Varpajaisista (2Plus 11/04)

  • Viestiketjun aloittaja Tobbe
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 08:19 merelle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 20:25 NeitiNasu kirjoitti:
Mun mielestä varpajaiset on täysin turhat ja osoittaa lähinnä miehen itsekkyyttä juhlia yksin jotain mitä oikeasti minusta pitäisi juhlia yhdessä lapsen äidin kanssa. Onneksi mies ei tullut edes ajatelleeksi varpajaisia lapsen synnyttyä, joten ei tullut erimielisyyksiä. En ymmärrä miksi sitä lasta pitäisi itsekseen päästä juhlimaan: kun yhdessä se lapsi kaiketi on maailmaan saatettu.
olen täysin samaa mieltä kanssasi, meidän isukki juhli minun kanssani sairaalan sängyllä, söimme herkkuja ja ihailimme yhtestä aikaansaannostamme. on se ny aika uskomatonta että jos isukki on ulkopuolinen raskausaikana niin aika otetaan kiinni juhlimalla ja ryypiskelemällä, ei sitten millään mahdu mun päähän.
Ei munkaan. Eikö sitä pitäisi nimenomaan ottaa kiinni viettämällä sitten aikaa sen uuden tulokkaan kanssa? Tää ei ihan käy mun järkeeni.. :whistle:
 
Kyllä sinun maailmasi aika kapeakatseiselta tuntuu, NeitiNasu. Eikä ole kyse siitä miten sinä tai te toimitte, se on jokaisen oma asia, eikä se minua vaivaa. Mutta logiikka, jolla sinä katekorioit mitä mies saa juhlia (tai on fiksua juhlia) ja kenen kanssa, on aika...mielenkiintoinen!
Minä olisin paremmin ymmärtänyt, jos olisit kirjoittanut ettet ymmärrä hillitöntä ryyppäystä tmv varpajaisissa, mutta kirjoitit ettet ymmärrä VARPAJAISIA. Eli jos ihan rehellisiä ollaan, et oikeasti taida edes oikein ymmärtää mitä ne ovat.
Mutta antaa olla...
Ja minulla ei todellakaan kiristä pipo päätä.. :)

Ei ne varpajaiset minunkaan mielestä mitään hillitöntä ryyppäystä tarvitse olla, mutta jos joku niin haluaa, so what, ei se ole minulta pois eikä varmasti sinultakaan, eikä meidän tarvitse sitä pohtia onko se soveliasta, järkevää tmv. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin kun mieheni keskimäärin kaksi kertaa vuodessa juo itsensä humalaan asti, niin lopultakin minulle olisi se ja sama, olisiko se toinen kerta varpajaiset vai ei.
 
[.
Mies on kuitenkin aika ulkona odotuksesta fyysisessä mielessä. Lapsen tulo kuitenkin mullistaa miehenkin maailman, eritavoin ehkä kuin äidin, mutta mullistaa kuitenkin.

Lisään vielä..
Minä ainakin ymmärrän tämän niin, että mies kuitenkin omalla laillaan odottaa ja jännittää lapsen tuloa, hän ei tunne sitä samalla lailla kun odottava äiti. Syntymä on se ensimmäinen konkreettinen kosketus lapseen, synnytys on myös isälle rankka juttu, joka päättyy siihen huikaisevaan onnen tunteeseen, että on tullut isäksi.

Varpajaisissa on sitten kyse sen onnen tunteen jakamisesta MYÖS ystävien kanssa.

Se on sitten eriasia, miten sen onnentunteen jakaa ja mielestäni siitä olisi mielekkäämpi keskustella ja sitä taisi tämä aloittajakin ajaa takaa: Millaisia tapoja varpajaisia on viettää? Mutta täällä nämä muutamat itsekeskeiset äipät katsovat maailmaa pienen putken läpi eivätkä ymmärrä että varpajaiset ovat PALJON PALJON muuta kuin ryyppyjuhlat. Tai voivat olla. Niistä eri viettotavoista minäkin lukisin mieluummin kuin taivastelua : "Miksi lapsen syntymää pitäisi juhlia ystävien kanssa, siis miehen yksin...?" tai "juhliiko miehesi hääyönäänkin kavereidensa kanssa" VOI TAIVAS TEITÄ!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 14:55 halinalle kirjoitti:
.

Varpajaisissa on sitten kyse sen onnen tunteen jakamisesta MYÖS ystävien kanssa.

Se on sitten eriasia, miten sen onnentunteen jakaa ja mielestäni siitä olisi mielekkäämpi keskustella ja sitä taisi tämä aloittajakin ajaa takaa: Millaisia tapoja varpajaisia on viettää? Mutta täällä nämä muutamat itsekeskeiset äipät katsovat maailmaa pienen putken läpi eivätkä ymmärrä että varpajaiset ovat PALJON PALJON muuta kuin ryyppyjuhlat. Tai voivat olla. Niistä eri viettotavoista minäkin lukisin mieluummin kuin taivastelua : "Miksi lapsen syntymää pitäisi juhlia ystävien kanssa, siis miehen yksin...?" tai "juhliiko miehesi hääyönäänkin kavereidensa kanssa" VOI TAIVAS TEITÄ!
Mielestäni en ole kapeakatsoinen, vaikken varpajaisia ymmärrä. Mielestäni uuden perheenjäsenen syntymistä olisi mukavaa juhlia ensisijaisesti sen oman perheen, ei ulkopuolisten kanssa.
Toisaalta taas: vaikka teidän perheessä se onkin tapana, en millään tavalla sinua ihmisenä tai miestäsi sen vuoksi tuomitse muuten tuntematta tapausta. Joten mielestäni melko ala-arvoisia ovat kommenttisi "itsekeskeisistä äideistä jotka pienen putken läpi maailmaa katselevat ja miehiään määräillä haluavat". Sanoin ainoastaan oman mielipiteeni asiasta sen kummemmin tuomitsematta niitä jotka toisin toimivat, mutta ainahan lyötyy teitä sinunlaisiasi jotka eivät kykene muiden tapoja elää ja olla suvaitsemaan. Ehkäpä minun olisi pitänyt muotoilla asia toisin: että ehdottomasti varpajaiset ovat loistava idea, juhlia pariskuntana läheisimpien ystävien kanssa uuden vauvan syntymää? Olisiko se kuulostanut paremmalta?
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 14:44 halinalle kirjoitti:
Kyllä sinun maailmasi aika kapeakatseiselta tuntuu, NeitiNasu. Eikä ole kyse siitä miten sinä tai te toimitte, se on jokaisen oma asia, eikä se minua vaivaa. Mutta logiikka, jolla sinä katekorioit mitä mies saa juhlia (tai on fiksua juhlia) ja kenen kanssa, on aika...mielenkiintoinen!
Minä olisin paremmin ymmärtänyt, jos olisit kirjoittanut ettet ymmärrä hillitöntä ryyppäystä tmv varpajaisissa, mutta kirjoitit ettet ymmärrä VARPAJAISIA. Eli jos ihan rehellisiä ollaan, et oikeasti taida edes oikein ymmärtää mitä ne ovat.
Mutta antaa olla...
Ja minulla ei todellakaan kiristä pipo päätä.. :)

Ei ne varpajaiset minunkaan mielestä mitään hillitöntä ryyppäystä tarvitse olla, mutta jos joku niin haluaa, so what, ei se ole minulta pois eikä varmasti sinultakaan, eikä meidän tarvitse sitä pohtia onko se soveliasta, järkevää tmv. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin kun mieheni keskimäärin kaksi kertaa vuodessa juo itsensä humalaan asti, niin lopultakin minulle olisi se ja sama, olisiko se toinen kerta varpajaiset vai ei.
meillä varpajaisia vietetään perheen kesken, eli vauva, mies minä ja muut lapset eli kaikki me olemme päähenkilöitä, meillä koko perhe odottaa yhdessä kovasti vauvvaa ja sitä myös yhdessä juhlitaan. en edelleenkään ymmärrä että mitä ne kaverit siihen liittyy?? kysä on meidän perheen sisäisistä asioista ja kylläpä meillä ainakin asiat on niin ihanasti että yhdessä kohdataan elämän ilot ja surut, ei niihin pahemmin kavereita sotketa, musta se kuuluu teini aikaan.
 
[ Ehkäpä minun olisi pitänyt muotoilla asia toisin: että ehdottomasti varpajaiset ovat loistava idea, juhlia pariskuntana läheisimpien ystävien kanssa uuden vauvan syntymää? Olisiko se kuulostanut paremmalta?
[/quote]

Jos tämä on sinun mielestäsi teille paras tapa juhlistaa vauvan syntymää, puhuttakoon sitten varpajaisista, niin ehkä se olisi ollut tähän aloitukseen paras tapa kommentoida varpajaisten viettoa.

Sinä et selvästikään halua lukea minun(kaan) kirjoituksia niinkuin ne on kirjoitettu. En suinkaan ole suvaitsematon tai tuomitse toisten tapaa elää tai tehdä ratkaisuja. En todellakaan. Jokainen tehkööt omalta kohdaltaan parhaat ratkaisunsa, se ei todellakaan ole minulta pois. SINÄ itse kärjistit KOKO varpajaiset (miettimättä sen kummemmin, millaisia varpajaiset ovat) ja nimitit miehiä itsekeskeisiksi, jos heidän täytyy juhlistaa vauvaa tai isäksi tuloa ilman äitiä ja vauvaa.

Ehkäpä olen vain omalta osaltani yrittänyt avartaa ymmärrystäsi (sinähän aloitit ettet YMMÄRRÄ) varpajaisista, mutta sinä et halua nähdä niissä mitään positiivista. Ja se kuvastaa sen sinun putkikatseesi; tajuatko edes itse? "Mies saa juhlia poikaporukassa, mutta ei vauvaa?" No, sinun kohdallasi oli varmaan onni, ettei miehesikään niitä varpajaisia halunnut pitää.

Jos tähän ketjuun tulee vielä asiallisempia kirjoituksia varpajaisten VIETTOTAVOISTA voin vielä palata keskusteluun muutamilla tuttujen kokemuksilla, ihan hauskoillakin jutuilla, mutta sinun tasollasi en taida enää viitsiä keskustella...
 
pia
[/quote]
meillä varpajaisia vietetään perheen kesken, eli vauva, mies minä ja muut lapset eli kaikki me olemme päähenkilöitä, meillä koko perhe odottaa yhdessä kovasti vauvvaa ja sitä myös yhdessä juhlitaan. en edelleenkään ymmärrä että mitä ne kaverit siihen liittyy?? kysä on meidän perheen sisäisistä asioista ja kylläpä meillä ainakin asiat on niin ihanasti että yhdessä kohdataan elämän ilot ja surut, ei niihin pahemmin kavereita sotketa, musta se kuuluu teini aikaan.
[/quote]


Pakko kommentoida!
Perhe on parhaita asioita elämässä, mutta ei koko elämä! Ystävät ovat yhtä suuri kantava voima, ne molemmat ovat tärkeitä, ne tukevat ja täydentävät toisiaan, eivät missään nimessä poissulje toisiaan!

Minulla on ihana mies ja ihana lapsi ja hyvä perhe-elämä, mutta minulla on myös ystäviä, joiden kanssa voin myös jakaa iloja ja suruja. Niin myös miehelläni. Ollaksemme kokonaisia, me tarvitsemme myös ystäviä.

Eikä se ole mikään teinien juttu, kuinka joku edes voi ajatella noin?
Minä käyn neljättä kymmentä ja takana on yli 10 yhteistä vuotta miehen kanssa.

Ja meillä on mies varpajaisensa viettänyt ja mahdollisuuksien mukaan osallistunut ystäviensäkin varpajaisiin. Tapoja on ollut monenlaisia, mutta hauskaa on ollut ja aina on miesporukka jollainlailla muistanut tuoretta äitiä ja pientä nyyttiä. :)
 
merelle
\meillä varpajaisia vietetään perheen kesken, eli vauva, mies minä ja muut lapset eli kaikki me olemme päähenkilöitä, meillä koko perhe odottaa yhdessä kovasti vauvvaa ja sitä myös yhdessä juhlitaan. en edelleenkään ymmärrä että mitä ne kaverit siihen liittyy?? kysä on meidän perheen sisäisistä asioista ja kylläpä meillä ainakin asiat on niin ihanasti että yhdessä kohdataan elämän ilot ja surut, ei niihin pahemmin kavereita sotketa, musta se kuuluu teini aikaan.
[/quote]


Pakko kommentoida!
Perhe on parhaita asioita elämässä, mutta ei koko elämä! Ystävät ovat yhtä suuri kantava voima, ne molemmat ovat tärkeitä, ne tukevat ja täydentävät toisiaan, eivät missään nimessä poissulje toisiaan!

Minulla on ihana mies ja ihana lapsi ja hyvä perhe-elämä, mutta minulla on myös ystäviä, joiden kanssa voin myös jakaa iloja ja suruja. Niin myös miehelläni. Ollaksemme kokonaisia, me tarvitsemme myös ystäviä.

Eikä se ole mikään teinien juttu, kuinka joku edes voi ajatella noin?
Minä käyn neljättä kymmentä ja takana on yli 10 yhteistä vuotta miehen kanssa.

Ja meillä on mies varpajaisensa viettänyt ja mahdollisuuksien mukaan osallistunut ystäviensäkin varpajaisiin. Tapoja on ollut monenlaisia, mutta hauskaa on ollut ja aina on miesporukka jollainlailla muistanut tuoretta äitiä ja pientä nyyttiä. :)

[/quote]
meille perhe on koko elämä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
merelle
\meillä varpajaisia vietetään perheen kesken, eli vauva, mies minä ja muut lapset eli kaikki me olemme päähenkilöitä, meillä koko perhe odottaa yhdessä kovasti vauvvaa ja sitä myös yhdessä juhlitaan. en edelleenkään ymmärrä että mitä ne kaverit siihen liittyy?? kysä on meidän perheen sisäisistä asioista ja kylläpä meillä ainakin asiat on niin ihanasti että yhdessä kohdataan elämän ilot ja surut, ei niihin pahemmin kavereita sotketa, musta se kuuluu teini aikaan.
[/quote]


Pakko kommentoida!
Perhe on parhaita asioita elämässä, mutta ei koko elämä! Ystävät ovat yhtä suuri kantava voima, ne molemmat ovat tärkeitä, ne tukevat ja täydentävät toisiaan, eivät missään nimessä poissulje toisiaan!

Minulla on ihana mies ja ihana lapsi ja hyvä perhe-elämä, mutta minulla on myös ystäviä, joiden kanssa voin myös jakaa iloja ja suruja. Niin myös miehelläni. Ollaksemme kokonaisia, me tarvitsemme myös ystäviä.

Eikä se ole mikään teinien juttu, kuinka joku edes voi ajatella noin?
Minä käyn neljättä kymmentä ja takana on yli 10 yhteistä vuotta miehen kanssa.

Ja meillä on mies varpajaisensa viettänyt ja mahdollisuuksien mukaan osallistunut ystäviensäkin varpajaisiin. Tapoja on ollut monenlaisia, mutta hauskaa on ollut ja aina on miesporukka jollainlailla muistanut tuoretta äitiä ja pientä nyyttiä. :)

[/quote]
tarkoitin teinien jutuiksi sitä että heti ensimmäisenä riennetään kavereiden kanssa juhlimaan, onhan meilläkin ystäviä mutta he ovat pelkkiä ysrtäviä, tärkeimmät jutut pidetään perheen sisällä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 18:46 halinalle kirjoitti:
[ Ehkäpä minun olisi pitänyt muotoilla asia toisin: että ehdottomasti varpajaiset ovat loistava idea, juhlia pariskuntana läheisimpien ystävien kanssa uuden vauvan syntymää? Olisiko se kuulostanut paremmalta?
Jos tämä on sinun mielestäsi teille paras tapa juhlistaa vauvan syntymää, puhuttakoon sitten varpajaisista, niin ehkä se olisi ollut tähän aloitukseen paras tapa kommentoida varpajaisten viettoa.

Sinä et selvästikään halua lukea minun(kaan) kirjoituksia niinkuin ne on kirjoitettu. En suinkaan ole suvaitsematon tai tuomitse toisten tapaa elää tai tehdä ratkaisuja. En todellakaan. Jokainen tehkööt omalta kohdaltaan parhaat ratkaisunsa, se ei todellakaan ole minulta pois. SINÄ itse kärjistit KOKO varpajaiset (miettimättä sen kummemmin, millaisia varpajaiset ovat) ja nimitit miehiä itsekeskeisiksi, jos heidän täytyy juhlistaa vauvaa tai isäksi tuloa ilman äitiä ja vauvaa.

Ehkäpä olen vain omalta osaltani yrittänyt avartaa ymmärrystäsi (sinähän aloitit ettet YMMÄRRÄ) varpajaisista, mutta sinä et halua nähdä niissä mitään positiivista. Ja se kuvastaa sen sinun putkikatseesi; tajuatko edes itse? "Mies saa juhlia poikaporukassa, mutta ei vauvaa?" No, sinun kohdallasi oli varmaan onni, ettei miehesikään niitä varpajaisia halunnut pitää.

Jos tähän ketjuun tulee vielä asiallisempia kirjoituksia varpajaisten VIETTOTAVOISTA voin vielä palata keskusteluun muutamilla tuttujen kokemuksilla, ihan hauskoillakin jutuilla, mutta sinun tasollasi en taida enää viitsiä keskustella...

[/quote]

Pitääkö tässä maailmassa aina niin pirusti ymmärtää kaikkea?? Juuri tänään itseasiassa juttelin äitini kanssa tätä ymmärtämisestä: kuinka suomen (kin) kokoiseen maahan mahtuu niin monta (etenkin) äiti-ihmistä jotka aina kaiken vaan ymmärtävät. Ja jos eivät, pitää ainakin sanoa että yrittää... ettei vaan tulisi loukanneeksi muita.
Minä en ymmärrä. Anteeksi vaan. Miksi pitää vauvaa ja äitiä juhlia ilman vauvaa ja äitiä: ei hitossa minun, miehen tai lapsen syntymäpäiviäkään juhlita ilman itse päähenkilöä vain sillä verukkeella että päähenkilö(t) nyt ovat kuitenkin ajatuksissa mukana. Ei hemmetissä. Vai miten on muilla: vuoden vanhaa lasta isä lähtee juhlimaan poikaporukassa lämmöllä päivänsankaria ajatellen? Ko? No se siitä, jokainen tavallaan. Kuten monasti olen sanonut jo, näin meillä, noin teillä: pääasia on kai että molemmat siitäkin huolimatta parisuhteissaan hyvin voivat, samoin niiden suhteiden toiset puolet. Jos putkinäkö nyt sitten on tätä että tästä asiasta näin ajattelen, olkoon niin. Mutta muihin asioihin sitä on turha yleistää eikö.
 
\tarkoitin teinien jutuiksi sitä että heti ensimmäisenä riennetään kavereiden kanssa juhlimaan, onhan meilläkin ystäviä mutta he ovat pelkkiä ysrtäviä, tärkeimmät jutut pidetään perheen sisällä.

[/quote]

Näinpä.
 
Eufrosiina
Mun mieheni varasi oikeen juhlatilan ja tarjosi kavereilleen saunomisen, ruuan ja viinaksia.. sikareitakin taisi olla (en tiedä).. ja puheita pitivät ja sellasta mitä lienee miesten kaveruusjuttuja hommailivat.. Minusta kunnon biletys silloin tällöin ja oikean aiheen sattuessa ei ole mikään synti!! Ja minua ei hämänny yhtään, mä nautin yksikseen sen ajan ihanaisen tuhisevasta vauvastamme aivan rauhassa..
 
sivusta seurannut
Ymmärtää ei tarvitse, yrittää toki voi (jos nyt ei ole mistään sairaasta asiasta kyse) sekun yleensä avartaa maailmaa ja voi oppia katsomaan maailmaa useista eri suunnista. Mutta vaikkei itse kaikkea ymmärräkkään, ei se oikeuta tuomitsemaan varsinkaan tuntemattomia ("itsekeskeisiä miehiä").

 
pia
[/quote]
meillä varpajaisia vietetään perheen kesken, eli vauva, mies minä ja muut lapset eli kaikki me olemme päähenkilöitä, meillä koko perhe odottaa yhdessä kovasti vauvvaa ja sitä myös yhdessä juhlitaan. en edelleenkään ymmärrä että mitä ne kaverit siihen liittyy?? kysä on meidän perheen sisäisistä asioista ja kylläpä meillä ainakin asiat on niin ihanasti että yhdessä kohdataan elämän ilot ja surut, ei niihin pahemmin kavereita sotketa, musta se kuuluu teini aikaan.
[/quote]


[/quote]
tarkoitin teinien jutuiksi sitä että heti ensimmäisenä riennetään kavereiden kanssa juhlimaan, onhan meilläkin ystäviä mutta he ovat pelkkiä ysrtäviä, tärkeimmät jutut pidetään perheen sisällä.
[/quote]


Ei lapsen syntymä ole salainen ja pyhä asia. Ja yhdyn johonkin edellisiin, jotka kirjoittivat, että osa ei halua nähdä varpajaisia kokonaisuutena. Ei varpajaisia ole pakko vieettää heti syntymän jälkeen, voi niille miettiä kaikille osapuolille sopivan, paremmankin ajankohdan.

Taidat olla itse aina teini vielä
:whistle: ainakin kirjoituksistasi päätellen..
 
eliaksen iskä
Jaa että miksi varpajaisia vietetään?
No, siksi kun tullaan isäksi.
Miten tullaan isäksi?
Nainen synnyttää lapsen, joka on saanut alkunsa miehen siemenestä.
Miksi varpajaisia viettävät vain miehet?
No, nykytietämyksen mukaan vain miehet tulevat isiksi. Naisia kutsutaan äideiksi.
Nainen ja mies ovat erilaisia, samoin äiti ja isä, asioita voi siis tehdä myös erilailla ja on pakkokin tehdä - en ainakaan vielä minä ole kuullut miehestä, joka olisi (saanut) lapsen mahassaan kantaa, synnyttää ja imettää.

Oliko tätä vaikea ymmärtää?

Miksi varpajaisia ei ole pakko viettää?
No, elämässähän on pakko vain syntyä ja kuolla.
Onko varpajaiset viettänyt isä itsekeskeinen tai huonompi kuin ei-varpajaiset viettänyt isä?
No, miksi olisi? Varpajaiset ovat yksi ilta (ja kenties vähän seuraavaa päivää), miten se liittyy itsekeskeisyyteen tai huonommuuteen isänä?

Oliko tätä vaikea ymmärtää?

Ja vastapainoksi:
Meilläpäin naiset tapaavat pitää oman "naisten iltansa" kun lopettavat imetyksen, kuulemma tälläistä vietetään jossain muuallakin ja on sillä kai nimikin, envain tiedä. Eipä ole meillä miehillä tullut mieleen haukkua naisiamme itsekeskeisiksi tai huonoiksi äideiksi. Senkin illan voi viettää niin monin tavoin; ihan vaikka vain saunomalla ja kenteis vähän viiniä litkimällä tai sitten ihan ravintolassa syöden tai juoden. Ja me isät nautimme sen illan lastemme seurasta.

Ja vielä:
Synttärit, joulut, hää/kihlajaispäivät ymv. ovat perhejuhlia, varpajaiset (ja nää "imetyksenlopettajaiset") jotain ihan muuta! Jollain tosiaan välähti, kun viitsi nääkin keskenään sekottaa... taitaa olla käsitteet vähän sekaisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 12:03 sivusta seurannut kirjoitti:
Ymmärtää ei tarvitse, yrittää toki voi (jos nyt ei ole mistään sairaasta asiasta kyse) sekun yleensä avartaa maailmaa ja voi oppia katsomaan maailmaa useista eri suunnista. Mutta vaikkei itse kaikkea ymmärräkkään, ei se oikeuta tuomitsemaan varsinkaan tuntemattomia ("itsekeskeisiä miehiä").
Ottanet huomioon, että vaikka sanoin tämän asian kanssa miesten olevan mielestäni itsekkäitä, yleisesti ottaen niin ei tarvitse olla. Kun asian laadusta riippuen meistä itsekunkin itsekkyyden määrä yleensä kovasti vaihtelee: tässä asiassa itsekäs, toisessa ei jälkeäkään siitä. Eli yleisesti ottaen en voi sanoa näistä miehistä yhtään mitään, sanon vaan mitä ajattelen asiasta. Joskus kaiken lisäksi itsekkyyskin on hyvästä, ja sitä määritelmäähän sitten kukaan muu ei voi tehdä kun itse ja puoliso omassa suhteessaan. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 13:11 eliaksen iskä kirjoitti:
Ja vastapainoksi:
Meilläpäin naiset tapaavat pitää oman "naisten iltansa" kun lopettavat imetyksen, kuulemma tälläistä vietetään jossain muuallakin ja on sillä kai nimikin, envain tiedä. Eipä ole meillä miehillä tullut mieleen haukkua naisiamme itsekeskeisiksi tai huonoiksi äideiksi. Senkin illan voi viettää niin monin tavoin; ihan vaikka vain saunomalla ja kenteis vähän viiniä litkimällä tai sitten ihan ravintolassa syöden tai juoden. Ja me isät nautimme sen illan lastemme seurasta.

Ja vielä:
Synttärit, joulut, hää/kihlajaispäivät ymv. ovat perhejuhlia, varpajaiset (ja nää "imetyksenlopettajaiset") jotain ihan muuta! Jollain tosiaan välähti, kun viitsi nääkin keskenään sekottaa... taitaa olla käsitteet vähän sekaisin.
Mikä vauvan syntymä sitten on, jos ei perhejuhla? :eek:

Meillä ei ole tapana juhlia imetyksen loppumista myöskään, en ole koskaan ennen tätä moisesta tavasta edes kuullut.
 
eliaksen iskä
[[/quote]

Mikä vauvan syntymä sitten on, jos ei perhejuhla? :eek:

Vauvan syntymä - kyllä, perhejuhla tai -tapahtuma. Varpajaiset -sen jälkeen- ISÄKSItulon juhla tai juhlistaminen (minä ainakin isänä haluan juhlistaa, kun ystäväni saavat saman kokea!). Mutta hei, ihan tosissasiko sinä rinnastat varpajaiset LAPSEN SYNTYMÄPÄIVIIN???

Ymmärtämisestä,
ASIOITA ja niiden monia puolia kannattaa kyllä yrittää ymmärtää. HYVÄKSYÄ ei tarvitse, omalta kohdaltaan!

Mutta hei, lopeta jo, jos et muuta osaa kuin samaa jankata, jooko? KAIKILLE on sinun ymmärtämättömyytesi jo tainut selvitä?

Ja tiedän kyllä, että ei moni muukaan ole "imetyksenlopettajaisista" kuullut, mutta onpa moni myöskin ajatellut, että hei, toihan vois olla ihan kiva juttu! Kun imetysaikana ei kuitenkaan (yleensä) alkoholiin kosketa, niin kun se aika on ohi, on ihan mukava vapautuneesti viettää iltaa ja nauttia alkoholia hyvien ystävien kera. Ja kerrottakoon vielä, että oma vaimokkeeni imetti 1v2kk, ettei tarvi kenenkään vetää herneitä nenän tyyliin "ne vain oottaa et saa taas ryypätä".
 
No enpä näytä ainoa olevan joka ei toisen kantaa halua ymmärtää, joten minun puolesta tämä keskustelu voi ihan hyvin päättyä!! nauttikoon vanhemmiksi tulosta itsekukin niinkuin tykkää, meillä se tehdään yhdessä perheenä eikä miehen tarvitse (onneksi) kellekään isäksi tulon ihanuuttaa käydä yksin juhlimalla todistelemassa. :D
 
eliaksen iskä
[, meillä se tehdään yhdessä perheenä eikä miehen tarvitse (onneksi) kellekään isäksi tulon ihanuuttaa käydä yksin juhlimalla todistelemassa. :D
[/quote]

Kuka on YKSIN juhlimisesta puhunut???
:LOL:
Sinä todistat vain itseäsi eli et ymmärrä varpajaisten ideasta yhtään mitään (ymmärrätköhän lopultakaan miehen ajatusmaailmastakaan? Suosittelen kirjaa miehet ovat marssista-naiset veenuksesta -luin sen naiseni pyynnöstä ja opin ymmärtämään uutta!)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 13:43 eliaksen iskä kirjoitti:
[, meillä se tehdään yhdessä perheenä eikä miehen tarvitse (onneksi) kellekään isäksi tulon ihanuuttaa käydä yksin juhlimalla todistelemassa. :D
Kuka on YKSIN juhlimisesta puhunut???
:LOL:
Sinä todistat vain itseäsi eli et ymmärrä varpajaisten ideasta yhtään mitään (ymmärrätköhän lopultakaan miehen ajatusmaailmastakaan? Suosittelen kirjaa miehet ovat marssista-naiset veenuksesta -luin sen naiseni pyynnöstä ja opin ymmärtämään uutta!)

[/quote]

Näinhän mä olenkin itse jo sanonut, eli mikä uutinen tämä nyt oli: siis etten ymmärrä varpajaisia enkä varpajaisten ideaa ja meillä toimitaan toisin. Ja kyllä mä ymmärrän, kiitos vaan kysymystä, miehen ajatusmaailmaa: siihen ei ole tarvittu kirjaa vaan paljon pidempi kurssi, mistä en ala tässä nyt sinulle kertoilemaan. Joten se siitä eikö? :wave:
 
eliaksen iskä
[Näinhän mä olenkin itse jo sanonut, eli mikä uutinen tämä nyt oli: siis etten ymmärrä varpajaisia enkä varpajaisten ideaa ja meillä toimitaan toisin. Ja kyllä mä ymmärrän, kiitos vaan kysymystä, miehen ajatusmaailmaa: siihen ei ole tarvittu kirjaa vaan paljon pidempi kurssi, mistä en ala tässä nyt sinulle kertoilemaan. Joten se siitä eikö? :wave:
[/quote]

Huhuhuh,
ei ne suuret puheet vaan ne teot, tässä tapauksessa kirjoitukset, kertovat sinusta aika paljon.
Ja profiilin mukaan olet parikymppinen - paljon pidempi kurssi? Sinulla on kuule vielä aika pitkä kurssi edessäsi ja todennäköisesti opit vielä aika paljon - siis jos uskallat avartaa maailmaasi ja ottaa oppia ja ymmärrystäkin vastaan (vaikkei sitä siis tällä hetkellä mielestäsi tarvittu).

Ja se kirja on oikeasti hyvä!
Ja pirun hauska! Jopa miehen luettavaksi!

:wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:01 eliaksen iskä kirjoitti:
[Näinhän mä olenkin itse jo sanonut, eli mikä uutinen tämä nyt oli: siis etten ymmärrä varpajaisia enkä varpajaisten ideaa ja meillä toimitaan toisin. Ja kyllä mä ymmärrän, kiitos vaan kysymystä, miehen ajatusmaailmaa: siihen ei ole tarvittu kirjaa vaan paljon pidempi kurssi, mistä en ala tässä nyt sinulle kertoilemaan. Joten se siitä eikö? :wave:
Huhuhuh,
ei ne suuret puheet vaan ne teot, tässä tapauksessa kirjoitukset, kertovat sinusta aika paljon.
Ja profiilin mukaan olet parikymppinen - paljon pidempi kurssi? Sinulla on kuule vielä aika pitkä kurssi edessäsi ja todennäköisesti opit vielä aika paljon - siis jos uskallat avartaa maailmaasi ja ottaa oppia ja ymmärrystäkin vastaan (vaikkei sitä siis tällä hetkellä mielestäsi tarvittu).

Ja se kirja on oikeasti hyvä!
Ja pirun hauska! Jopa miehen luettavaksi!

:wave: :wave: :wave:

[/quote]

Parikymppinen joo, mutta mitä se taas kertoo mistään mitään? Jos olisit pidemmän aikaa palstaillut tietäisit sen mitä muut täällä myös, mutta tässä ei ole enää mitään tarvetta alkaa parisuhteideni kiemuroita sinulle rakas ystävä paljastamaan. Rankka matka ollaan tultu tähän, sen sanon vaan. Mutta jos ikä on mielestäsi "viisauden" mittari, on sinullakin ehkä vielä jossain asioissa oppimista: voisit ehkä yllättyä.
 
äiti minäkin
Pari päivää poissa koneelta, niin johan on juttua tullut. Ja aika paljon ohi aiheen... NeitiNasu jaksaa jatkaa... minä en taida viitsiä enää, olen sanottavani sanonut, mutta tätä on pakko peesata:

Ja se kirja on oikeasti hyvä!
Ja pirun hauska! Jopa miehen luettavaksi!

Ja kirja on siis Naiset ovat Venuksesta, miehet marssista. Kuinka moni muu on lukenut? Saa nauraa vedet silmissä! Ja monen asian ymmärtää toisessa valossa kun kirjaa lukee...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:07 äiti minäkin kirjoitti:
Pari päivää poissa koneelta, niin johan on juttua tullut. Ja aika paljon ohi aiheen... NeitiNasu jaksaa jatkaa... minä en taida viitsiä enää, olen sanottavani sanonut, mutta tätä on pakko peesata:

Ja se kirja on oikeasti hyvä!
Ja pirun hauska! Jopa miehen luettavaksi!

Ja kirja on siis Naiset ovat Venuksesta, miehet marssista. Kuinka moni muu on lukenut? Saa nauraa vedet silmissä! Ja monen asian ymmärtää toisessa valossa kun kirjaa lukee...
Ei sinun onneksi tarvikaan. Tämä on keskustelu palsta, ja missään ei ole määritelty kuinka paljon saa yhteen aiheeseen osallista, entä paljonko mennä aiheen ohi, kunhan hyvät tavat pysyy mielessä. Joten... =) :wave:

 

Yhteistyössä