Vastasyntyneen nukuttaminen pinnasänkyyn??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no, pinnasänky nyt vaan ei oo pienen vauvan paras paikka jos se on kaukana vanhemmista. vauva kokee olonsa turvattomaksi jos äiti on kaukana. ootteko kokeillu laittaa pinnasänkyä sivuvaunuksi niin että teidän ja vauvan sängyn välinen laita poistetaan ja petaat niin että sekä teidän että vauvan sänky on samaa sänkyä. vauva nukkuis sit siinä pinnasängyssä ja te omassanne mut kuitenki olisit lähellä ja yöimetyksetkin on helppoja. eikä tarvii pelätä et mies kääntyy päälle. meillä mennään tolla menetelmällä, kuopus nyt 5kk.

[QUOTE="viima";22658407]mut eikö se häiritse omaa unta kun joutuu nosteleen essuntaassun toista öisin. meillä herra saattaa herätä jopa puolen tunnin päästä syömään toista tissiä niin taas sais olla pyörittelemässä.

ja vauvat itkee koska niillä on turvaton olo yksin siellä omassa sängyssä - siinä mielessä ymmärtävät erillisyytensä, nälkä, märkä vaippa tai ilmavaivoja.

ehkä munkin pitää kokeilla tuota omaa sänkyä.... sit voin kertoa ainkainoman kokemukseni kumpi parempi.

kannattaa kyllä käyttää jotain unipussia, filttiä tms koska vauvan oma sänky kerkiää jäähtyä syönnin aikana ja siksi saattaa herätä.[/QUOTE]

1-2 kertaa on meillä meillä syöty yöllä, joten en ole kokenut mitenkään vaivalloiseksi nousta. Kakkosta nukutin jonkun aikaa vieressä, mutta siitä sai vaan paikat kipeeksi. Kapaloon ja sivuvaunuun, niin hyvin on nukkuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs;22658823:
1-2 kertaa on meillä meillä syöty yöllä, joten en ole kokenut mitenkään vaivalloiseksi nousta. Kakkosta nukutin jonkun aikaa vieressä, mutta siitä sai vaan paikat kipeeksi. Kapaloon ja sivuvaunuun, niin hyvin on nukkuneet.

se on varmaan yksilöllistä. meillä kuopus herää 1-2 kertaa yössä syömään mutta jos joutuisin noiden syöttöjen takia nousemaan erikseen ylös niin mun omasta nukkumisesta ei tulis mitään. oon sillee huonouninen et jos joudun nousta keskellä yötä sängystä niin mulla menee 2-3 tuntia aikaa saada uudestaan unen päästä kii. esikkoisen kanssa yritin aluksi mut ei tullu yhtään mitään kun itse sit valvoin puolet yyöstä. mulla sujuu paremmin kun vauva on pinnasängystä tehdyssä sivuvaunussa ja kun herää niin tarvii vaan työntää tissi suuhun ja saan itekin sit nukahtaa niille sijoilleni kun vauva on nukahtanut. sillon saan unenpäästä heti kii. jos joutuisin imetyksen jälk nostella vauvaa sen omaan sänkyyn niin en sais enää unen päästä kii.

Yhteistyössä