Varpaan kynnen alla musta piste?Pelotaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
siitä on nyt kuukausi kun huomasin ihan isovarpaan kynnen juuressa mistä kynsi alkaa,pienen ikään kuin mustelman.Nyt se mustelma on hävinnyt ja uutta tavallista kynttä tulee kynnen juuresta. Mutta musta pieni pilkku jäi ja olen jo aivan kauhuissani sen kanssa. No, lukaisin googlea melanoomapelossani ja neuvottiin puhkaisemaan reikä kynteen.niin kuumensin neulan ja puhkaisin mutta ei sillä ollut muuta vaikutusta kuin kynsi kipeytyi.ja puhkaisusta on nyt 3 viikkoa ja sitä reikää jomottaa vieläkin. Sen verran peloissani olin että näytin työpaikkalääkärille tuota ja jänen mielestään ei ollut mitään syytä huoleen.Huoli hävisikin hetkeksi.
Mutta nyt taas googlaan ja ahdistus on kamala. Oon ihan varma jo että melanooma se on. Välillä näyttää että se pilkku nousisi ylöspäin kun kynsi kasvaa mutta en oo enää varma. Ainakin se mustelma sieltä ihan kynnen alusta on häipynyt kokonaan. Miksi tuo piste ei katoa?!
Alunperin arvelen ( en ole varma) että tuli puristavasta kengästä.
Auttakaa,koko juhannus mennyt täsdä hermostuksissa ja ahdistuksissa.

Jos se piste siellä on yhtään liikkunut eteenpäin kynnen kasvaessa, ei todellakaan ole syytä huoleen! :D mulla on ollut monta kertaa tuollainen sormen kynnessä, jos sormen on kolauttanut johonkin kunnolla. Se piste kasvaa poispäin kun kynsi kasvaa ja tulee siis kynnen alta ulos. Siinä menee kyllä jonkun aikaa.

ns. mustamarja kuten meilläpäin sanotaan eli olet kolauttanut sen johonkin ja tullut verenpurkauma sinne, kestää kauan ennen kuin häviää

Kiitos näistä rohkaisuista! Olen muutenkin sairaudenpelkoinen eikä pitäisi siinäkään mielessä googlettaa. Mutta kun tuo kynsi kasvaa niin tolkuttoman hitaasti etten enää oo varma onko se liikkunut ylöspäin vai ei.Heti jos olisin tuosta varma niin huokaisisin. Kai se lääkäri olis lähettäny eteenpäin tutkittavaksi jos vähääkään epäilis,hyvä kun kintaalla viittas kun sanoin potevani melaniomapelkoa. Laitan tähän kuvan joka EI Ole minun varpaasta ja minulla on vain yksi tuon kaltainen piste mutta tummenpi ja sen ympärillä pari pienempää pistettä.Alyn perin siinä oli sinertävä mustelma ympärillä ja se lähti pois,piste/pisteet vain jäi.
Http://aijaa.com/VnNkBo

Jos sulla on ollut siinä mustelma, niin pisteet on suurella todennäköisyydellä sen viimeisiä rippeitä ennenkuin poistuu kokonaan. Älä murehdi turhia!

Kiitti.Oli siinä pieni mustelma ja tämä piste ikäänkuin sen mustelman kärjessä.Se mustelman sinertävä väri katos aika nopsaan pois ja tämä piste tai pisteet jäi. Sitten kun ajattelin niiden olevan verihyytymä,puhkaisin poltetulla neulalla reiän sen pisteen päälle ajatellen et se veri kun tulee pois niin ongelma ratkaistu
:/ No ei ollut vaan tuli lisäksi jomotus siihen reiän päälle joka on sen pisteen päällä,onpas vaikea selittää.

Uusimmat

Yhteistyössä