Vartti somessa saa mut...

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Mikä siinä menee yli ymmärryksen? Millain muuttunut?. Mut eikös ne joilla suuri ymmärrys ole niitä vanhoi sielui?
Öyhötys menee yli ymmärryksen. Kaikkeen (lähes) vastataan vihaisesti, huudellaan ylimielisiä puskakommentteja ja määritellään toiset keskustelijat päin vinturaa. (Siis huudetaan niille "naama punaisena", et mimmosii kommareita, uskiksia jne. ne on.)
Vanheneminen vois mennä silleen, et ymmärrys kasvaa tiettyyn pisteeseen asti. Sit, kun huomaa, et kaikki kiertää samaa kehää, ymmärrys, tai vanhuus, vain väsyttää.
 
vierailija
Öyhötys menee yli ymmärryksen. Kaikkeen (lähes) vastataan vihaisesti, huudellaan ylimielisiä puskakommentteja ja määritellään toiset keskustelijat päin vinturaa. (Siis huudetaan niille "naama punaisena", et mimmosii kommareita, uskiksia jne. ne on.)
Vanheneminen vois mennä silleen, et ymmärrys kasvaa tiettyyn pisteeseen asti. Sit, kun huomaa, et kaikki kiertää samaa kehää, ymmärrys, tai vanhuus, vain väsyttää.
Ihmettelin erään rekisteröityneen nimimerkin kirjoituksia. Selasin sitten hänen kirjoituksia hae-komennolla. Joissakin kirjoituksissa hän kirjoitti huoliteltua kieltä ja jutteli mukavia perhe-elämästään.
Tuntuu uskomattomalta, että hänen tyyli on nykyään melko raju. Ehkä hän käy läpi jotain vaikeaa vaihetta elämässään.
Ei minulla ole tarvetta leikkiä anonyymina nettiterapeuttia.
Luin Me Naiset-sivulta Esko Valtaojan haastattelun. Olisipa minullekin annettu noin paljon tervettä järkeä.
 
Deleted member 149094
Ihmettelin erään rekisteröityneen nimimerkin kirjoituksia. Selasin sitten hänen kirjoituksia hae-komennolla. Joissakin kirjoituksissa hän kirjoitti huoliteltua kieltä ja jutteli mukavia perhe-elämästään.
Tuntuu uskomattomalta, että hänen tyyli on nykyään melko raju. Ehkä hän käy läpi jotain vaikeaa vaihetta elämässään.
Ei minulla ole tarvetta leikkiä anonyymina nettiterapeuttia.
Luin Me Naiset-sivulta Esko Valtaojan haastattelun. Olisipa minullekin annettu noin paljon tervettä järkeä.
Aika moni tuntuu käyvän vaikeita aikoja läpi. :)
Maailma tuntuu näyttäytyvän suurena vihollisena, jossa on niin paljon uhkia. Kuten don quijotessa. Hyökätään jättiläisiä vastaan. Harmi, että tarina ei kerro, voittiko se ne.
Valtaoja on viisaan tuntunen sälli. Sillä on ollut aikaa ajatella:)
 
vierailija
Öyhötys menee yli ymmärryksen. Kaikkeen (lähes) vastataan vihaisesti, huudellaan ylimielisiä puskakommentteja ja määritellään toiset keskustelijat päin vinturaa. (Siis huudetaan niille "naama punaisena", et mimmosii kommareita, uskiksia jne. ne on.)
Vanheneminen vois mennä silleen, et ymmärrys kasvaa tiettyyn pisteeseen asti. Sit, kun huomaa, et kaikki kiertää samaa kehää, ymmärrys, tai vanhuus, vain väsyttää.
Hei luin just et maailman naiset aiheuttaa miljardien tonnien roskan. Kun ne käyttää meikkei tosi paljon ja ne on muovi tuubeissa plus kaikki värjäykset ja muut. Pitäisikö tätä kompensoidakseen naisten maksaa ns hupi vero 200e vuodes ja tällä tuettaisiin miesten kahdenviikon täysloma kaukomailla?.
 
vierailij
Ehkä mielipiteet kärjistyvät nyt enemmän, kun ei saa mennä minnekään tai tavata ystäviä ja näin netti jää lähes ainoaksi paikaksi purkaa mieltään.
Akku on vähissä ja täytyy laittaa laite lataukseen.
Minäkin ihmettelin hallituksen liikkumisrajoitussuunnielmaa. Olin oikeassa, kun en uskonut sen toteutuvan.
Demokraattisessa maassa pitää kestää poukkoilevaa kyytiä.
Elämäni ei ole ollut helpoimmasta päästä. Nykyään elän parasta aikaa.
Kiva käydä stadissa rokotuksessa ja samalla totutella uuteen normaaliin elämään.
Siitepölyn aikaan maski on tosi hyvä kapistus.
Mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Deleted member 149094
Hei luin just et maailman naiset aiheuttaa miljardien tonnien roskan. Kun ne käyttää meikkei tosi paljon ja ne on muovi tuubeissa plus kaikki värjäykset ja muut. Pitäisikö tätä kompensoidakseen naisten maksaa ns hupi vero 200e vuodes ja tällä tuettaisiin miesten kahdenviikon täysloma kaukomailla?.
Tai naiset vois lakata meikkaamasta ja lähtee lomalle itse. Eihän naisten meikkaus nyt miehiin liity!!
 
Deleted member 149094
Toiset vaan näkevät asiat toisia negatiivisemmin. -Tai ovat kärkkäämmin kertomassa näkemyksistään.


Mut oishan tääkin palsta ihan hiivatin tylsä ilman heitä!
Negatiivisemmin? Ajatellaan vaikka sitä veropetoskeskustelua, jossa trolli pamahtaa paikalle itkeen, kun kommarit vie rahat.. Siin on jo menty semmosille kierroksille, et huh huh.

Kyl mä ainakin pärjäisin vähemmällä jännityksellä. Voi olla, et kylä tarttee yhden kylähullun, mut et kakskytä? :)
Ai niin, nyt mä oon muuten kaksuuntanen mielialahäiriöinen suvakkitrumpfanikin!
 
Negatiivisemmin? Ajatellaan vaikka sitä veropetoskeskustelua, jossa trolli pamahtaa paikalle itkeen, kun kommarit vie rahat.. Siin on jo menty semmosille kierroksille, et huh huh.

Kyl mä ainakin pärjäisin vähemmällä jännityksellä. Voi olla, et kylä tarttee yhden kylähullun, mut et kakskytä?
Ai niin, nyt mä oon muuten kaksuuntanen mielialahäiriöinen suvakkitrumpfanikin!

No joo. Meneväthän ne joskus ihan yli.
 
vierailija
Täältä kun hyppii yli keskustelut persut, suvakit, kaikki USAta koskevat ja Putinia, alatyyliset, kilttimies, tekosyy, holisti-jutut ja relaatiot niin mitä jää jäljelle?
 
vierailija
Täältä kun hyppii yli keskustelut persut, suvakit, kaikki USAta koskevat ja Putinia, alatyyliset, kilttimies, tekosyy, holisti-jutut ja relaatiot niin mitä jää jäljelle?
Tänä aamuna oli ainakin semmoista soopaa koko etusivu täynnä, ettei "paremmasta" väliä. Eräs vakkari pistänyt taas parastaan läpi yön pimeiden tuntien..

Katotaan, milloin se ilmestyy kommentoimaan tätä :D

P..
 
vierailija
Ruoka/erityisruokavaliot, terveys, harrastukset, kulttuuri, käytännön Martat eli hyvät vinkit, Suomessa tapahtuu/tapahtumat, asuminen/remontointi/sisustus, kierrätys/kirpparit/antiikki, tekniikka ja autoilu, kotipsykologi, huumori...... tässä muutamia ajatuksia.
 
Ihmettelin erään rekisteröityneen nimimerkin kirjoituksia. Selasin sitten hänen kirjoituksia hae-komennolla. Joissakin kirjoituksissa hän kirjoitti huoliteltua kieltä ja jutteli mukavia perhe-elämästään.
Tuntuu uskomattomalta, että hänen tyyli on nykyään melko raju. Ehkä hän käy läpi jotain vaikeaa vaihetta elämässään.
Ei minulla ole tarvetta leikkiä anonyymina nettiterapeuttia.
Luin Me Naiset-sivulta Esko Valtaojan haastattelun. Olisipa minullekin annettu noin paljon tervettä järkeä.
Tämä onkin melko mielenkiintoinen huomio.
Ja yksi syy kai voisi olla se, että näin korona-aikana, jolloin elämä joillakin on hiukan rajoitetumpaa, jää aikaa enemmän tänne.
Ehkäpä mainitsemasikin kirjottaja haluaa joskus kirjoittaa jotakin hiukan repivämpääkin.
Tasainen, huoliteltu ja kaikin tavoin järkevä teksti kun tuntuu useinmiten hukkuvan kaikenlaisten möyhkääjien alle, koska siitä on hankala saada otetta noin vain yhdellä lukemisella. Ja kenellä nyt sentään niin paljon sitä aikaa olisi, että jonkin, edes hiukankin pitemmän tekstin lukisi pariin kertaan ja vielä ajattelisi siitä jotakin ennenkuin julistaa oman, varman totuutensa kaikkien nähtäväksi.
Minua itseäni yllätti täällä eniten juuri tämä, sanoisinko, tekstarimainen viestintä. Monta kertaa kokonainen lause, tunnelma tai vain muuten olotila ilmaistaan yhdellä sanalla tai vain jollakin kuvasybolilla. Lauseet ovat lyhyitä ja yksinkertaisia, teksti kokonisuudessaan takovaa. Minun on ollut todella hankalaa toisinaan sopeutua moiseen. Mutta minähän olenkin jäänne siltä ajalta, jollon pikkupojan käsiin työnnettiin kännykän sijasta puukko, kirves, saha, vasra ja rautakanki. Enkä ilmeisesti tuosta hyvinkään paljon ole kehittynyt.
 
Deleted member 149094
Tämä onkin melko mielenkiintoinen huomio.
Ja yksi syy kai voisi olla se, että näin korona-aikana, jolloin elämä joillakin on hiukan rajoitetumpaa, jää aikaa enemmän tänne.
Ehkäpä mainitsemasikin kirjottaja haluaa joskus kirjoittaa jotakin hiukan repivämpääkin.
Tasainen, huoliteltu ja kaikin tavoin järkevä teksti kun tuntuu useinmiten hukkuvan kaikenlaisten möyhkääjien alle, koska siitä on hankala saada otetta noin vain yhdellä lukemisella. Ja kenellä nyt sentään niin paljon sitä aikaa olisi, että jonkin, edes hiukankin pitemmän tekstin lukisi pariin kertaan ja vielä ajattelisi siitä jotakin ennenkuin julistaa oman, varman totuutensa kaikkien nähtäväksi.
Minua itseäni yllätti täällä eniten juuri tämä, sanoisinko, tekstarimainen viestintä. Monta kertaa kokonainen lause, tunnelma tai vain muuten olotila ilmaistaan yhdellä sanalla tai vain jollakin kuvasybolilla. Lauseet ovat lyhyitä ja yksinkertaisia, teksti kokonisuudessaan takovaa. Minun on ollut todella hankalaa toisinaan sopeutua moiseen. Mutta minähän olenkin jäänne siltä ajalta, jollon pikkupojan käsiin työnnettiin kännykän sijasta puukko, kirves, saha, vasra ja rautakanki. Enkä ilmeisesti tuosta hyvinkään paljon ole kehittynyt.
Hei, unohdit kynän! Ilokseni toki kerron, et mäkin kirjoitin ekat kirjaimet kynän kanssa. (Siis sellainen tikun kanssa, jonka sisällä on hiiltä, tarkennuksena näille nuoremmille).
Ja toi puukko työnnettiin myös tyttöjen käsiin. Ah, kuin ihana lause sulla tuossa. Työnnettiin käsiin siis käytettäväksi, ei lihaksia repien.
Ja silloin sanottiin, että kynä on miekkaa terävämpi. Nykyisin toi lause menettää jo arvoaan. Kääntyy kohta päälaelleen.

Ruukaan muuten vieläkin nauttia maatilakertomuksistasi hitaan aamukahvin kera. :)
 

Yhteistyössä