Vasemmassa silmässä "painetta" ja näkö jotenki sumeempi kun oikeassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mistä vois johtua? Lisäksi myös silmän alla ihan posken yläosassa myös pieni paineen tunne.. Välillä jos mennyt kirkkaasta valosta hämärään paikkaan jää vasempaan silmään myös inhottava "varjo" joka ei lähde vaikka kuinka silmää räpyttelisi tai hieroisi... Inhottava tunne. Onko kellään ollut samaa? Tai tietääkö kukaan mitä on?

[QUOTE="toimi";23969878]Verkkokalvo irtoamassa tai irronnut! HETI lääkäriin jos haluat nähdä kahdella silmällä jatkossakin.
Sokeutumisen vaara![/QUOTE]

Ai vaikka tilanne ollut jo aika kauan samanlainen? Voiko se verkkokalvo olla irronnut tai irtoamassa jos joinain päivinä ei mitään oireita? Kun vaikka peitänn oikeen silmän ja katson vain vasemmalla, niin näen silti ihan hyvin ja lukea pientäkin tekstiä läheltä ja kaukaa. Silti silmä tuntuu sumeammalta, en oikein osaa selittää..

[QUOTE="a p";23969922]Ai vaikka tilanne ollut jo aika kauan samanlainen? Voiko se verkkokalvo olla irronnut tai irtoamassa jos joinain päivinä ei mitään oireita? Kun vaikka peitänn oikeen silmän ja katson vain vasemmalla, niin näen silti ihan hyvin ja lukea pientäkin tekstiä läheltä ja kaukaa. Silti silmä tuntuu sumeammalta, en oikein osaa selittää..[/QUOTE]

Älä edes yritä selittää meille, vaan lääkärille. Silmänpainetautikin on semmoinen juttu, että siinä voi sokeutua melko nopeasti jos ei hoideta.

Alkuperäinen kirjoittaja älä pelleile;23969964:
Älä edes yritä selittää meille, vaan lääkärille. Silmänpainetautikin on semmoinen juttu, että siinä voi sokeutua melko nopeasti jos ei hoideta.

Ja näkökyky jää huonoksi ja huononee edelleen. Mutta, ihan sama, ohjeet on annettu. Menee lääkäriin tai on menemättä.

En mä yritä selitellä vaan haluaisin asiallisen vastauksen sellaselta joka oikeesti tietää asiasta. Oon lukenut netistä mitä oireita liittyy esim just siihen verkkokalvon irtoamiseen eikä mulla niitä kyllä ole. Eikä noissa taudeissa oireet häviä tai pienene vaan koko ajan kasvaa..

Mun ystävättärellä on noilla oireilla glaukooma. Ja kyllä hän joutuu ihan ensiapuun ja yöksi osastolle kun silmänpaineet kohoavat liiaksi.

Joten lääkäriin mä sinuna menisin.

Nonii. Huomasin että on tän päivän aikana tullut alaluomeen ikävän tuntuinen näärännäppy. Äitini sanoi että sen syntyminen voi tuntua silmän kihelmöintinä ja saattaa tuntua sumeutta silmässä.. Enää ei tunnu painetta eikä sumene kun mies hiero niskat, näärännäppy vaan tuntuu ja näkyy. Mutta jos taas huomenna tuntuu paljon ja silmä ed. sumee varaan lääkäriin ajan..

[QUOTE="a p";23972935]Voiko noi mun oireet johtua jännitysniskasta??
Kantelen päivät pitkät kahta 5kk vauvaa ja välillä tota isompaaki ja aina niskat tosi jumissa.
Vasen korva myös välillä "lukkiutuu".
Oon ihan pas*at housussa et on joku verkkokalvojuttu.[/QUOTE]

Mulla oireilee mm. suunnilleen noin; toinen silmä tuntuu jännästi välillä silmäkuopassa, nenän verteen ja kulmakarvojen kohdalle tulee paineen tunne ja poskipäihin puutumista. Korvat tinnittää välillä ja paukkuu myös.
Hoidatahan niskojasi ennenkuin saat pahempia oireita.
Ehkä kannattaa varmuuden vuoksi käydä silmälääkärilläkin, mutta niskatkin voi oireilla noin.

Mulla oireilee mm. suunnilleen noin; toinen silmä tuntuu jännästi välillä silmäkuopassa, nenän verteen ja kulmakarvojen kohdalle tulee paineen tunne ja poskipäihin puutumista. Korvat tinnittää välillä ja paukkuu myös.
Hoidatahan niskojasi ennenkuin saat pahempia oireita.
Ehkä kannattaa varmuuden vuoksi käydä silmälääkärilläkin, mutta niskatkin voi oireilla noin.

Mulla just samoissa kohdissa tuntuu toi paine ja niskasta säteilee. Kun venytän tai hieron yläniskaa niin painetta ei tunnu.
Toivottavasti on sitä! Täytyy käydä hierojalla.

Mulla on tällö hetkellä silmätulehdus ollut viikon kohta. Ja mulla on molemmissa silmissä painetta. Ja lääkäri sanoi että jos paineen tunne ei rupea lähtemään on aika varattava silmälääkäriin. Mutta ei kuoleman hätä! Tosin olen ravannut vähän väliä terveysasemalla sekä peijaksessa kun ovat lääkärit pyytäneet. Pariin otteeseen kun olen kertonut että "silmissä ikävä paine" niin lääkärit sanovat että mene kotiin lepäämään ja jos ei rupea paranemaan tule takaisin. Ja ainakun olen mennyt takaisin lääkäriin on mut käännetty takasin kotiin. Mutta suosittelen käymistä lääkärissä..:)

Voiko noi mun oireet johtua jännitysniskasta??
Kantelen päivät pitkät kahta 5kk vauvaa ja välillä tota isompaaki ja aina niskat tosi jumissa.
Vasen korva myös välillä "lukkiutuu".
Oon ihan pas*at housussa et on joku verkkokalvojuttu.

Tämä on jo aika vanha viestiletju, mutta mainittakoon, että itselläni nuo kyseiset oireet samoilla "vaikeasti selkokielellä kuvattavine ulottuvuuksineen" liittyivät silmän intermediaaliin sarkoidoosiin.

Pystyn hyvin samaistumaan tunteeseen "ei oikein osaa sanoa millä tavalla silmä on erilainen, se ei vaan toimi kuten pitäisi". Sumeuden ja valotuksen muutoksen lisäksi itselläni liittyi tuntemus silmäluomen roikkumisesta, mikä lopulta ajoi lääkäriin.

Sain avun ja mahdollinen sokeutuminen estettiin.

Yhteistyössä