Vasektomia. Kertokaas kokemuksianne/miestenne kokemuksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Tilanne se että lapset tässä ja minulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi. Pillereitä syön kun ei muukaan onnistu. Olen syönyt jo liki kymmenen vuotta. Toain taukoa välissä kahden raskauden verran. En halua enää moisia myrkkyjä syödä ja minulle ei vielä sterilisaatiota tehdä ja mies sanoi että omat piuhansa voisi katkasistuttaa.
Mutta kuinkas asia lähtee/lähtisi etenemään?
Millainen toimenpide? Kivulias? Nopea? Hinta? Toipuminen?
Kertokaa kaikki mikä mieleen tulee :)

Sairaanhoitaja olen ja helposti tuo sujuu. Päiväkirurginen toimenpide ja toimenpide kestää puoli tuntia, jonka jälkeen pääsee takaisin osastolle ilman heräämöseurantaa. Puudutetaan siis vain. kotiin saa lähteä, kun vointi hyvä, on syönyt, kävellyt ja wc:ssä käynyt. kolmen kuukauden kuluttua labraan tarkistusspermanäyte eli ehkäisy pitää olla käytössä siihen saakka.

Kun sterilisaation ehdot täyttyvät niin omalääkärin kautta lähete. Lääkintähallitukselta anotaa siihen lupa.

[QUOTE="vieras";28601024]Sairaanhoitaja olen ja helposti tuo sujuu. Päiväkirurginen toimenpide ja toimenpide kestää puoli tuntia, jonka jälkeen pääsee takaisin osastolle ilman heräämöseurantaa. Puudutetaan siis vain. kotiin saa lähteä, kun vointi hyvä, on syönyt, kävellyt ja wc:ssä käynyt. kolmen kuukauden kuluttua labraan tarkistusspermanäyte eli ehkäisy pitää olla käytössä siihen saakka.

Kun sterilisaation ehdot täyttyvät niin omalääkärin kautta lähete. Lääkintähallitukselta anotaa siihen lupa.[/QUOTE]

Mitkä ovat nämä ehdot mitä pitää täyttää?
Soitetaanko ihan tk:lle aikaa ensin vai miten?

[QUOTE="Aloittaja";28601055]Mitkä ovat nämä ehdot mitä pitää täyttää?
Soitetaanko ihan tk:lle aikaa ensin vai miten?[/QUOTE]

Vähintään 30 vuoden ikä ja kolme lasta.

[QUOTE="vieras";28601081]Vähintään 30 vuoden ikä ja kolme lasta.[/QUOTE]

Mikäs ehto tuo vähintään kolme lasta on?? :o ei kaikki halua niin montaa, koskaan. Meillä kaksi ja ne riittää. Yksi molempia. Miehellä ikää liki 32v.

Mun mies sai ajan toimenpiteeseen tk-lääkärin kautta. Mun mielestä siihen riitti pelkkä lääkärin lupa ilman mitään sen enempää byrokratiaa, sillä kolme lasta oli riittävästi. Mies oli tuolloin 29-vuotias.

Eli pitkään saa varautua odottamaan. Ei auta kun alkaa huomenna soitella. Varaanko ajan siis vasektomian suunnitteleen vai mihin? Joskus sattuu aina sama tympeä täti vastaaman joka aina oikein veemäilee

Mun miehelleni tehtiin viikko sitten, pari päivää söi särkylääkettä, nyt ei huomaa kuin siitä että on pienet ompeleet, hänellä ei tullut mitään turvotusta yms. Sai lähetteen ihan tk lääkäriltä,kolmisen kuukautta sen hausta meni toimenpiteeseen.

[QUOTE="Aloittaja";28601156]Eli pitkään saa varautua odottamaan. Ei auta kun alkaa huomenna soitella. Varaanko ajan siis vasektomian suunnitteleen vai mihin? Joskus sattuu aina sama tympeä täti vastaaman joka aina oikein veemäilee[/QUOTE]

Ihan hyvin voi sanoa aikaa varatessaan että haluaa lähetteen vasektomiaan. Ja eiköhän olis selvempää ja vähemmän kysymyksiä aiheuttavaa jos mies ihan itse varaisi aikansa. Voi olla hitusen haastavaa vakuuttaa lääkäri siitä että on varma päätöksestään jos vaimo joutuu puolesta ajankin varaamaan..

Miehelle tehty. Ikää oli 32 ja lapsia 2. Lähete työtetveydestä ilman mutinoita ja puolisen vuotta jonossa. Homma päiväkirralla ja päivä saikkua. Maksoikohan jotain 70 euroa ja lisäksi sperman tutkimisen 3kk päästä. Suosittelen, ollaan oltu erittäin tyytyväisiä! Seksielämä parani huomattavasti, kun ehkäisy kunnossa!

Mieheltä leikattiin letkut poikki Tallinassa. Hyvin toimii vehje ja kokokin kasvoi n. 5 cm. Äkkiä tottuu ettei miehellä ole enään ns. oikeita kiveksiä ja keinokivekset näyttävät ihan oikeilta (karvoitus ja väri)

Suosittelen kaikille miehille Tallinan leikkausta.

[QUOTE="Aloittaja";28601156]Eli pitkään saa varautua odottamaan. Ei auta kun alkaa huomenna soitella. Varaanko ajan siis vasektomian suunnitteleen vai mihin? Joskus sattuu aina sama tympeä täti vastaaman joka aina oikein veemäilee[/QUOTE]
Äläpä sinä soittele mihinkään, mies itse soittaa omalääkärilleen ajanvaraukseen ja selittää tilanteen. Saa ajan ja siellä käy lääkärinsä kanssa homman läpi ja sitten vaan odottamaan lähetettä. Mun ex ja nykyinen molemmat olleet ko. operaatiossa eikä mitään kielteistä sanottavaa ollut kummallakaan. Toipuminen toki yksilöllistä mutta nämä kaksi ovat selvinneet ihan parissa päivässä.

[QUOTE="Aloittaja";28601185]Niin ja nuo kipu asiat kiinnostaa miestä. Tehdäänkö ihan puudutuksessa vaan?[/QUOTE]

Mun mies ainakin kehui saaneensa hälläväliä-piikin, torkahteli kuulemma toimenpiteen ajan, kerran kuulemma vihlaisi vähän, muuten ei mitään tuntemuksia.

Tehdään paikallispuudutuksessa. Pieni viilto kivespussiin ja kaivetaan siemenjohdin esille. Se katkaistaan ja päät solmitaan langalla kiinni. Johto takaisin pussiin ja pari ommelta per pussi. Tämä siis molemmin puolin. Ikävin vaihe ehkä se puudutus.. Helppo toimenpide.

Tehdään paikallispuudutuksessa. Pieni viilto kivespussiin ja kaivetaan siemenjohdin esille. Se katkaistaan ja päät solmitaan langalla kiinni. Johto takaisin pussiin ja pari ommelta per pussi. Tämä siis molemmin puolin. Ikävin vaihe ehkä se puudutus.. Helppo toimenpide.

Ok. Saaluvan kestää sen kun itse olen kestänyt kaksi synnytystä ilman lievityksiä :D

Meillä saatiin lähete synn. jälkitarkistuksessa neuvolalääkäriltä. Julkisen puolen jonot Tampereella vuoden tai ylikin, joten yksityisellä leikattiin. Hinta oli 600+ e paikallispuudutuksessa sisältäen spermanäytteen myöhemmin. Spinaalissa olis tullut tuplaten kalliimmaksi. Ikävää oli kuulema siemenjohtimen kiskominen, ja se kipuili muutaman viikon. Itse haavat parani nopeasti eikä jäänyt mitään vaivaa tai haittaa. Viikon oli kassit vaan arat :)

Mies kävi tk-lääkäriltä hakemassa lähetteen. Toimenpiteeseen joutui jonottamaan nelisen kuukautta. Itse toimenpide tehtiin paikallispuudutuksessa. Toisen puolen ronkkiminen oli tehnyt kipeää, oli laitettu lisää puudutetta, mutta ei ollut auttanut. Toisella puolella ei ongelmia. Siltä kipeältä puolelta oli kipeä vielä monta viikkoa toimenpiteen jälkeen.

[QUOTE="harmaana";28601178]Mun miehelleni tehtiin viikko sitten, pari päivää söi särkylääkettä, nyt ei huomaa kuin siitä että on pienet ompeleet, hänellä ei tullut mitään turvotusta yms. Sai lähetteen ihan tk lääkäriltä,kolmisen kuukautta sen hausta meni toimenpiteeseen.[/QUOTE]

Ohhoh! Onpas teillä lyhyet jonot kunnallisella puolella! Espoossa on tällä hetkellä kaksi vuotta!

Yhteistyössä