"varmat päivät"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillerit pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No me kokeiltiin niin että viikkoa ennen ovulaatiota ei enää harrastettu seksiä, tai siis sitten vasta ovulaation jälkeen.

Kokeilu jäi sit siihen kun pamahdin raskaaksi ekasta kierrosta. :D Joten tiedoksi, viikko ei ole riittävä varoaika.

Ja meidän oli tarkoituskin alkaa vauvaa yrittämään tuolloin, ei vaan ihan vielä, joten ei tuo mikään katastrofi ollut... en vaan enää viitsinyt uusia pillerireseptejä kun ajatuskin oli että aika pian voitaisiin alkaa vauvaa yrittään.

Oli meillä kolmisen vuotta käytössä, siten että epävarmoina päivinä (5pvää ennen ovista ja pari pvää sen jälkeen) käytettiin joko kumia tai sitten keskeytettyä. 2 lasta on (tekemällä tehtyjä 1-4kk yrityksellä). Imetysaikana en oo uskaltanut kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen. Toimi siis meillä, mutta olen kyllä kuullut, ettei ole toiminut kaikilla. Itse en käyttäisi ehkäisykeinona jos mahdollinen raskaus olisi _todella_ ei-toivottu.

jos "varmoja päiviä" meinaa ehkäisykeinona käyttää niin ehdottomasti pitää odotella pillerien jälkeen muutama luonnollinen kierto! Eka ovis pillerien lopettamisen jälkeen voi olla millon tahansa ja mulla ainakin normaalisti päivän tarkka kierto tasaantui vasta puoli vuotta pillerien lopetuksen jälkeen (eli kumi sitten sinä aikana)!

[QUOTE="a.p";26423103]mä käytän sellaisia minipillereitä jotka eivät välttämättä estä ovulaatiota....[/QUOTE] En kyllä minipillerienkään käytön jälkeen uskaltaisi alkaa arvailemaan kierron pituutta vaan odottelisin muutaman kierron. Hormoneja ne minipilleritkin sisältää ja saattavat vaikuttaa ovulaatioon.

No meillä toteutettiin muutaman kierron ajan niin, että seksiä harrastettiin ilman kumia semmoinen viikko menkkojen alusta (tai siis muutama päivä menkkojen loppumisen jälkeen, ei sentään menkkojen aikana :)) ja sitten taas oviksen jälkeen, se väli oltiin kumin kanssa. Toimi tosi hienosti kahden kierron ajan, sitten tulin raskaaksi! :D Erehdyin luulemaan että ovis oli juuri mennyt, kun olin jo kipuillut useamman päivän ja limat olivat mielestäni jo muuttuneet niukemmaksi, kiertopäiväkin oli jotain tyyliin 25. Ja ajattelin että ovuloin "vähemmän kipeältä" puolelta, joskus kun on toiselta puolelta ovis tullut melkein huomaamatta. No tunsinkin sitten sen varsinaisen ovulaation vasta pari päivää myöhemmin... Mutta eipä tuo haitannut noinkaan, toinen lapsi vaan oli alunperin suunnitelmissa vasta vähän myöhemmin... :)

Ja tunnistan siis ovulaation selvästi, siihen liittyy aina kipua sekä paksumpi ja runsaampi valkovuoto. Joskus tulee tippa vertakin ovulaation aikaan.

Meillä toimi varmat päivät loistavasti ehkäisykeinona kaksi vuotta. Tunnistin ovulaation (kipu ja vuoto) joten silloin ei harrastettu seksiä. Vaatii kuitenkin sen, että todella tunnistat ovulaation ja sen keston.

Yhteistyössä