varsiluomi alapäässä?

• Viestiketjun aloittaja odottavan aika pitkä
  • Ensimmäinen viesti
odottavan aika pitkä
Vai mistä voi olla kyse, kun ulkosynnyttimissä/häpyhuulen reunassa on sellainen "varrellinen" nyppy? Ehkä noin reilun sentin kokoinen.
Harmiton? Voi kuulemma hyvässä lykyssä itse "tippua" pois...mutta sitä odotellessa...

kuin myös
Minulla on ihan samanlainen luomi häpyhuulessa ja itseni mielestä jotenkin epämiellyttävä. Olenkin miettinyt että minkähän alan lääkäri sen poistaisi, ei taida olla ihan gynen asia, muttaa viitsiikö sitä ihotautilääkärillekkään mennä intiimiä paikkaansa näyttelemään.

kyria
Ei muuten välttämättä oo luomi. Voi olla myös jokin huom! hyvänlaatuinen kasvannainen. Ei kannata siis pelästyä, en todellakaan tarkoita mitään syöpää tai vastaavaa, vaan harmitonta "riesaa". :)
Onks kellään tosiaan kokemusta siitä, et se olis itellään kuivunu ja tippunu pois?

Rullalanka
Rullalangalla hirtin pikkuhiljaa. Hyvä tuli, operaatio kesti 6 päivää. Minä sanon niitä fibromiksi.Tulevatkohan ne jostain vitamiinin puutteesta,lieneekö virus? En tiedä, mutta lakkasi tulemasta kun aloin vitamiinit.

-
kaikki luomet ovat kasvaimia. Useimmat hyvälaatuisia ja osa pahanlaatuisia. Fibroomat ovat harmittomia, mutta kosmeettinen haittahan se on. Gynen käynnillä helppo ottaa puheeksi tai soittaa terveyskeskukseen, jos arassa paikassa. Poistetaan saksilla, sähköveitsellä tai nestetyppijäädytyksellä.

vinkkivinkki...
Ne voi olla sellaisia "iho-hetuloita" joita joskus tulee, pystyy myös itse poistaa ns. hirttämällä sen hetulan. Eli lanka vain kierälle silmukalle juureen, niin se kuivuu ja tippuu pois.

Ihan vaaraton, mutta joskus noita vain tulee. Eli ei ole luomi.

Luometon nyt
Itselläni tuli moinen luomi häpyhuulen viereen raskausaikana ja kasvoi herneen kokoiseksi. Yksi kaunis päivä luomen varsi oli jo niin ohut, että oli tosiaan itsekseen tippunut pois. Jollakin vessareissulla luultavasti, kun en ole itse edes huomannut.

luomellinen
poistaa, myös minulla on semmoinen, luulin sitä ensin tavallaan suonikohjuksi, kun se tuli raskauden aikana, vaan ei ole menny pois. Gyne ei oo ottanu mitään kantaa ja en ilenny kysyä. Mutta seuraavan kerran kysyn.

-
Minulle ilmestyi yht`äkkiä sellainen "irtoluomi" alapäähän ja perässä heti toinen.. katselin niitä jonkun aikaa kunnes päätin nyppäistä pinseteillä pois, vähän kirpaisi ja tuli ihan vähän verta, elikkä kannattaako mun kuitenki viel käyä gynel tarkistuttaa??

N83
Raskauden aikana varsiluomi oli suurentunut entisestään,yhtenä iltana huomasin,että oli kertynyt "nestettä" siihen ja oli oikein iso mollukka (johtui siitä,että oli ollut turvotusta ja päivän aikana seisonut paljon) ,jolloin ajattelin,että nyt siitä on päästävä eroon... Neuvolalääkäri sanoi,että se on hyvänlaatuinen varsiluomi jonka voi poistaa paikallispuudutuksella vaikka heti, ja niin sai luomi kyytiä :)

susi74
Löysin nyt tämän aiheketjun...Itsellänikin ilmaantunut tälläinen " uloke" häpyhuuleen.Voiko olla tosiaankin luomi,vai uusiutunut kondylooma? ( hoidettiin minulla yli 10v sitten.)
Sain sen jo rikki,kun kynsi osui pestessä.Kuinka nopeasti tälläinen varsiluomi voi ilmaantua??No nyt se on ainakin arka,kun rikkoutui hiukan.
Miten erottaa varsiluomi ja kondylooma toisistaan?
Tää ainakin tuntuis että on sellasen pienen varren päässä oleva pallura.
Aina vaan jotain vaivaa...
Pystyykö gyne poistamaan sen,JOS olis luomi?
Olen nyt laittanui bepanthenia.

Eräs hoitaja
Joskus olen poistanut synnytyksen yhteydessä joltakin kun on ollut muutakin ommeltavaa, mutta niissä on sellainen hyvä puoli, että voivat tosiaan tipahtaa itsekin. Jollain tavalla vaan häviävät, Noitajan voi tulla minne vaan, monille ohuen ihon alueelle, kaulaan, kainaloihin, nivustaipeisiin jne. Poistaminen on tosi pikku juttu ja niinkuin olet lukenut, se on helppo hirttää langalla tai hiuksella. Jos iho on ärtynyt, paras pyytää lääkäri poistamaan. Jokainen lääkäri osaa sen tehdä.

Kiinnostaisi kyllä tietää mikä ne aiheuttaa ja onko se sittenkin tarttuva virus kun se näkyy tulevan miehelle, jos on naisella ja olen nähnyt useilla samassa perheessä.? Materiaalia aiheesta on vaikea löytää ehkä juuri siksi, että se ei ole vaarallinen sairaus. jos sairaus ollenkaan.

öjöj
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs hoitaja;10949515:
Joskus olen poistanut synnytyksen yhteydessä joltakin kun on ollut muutakin ommeltavaa, mutta niissä on sellainen hyvä puoli, että voivat tosiaan tipahtaa itsekin. Jollain tavalla vaan häviävät, Noitajan voi tulla minne vaan, monille ohuen ihon alueelle, kaulaan, kainaloihin, nivustaipeisiin jne. Poistaminen on tosi pikku juttu ja niinkuin olet lukenut, se on helppo hirttää langalla tai hiuksella. Jos iho on ärtynyt, paras pyytää lääkäri poistamaan. Jokainen lääkäri osaa sen tehdä.

Kiinnostaisi kyllä tietää mikä ne aiheuttaa ja onko se sittenkin tarttuva virus kun se näkyy tulevan miehelle, jos on naisella ja olen nähnyt useilla samassa perheessä.? Materiaalia aiheesta on vaikea löytää ehkä juuri siksi, että se ei ole vaarallinen sairaus. jos sairaus ollenkaan.

Veikkaan että kyseessä oli kondylooman syylä. Kondylooma on 80 % väestöstä.

vierailija
Ei muuten välttämättä oo luomi. Voi olla myös jokin huom! hyvänlaatuinen kasvannainen. Ei kannata siis pelästyä, en todellakaan tarkoita mitään syöpää tai vastaavaa, vaan harmitonta "riesaa". :)
Onks kellään tosiaan kokemusta siitä, et se olis itellään kuivunu ja tippunu pois?
Itse huomasin samanlaisen pari viikkoa sitten ja säikähdin pahanpäiväisesti. Mieli on jo rauhoittunut. Se on kuitenkin ärsyttävä, koska se hankaa. Ajattelin kokeilla pihkavoidetta, semmoista joka sopii myös limakalvoille, vaikka kyseinen riesa ei limakalvolla olekaan. Hyvä kuitenkin, jos se katoaisi itsekseen. En ole ennen sitä tuntenut ennenkuin pari viikkoa sitten vahingossa. Riesa se todella on. Toivotaan, että pihkavoide auttaisi. Olen pyyhkäissyt siihen Septidiniä, ettei se enempää ärtyisi. Jos ei pihkavoide (ensin tietysti varmistan, että sitä voi laittaa intiimialueelle) auta, kokeilen sen hirttämistä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä