Vasen käsi kipsissä, nyt sitten kipeyty oikea olkapää. apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lakana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lakana"

Vieras
Vasen käsi kipsissä. Nyt kipeytynyt oikea olkapää, särkee ihan hirveästi. Liikuttaessa inhottavaa vihlovaa kipua joka säteilee käteen. Kipeytykö se nyt sitten kun ei toista kättä ole pystynyt käyttämään? eli rasitusvamma?
Lepuuttaminen hieman vaikeaa, käsi kipsissä elokuun loppuun asti. Voiko tässä muuta kun syödä särkylääkkeitä ja laittaa kylmäpussia päälle? Lääkäriin ilmeisesti turha lähteä, siellä ei ole kuitenkaan tarjota muuta kuin särkylääkettä, jota mulla jo on.

[QUOTE="Vieras";24243764]En osaa auttaa, mut uteliaana kysyn menikö jänne kun on noin pitkään kipsi? (jos niin täällä kohtalotoveri keväältä)[/QUOTE]

Joo, jänteet repeytyneet ranteesta. Kesäkuun puolivälissä leikattu. Itseä huolettaa missä kunnossa käsi kun kipsin saa pois. mitenkähän pitkä kuntoutus edessä?

Mulla oli peukalo.. Kipsiä 6 viikkoa vai 7 ja sen jälkeen oli käsi aika oudonnäköinen.. (kipsi oli kyllä ollut väärin tehtykin joten se hankaloituu asiaa, peukalo väärässä asennossa).
Mutta jokatapauksessa 3 viikkoa omia fysioterapiaharjoituksia useamman kerran päivässä ja sit alkoi olla peukalon liikerata melko normaali.. 6 viikkoa kipsinpoistosta nostokieltoa ( alle 1kg sai kantaa). Ja edelleen käsi on outo, ei sit taida ihan entiselleen palata, joka aamu venyttelen mutta toisaalta kantamista ja muuta tekee ihan normisti.

Lidlin juttu oli että ranne jäykistyi! Eikä oikein vieläkään kestä painoa.. En kyllä ole muistanut harjoitella. Harjoittele sinä sitten kunnolla kun saat luvan :). Tsemppiä!!

[QUOTE="Vieras";24243827]Mulla oli peukalo.. Kipsiä 6 viikkoa vai 7 ja sen jälkeen oli käsi aika oudonnäköinen.. (kipsi oli kyllä ollut väärin tehtykin joten se hankaloituu asiaa, peukalo väärässä asennossa).
Mutta jokatapauksessa 3 viikkoa omia fysioterapiaharjoituksia useamman kerran päivässä ja sit alkoi olla peukalon liikerata melko normaali.. 6 viikkoa kipsinpoistosta nostokieltoa ( alle 1kg sai kantaa). Ja edelleen käsi on outo, ei sit taida ihan entiselleen palata, joka aamu venyttelen mutta toisaalta kantamista ja muuta tekee ihan normisti.

Lidlin juttu oli että ranne jäykistyi! Eikä oikein vieläkään kestä painoa.. En kyllä ole muistanut harjoitella. Harjoittele sinä sitten kunnolla kun saat luvan :). Tsemppiä!![/QUOTE]

Kauan sinulla oli sairaslomaa? minulla vain siihen asti kun kipsi otetaan pois, riittääkö se? vai pitäskö kirurgilta pyytää lisää kun sen elokuun alussa näen? Tuota eniten pelkään että kädestä ei entisenlaista tule, paljon olen kuullut tuota että jänteen repeytymisen jälkeen kädestä ei kunnollista tule. Montaakaan juttua en ole edes netistäkään löytänyt missä leikkaus ois onnistunut niin hyvin että ois korjautunut täysin.

Olen intohimoinen neuloja, ja nyt mietityttää vieläkö tällä kädellä käsitöitä tehdään.

kai sulle on sit luvattu käyntejä fysioterapeutilla?
Mun miehellä on katkennut aikoinaan peukalon jänne, ja kun sitten ei tehnyt kunnolla niitä venytyksiä, niin edelleen koko peukalo on jäykkä monen vuoden jälkeen.

Joo tässä pakkailin..
Mulla oli sairaslomaa kipsin poiston jälkeen vielä pari päivää. Mun töissä pystyi olemaan kyllä mutta riippuu työstä..

Ja kyllä mä ainakin pystyisin neulomaan ja tekeen ihan kaikkea näperrystä. Välillä kyllä tippuu tavarat kun putkahtanut ei ole entisensä. Olen nyt uskaltanut 6 viikon karenssin jälkeen pelata pesistä, ja pari viikoa sitten jopa vesihiihtää mut varmmudeksi peukalo ei mukana kunnolla..

[QUOTE="Vieras";24244108]Joo tässä pakkailin..
Mulla oli sairaslomaa kipsin poiston jälkeen vielä pari päivää. Mun töissä pystyi olemaan kyllä mutta riippuu työstä..

Ja kyllä mä ainakin pystyisin neulomaan ja tekeen ihan kaikkea näperrystä. Välillä kyllä tippuu tavarat kun putkahtanut ei ole entisensä. Olen nyt uskaltanut 6 viikon karenssin jälkeen pelata pesistä, ja pari viikoa sitten jopa vesihiihtää mut varmmudeksi peukalo ei mukana kunnolla..[/QUOTE]

No ei voi muuta kun odottaa et miten tän käden kans käy. Olkapää edelleen kipeä eikä tuo purana ja panacod oikeen auttanut mitään =(

Yhteistyössä