastasyntyneellä ei lämmönsäätely vielä toimi, joten en nukuttaisi ilman vaatteita. Ei siis liian kuumaan/kuumia vaatteita, muttei liian väähääkään. Hattu on hyvä olla, vaikka olis kuinka kuuma. Samoin ainakin alussa pitkähihainen sekä pitkät housut. Suosittelen silkkivaattetia (mm. ruskovilla) ne hengittää, eikä hiosta. Silkkihattua esim. olen pitänyt sekä kesällä että talvella.

riippuu tosiaan paljon vauvasta, meillä oli 1kk viime kesän helteillä, vaunuilin kyllä ihan luhuthihanen body ja vauvanmyssy vauvalla, niillä pahimmilla helteillä. vauva on edelleen kuumaverinen, hikoaa helposti. ilman vaatetta ennnukuttas, lyhythihanen body on hyvä. niin ja tuohon ulkoiluvarustukseen heti ohkaset trikoohousut kun lämpö menee alle 28?

ja vaikka harso peittona jos menee pilveen ja yhtään epäilee et vauvalla on liian vähän vaatetta

[QUOTE="vieras";23476449]mulla on la heinäkuun alussa, ja olen tässä miettinyt että jos helteet on samaa luokkaa kuin viime kesänä niin mitä vastasyntyneelle voi pukea päälle (vaatehankintoja siis olen tekemässä)? googlettamalla löytyy vaan velour haalaria ja peittoa päälle, mutta siis se vauvahan läkähtyy tuollaisella pukemisella jos hellettä tosiaan on se 25+ astetta!
Onko pitkähihainen body ja trikoopöksyt+hattu ihan huono ajatus? Ja voiko vastasyntyneen nukuttaa yöllä pelkkä vaippa päällä kun sängyssä on kuitenkin vielä peittokin yms...?[/QUOTE]

Tilaa ruskovillalta silkkipaita ja kalsarit (ne ovat muutenkin ehdottomasti paras materiaali vastasyntyneen herkälle iholle), viilentävät ihanasti. Ja ovat kuitenkin 5x puuvillaa lämpimämmät. älä pese niitä ennen käyttöä (sisältävät ihoa hoitavaa serasiinia) ja vältä turhaa pesemistä muutenkin (tuuleta usein). pesuaineeksi sonett - saa ruskovillalta myös. älä ihmeessä trikoota laita helteellä, tosi hiostava. kyllä meillä nukkui viimekesäinen vastasyntynyt joskus ihan ilman vaatteita ja peittoa kun sisällä oli varmaan yli nelkyt ja yölläkin tuskastuttavan kuuma, on tosi kuumakalle muutenkin, aika usein jopa ilman vaippaa (kokeile muuten Nature-sarjan vaippoja, ainakin sokos myy niitä, niissä ei ole muovia ollenkaan vaan se on maissi- ja selluloosapohjainen, ovat muutenkin parempia vaippoja kuin muut, istuvat paremmin, ei ohivuotoja, ei hiosta - ja ovat siis ihan oikeita vaippoja, eivät banaaninlehtikääreen näköisiä riekaleita. ruotsalaista tuotantoa.) Onnea odotukseen ja mukavaa kesää!

Meidän poika syntyi kesäkuun lopussa juuri noille helteille. Neuvolaan menin kerran bodyn kanssa ni neukkutäti sano että ota body pois ja jos tuntuu että vauva viihtyy, voi sitä pitää ihan vaan vaippasillaan. Ei tietenkään auringossa, mutta muuten.. Ja kyllä helpotti itkut jonkin verran tän jälkeen kun otettiin vaatetta pois. Ulkoiltu ei oikeastaan ollenkaan koska oli tosiaan niin järkyttävän kuuma.
Ulkosalla verannalla jos istuskeltiin niin yleensä pidin päällä jotain harsoa tms. Ja aina tietty hattu päässä.
Näillä ohjeilla me mentiin ja hyvä tuli, poika tosin vieläkin helposti hikoilevaa tyyppiä, eilen täytti 9kk.

Yhteistyössä