vasta-aineet, dna-fragmentaatiotesti, siemennesteen lisätutkimus??

Meillä tehtiin miehelle ainakin vasta-ainetesti ja fragmentaatiot,kun epäonnistumisten syytä selvitettiin.Vasta-aineethan on jo perus simppatestissä negatiivinen-positiivinen -muodossa,kai siinä jotkut prosentitkin oli,jos positiivinen.Meillä ei ollut mitään,joten ei sen enempää mietitty.Mutta todennäköisesti joko siemenneste-tai veritestistä selviteltäisiin lisää.
Fragmentaatiossa selviää tietty lukema,joka kertoo hedelmöittämiskyvystä.Jos se on liian korkea(muistaakseni 40 tai enemmän,100 kai "täydet" ),niin on syytä harkita luovutettuja soluja.Tosin elämäntavoilla on kuulemma suuri merkitys,eli jos tupakoi yms. tulosta voi parantaa kai aika paljonkin elämäntapoja korjaamalla.Meillä lukema oli tosi alhainen,eli mitään lisäinfoa ei siitä(kään) testistä selvinnyt.Ongelma taitaa siis kokonaisuudessaan olla minun puolellani.
 
Kiitos vastauksesta. Täkäläinen tanskalaisklinikka vastasi minulle, että täällä pidetään fragmentaatiotestiä turhana ja epäluotettavana. Vasta-aneista hän ei puhunut mitään. Mieheni ei tupakoi eikä juokaan paljoa, joten korjaillaan sitten vaikka ruokavaliota terveellisemmäksi. Itse lopetin nyt alkoholin ja kahvin juonnin täysin pari kuukautta sitten. Ehkä minä vain olen liian vanha (36v). TSH otettiin ja se on 2,1. Tanskan mittojen mukaan kuulemma hyvä.
 

Yhteistyössä