Vasemmistoliiton kansanedustajan Anna Kontulan mielestä vihervasemmisto on fasistinen liike

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tosin Anna Kontula ei itse tajua olevansa fasisti


"Hän lisää, ettei pikkuporvarin tarvitse olla fasisti ollakseen vaarallinen. Siihen riittää, että yleiset olosuhteet tiukentuvat ja että pikkuporvarit määrittelevät muidenkin puolesta oikean tavan elää.

– Pikkuporvarillisuudesta tekee yhteiskunnallisen ongelman sen pelokas pöyhkeys. Se ei ole vain omaa elämänsä järjestämään pyrkivä voima, vaan projekti oman moraalin saattamiseksi myös muiden moraaliksi."

Tuota vihervasemmisto haluaa: pakottaa kaikki elämään heidän mielestä oikeaa tapaa elää: mitä syödä, miten liikkua, missä asua.
 
vierailija
Oon aina sanonut (ja sanon sen taas) että kansallissosialismilla ja sosialismilla on paljon yhteisiä piirteitä. Niiden suurin ero on retoriikassa mutta käytännön politiikka ja tapa toimia on ihan 1:1.
 
vierailija
Oikeistolaiset kansallismieliset eivät suvaitse muita kulttuureja ja uskontoja. Kuten eivät myöskään kasvissyöntiä, polkupyöräilyä, joukkoliikenteellä matkustamista yms.
 
vierailija
Kuka sinulta on kieltänyt tai kieltämässä kasvissyönnin, polkupyöräilyn, joukkoliikenteen ja hømøilun?
Te yritätte tehdä polkupyöräilystä ja joukkoliikenteestä mahdollisimman vaikeaa olemalla panostamatta niihin. Ette myöskään halua kasvisruokia kouluun tai armeijaan. Ja vastustatte seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien lisäämistä.
 
vierailija
Te yritätte tehdä polkupyöräilystä ja joukkoliikenteestä mahdollisimman vaikeaa olemalla panostamatta niihin. Ette myöskään halua kasvisruokia kouluun tai armeijaan. Ja vastustatte seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien lisäämistä.
Ei pidä paikkaansa. Me halutaan hyvät pyörätiet mutta niin että ne ei sulje pois autoliikennettä. Joukkoliikenteen tukeminen verovaroin on kieltämättä semmonen asia mihin me ei haluta mennä mutta joukkoliikenteen toimintaedellytysten parantaminen markkinaehtoisesti sopii oikein hyvin.
 
vierailija
Te yritätte tehdä polkupyöräilystä ja joukkoliikenteestä mahdollisimman vaikeaa olemalla panostamatta niihin. Ette myöskään halua kasvisruokia kouluun tai armeijaan. Ja vastustatte seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien lisäämistä.
Kuka sinulta on kieltänyt tai kieltämässä kasvissyönnin, polkupyöräilyn, joukkoliikenteen ja hømøilun?

Intin pakkokasvispäivinä varuskuntien porteilla on vilkas pitsataksiralli.
 
vierailija
Kuka sinulta on kieltänyt tai kieltämässä kasvissyönnin, polkupyöräilyn, joukkoliikenteen ja hømøilun?

Intin pakkokasvispäivinä varuskuntien porteilla on vilkas pitsataksiralli.
Edes vihreillä ei ole sellaista ehdotusta että autoilu ja lihansyönti tulisi kieltää. Siitä huolimatta persut väittävät koko ajan, että "vihervassarit" haluavat ne kieltää.
 
vierailija
Edes vihreillä ei ole sellaista ehdotusta että autoilu ja lihansyönti tulisi kieltää. Siitä huolimatta persut väittävät koko ajan, että "vihervassarit" haluavat ne kieltää.
Ei autoilua ja lihansyöntiä olla suoraan kieltämässä, mutta siitä halutaan tehdä niin kallista, että varakkaimmilla on siihen varaa, eli käytännössä se on köyhemmille kielto.
 
vierailija
Ei autoilua ja lihansyöntiä olla suoraan kieltämässä, mutta siitä halutaan tehdä niin kallista, että varakkaimmilla on siihen varaa, eli käytännössä se on köyhemmille kielto.
Ei polkupyöräilyä, joukkoliikennettä, vegaanisuutta ja muunsukupuolisuutta olla kieltämässä, mutta niistä halutaan tehdä niin hankalia, että vain aniharvat niihin ryhtyvät tai tuovat niitä julki.
 
vierailija
Ei pidä paikkaansa. Me halutaan hyvät pyörätiet mutta niin että ne ei sulje pois autoliikennettä. Joukkoliikenteen tukeminen verovaroin on kieltämättä semmonen asia mihin me ei haluta mennä mutta joukkoliikenteen toimintaedellytysten parantaminen markkinaehtoisesti sopii oikein hyvin.
Perussuomalainen pyörätie on käytännössä jalkakäytävä jonka päihin on asennettu pyörätien merkit jotta polkupyörät saadaan pois autoliikennettä hidastamasta.

Joukkoliikenteen osalta taas perussuomalaiset jatkavat autoilun tukemista yhä jatkuvalla autoiluinfrastruktuurin rakentamisella, mutta joukkoliikennettä ei haluta tukea. Eli käytännössä varsinkin paikallinen joukkoliikenne lakkaa silloin, jolloin on rakennettava yhä enemmän moottoriteitä ja parkkipaikkoja.
 
Te yritätte tehdä polkupyöräilystä ja joukkoliikenteestä mahdollisimman vaikeaa olemalla panostamatta niihin. Ette myöskään halua kasvisruokia kouluun tai armeijaan. Ja vastustatte seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien lisäämistä.
Näin harhoissa te tosiaan jo elätte, että itsekin uskotte valheisiinne :D Mutta puretaanpas asia kerrallaan, en tosin odotakaan että osaisit mitään kyllä enää vastatata.

Polkupyöräily:
Polkupyöräilyyn kyllä "panostetaan", toki termi jää hieman ilmaan. Mutta mitä muutakaan se on, kun julkiseen liikenteeseen on tuotu kaikkien käytettäväksi kaupunkipyöriä. Valtio tukee myös työmatkapyöräilyä niin, että fillarin saa täysin verovapaasti 1200€ saakka. Pyöräilyä ei myöskään juuri missään ole haluttu tai koitettu estää, mikäli nyt moottoriteitä ei lasketa.

Joukkoliikenne:
Joukkoliikenneverkosto on eittämättä maailman parhaimmistoa ja erityisesti se on meillä hyvin tuettua. Subventioaste on 50%, eli kun astut bussiin, niin maksat lipusta oikeasti vain puolet. Toisen puolikkaan maksaa veronmaksajat. Aika hemmetin hyvä tuki. Jos bensaan saataisiin sama tuki, niin litra 95E:tä maksaisi 80 senttiä autoilijalle.

Kasvisruoka:
Kasvisruokaa on tarjottu vaihtoehtona jo vuosikymmenet kouluissa, päiväkodeissa ja asepalveluksessa. Mihin perustuu väite, että "sitä ei haluta"? Se että halukkaat saavat sitä syödä, ei mielestäni osoita etteikö sitä haluttaisi johonkin.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet:
Ne ovat Suomessa erinomaisella tasolla. Täällä saa vapaasti olla homo ja mennä naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. Mutta sitä ei suuri yleisö tosiaan ymmärrä, miksi tilitoimiston ja meijerin pitää maalata logonsa kerran vuodessa sateenkaaren väreillä ja hihkua homomyönteisyyttä. Asia kun ei mitenkään heille kuulu.

Tämä kaikki oikeistolaisten puolesta näin, mutta kun päähän pistetään punaviherlasit, niin siinä vaiheessa homma vasta menee jengalle:

Polkupyöräily:
Kaikkien pitäisi ajaa fillarilla kesät talvet, tykkäsi siitä tai ei. Tätä tehostetaan mm. rajoittamalla omalla autolla liikkumista keskustassa niin, että autolla ajaminen estetään ja pakotetaan valitsemaan vaihtoehtoinen liikkumismuoto. Asiaa näennäisesti perustellaan päästöillä, mutta eipä ole sähköautot sen kummemmassa asemassa kuitenkaan.

Joukkoliikenne:
Jatkaa samaa mallia mitä edellinen. Ihmisiä pakotetaan ja painostetaan tähän mm. yksityisautoilua hankaloittamalla ja kallistamalla. Polttoaineita verotetaan todella korkeasti, suunnitellaan ruuhkamaksuja ja autojen kaistoja poistetaan käytöstä. Ei siis riitä että metrolla saa halutessaan matkustaa, vaan vihervasemmiston mukaan sillä täytyy matkustaa.

Kasvisruoka:
Ja pakottamisen sarja jatkuu. Ei riitä, että koulussa tai asepalveluksessa tarjotaan kasvisruokaa ja sitä halukkaat saavat syödä. He haluavat "kasvisruokapäivän", jolloin kaikki pakotetaan kasvisruokailemaan, halusivatpa he sitä itse tai eivät. Muuta kun ei tällaisina päivinä tarjota. Vaihtoehdoksi jää lapselle nälkä tai kasvisruoka.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet:
Tässäkään ei riitä, että ihmisoikeudet ovat samat ja laki on sama. Kaikkien pitää liputtaa mukana ja hurrata avoimelle homostelulle. Heteroiden kohdalla puolialastomana nahkapuvuissa torilla kävelyä pidetään edelleen riettaana ja paheksuttavana, mutta homoille se on jopa suotavaa. Ei siis riitä, että homot vain "on". Heidät pitää jotenkin nostaa erikseen esille ja jalustalle.
 
vierailija
Persujen mielestä autoilun kieltämistä on se, jos jossain alennetaan nopeusrajoitusta tai poistetaan joku kaista.

Sen sijaan pyöräilyn kieltämistä on konkreettisesti vain se jos johonkin asennetaan pyöräily kielletty -liikennemerkki.

Tämä näkyy hyvin monissa tapauksissa Helsingissä joissa persuilta on kuulunut hirveä valitus, kun polkupyörille on tehty oma kaista eikä siis enää ole ohjattu polkupyöriä bussikaistalle. Se polkupyörien oma kaista kun on pois autoilta ja persujen mukaan "bussikaistalla ei ole mitään ongelmia pyöräillä".
 
vierailija
Subventioaste on 50%, eli kun astut bussiin, niin maksat lipusta oikeasti vain puolet. Toisen puolikkaan maksaa veronmaksajat. Aika hemmetin hyvä tuki. Jos bensaan saataisiin sama tuki, niin litra 95E:tä maksaisi 80 senttiä autoilijalle.
Bensa maksaisi ilman bensaveroja noin 60 senttiä ja jos bensan hintaa sen jälkeen subventoitaisiin 50 prosentilla, niin sitten se maksaisi 30 senttiä. Tavallisen auyon tankin saisi täyteen 15 eurolla, kun se nykyään maksaa noin 80 euroa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
vierailija
Jos kaupunginvaltuustolla on 100 miljoonaa euroa käytettävissä liikenteeseen, niin perussuomalaiset haluavat rakentaa eritasoliittymän jotta autoilu voisi lisääntyä ja punavihreät taas tukea joukkoliikennettä jotta ihmiset voisivat matkustaa joukkoliikenteellä. Valintoja, valintoja.
 
vierailija
Jos kaupunginvaltuustolla on 100 miljoonaa euroa käytettävissä liikenteeseen, niin perussuomalaiset haluavat rakentaa eritasoliittymän jotta autoilu voisi lisääntyä ja punavihreät taas tukea joukkoliikennettä jotta ihmiset voisivat matkustaa joukkoliikenteellä. Valintoja, valintoja.
Miksi julkisen liikenteen veronkiertäjiä pitäisi tukea verovaroista?
 
Jos kaupunginvaltuustolla on 100 miljoonaa euroa käytettävissä liikenteeseen, niin perussuomalaiset haluavat rakentaa eritasoliittymän jotta autoilu voisi lisääntyä ja punavihreät taas tukea joukkoliikennettä jotta ihmiset voisivat matkustaa joukkoliikenteellä. Valintoja, valintoja.
Näin juuri kuten ehdotat, mikäli 100 miljoonaa euroa tippuisi taivaasta tai löytyisi sateenkaareen päästä. Mutta noinhan se ei ole, paitsi vihervasemmiston mikä-mikä-maassa. Autoilijat maksavat vuosittain 8 miljardia euroja fyrkkaa valtiolle autoilullaan. Pyörilijät maksavat vain tonneja uusien pyöriensä alv:n muodossa, eli käytännössä eivät yhtään mitään. Jos siis tuo 100 miljoonaa jaetaan samassa suhteessa mitä on maksettukin, niin autoilijoille kuuluisi 99 999 800e. Eli tuossa on pyöräilijöille se 200€, rakennuttakaa sillä itsellenne eritasoliittymä :D
 
  • Tykkää
Reactions: krut

Yhteistyössä