varmaan todella tyhmä kysymys..

heippa... toivottavasti en ihan daijun mainetta saa kun kysyn, mutta olisi kiva tietää itse kun odotan nyt että miten sen painon pystyy pitää silleen että se ei ainakaan paljoa raskauden aikana nouse? tällä hetkellä jo 85 ja 3kk raskaana... ja voiko raskauden aikana millään tavalla niin sanotusti "laihduttaa"? olen aina ollut isokokoinen ja kilot lähtee tosi vaikeesti.. saati sitten jos vielä 10-20 kiloa raskauden aikana lisääntyy.... :'(

siirihiiri
mulla on molempien raskauksien aikana noussut paino n.6kg.. enkä muuta tehnyt ku söin ihan kuten ennenki, enkä sortunut herkutteluun :)
liikuntaakin on hyvä harrastaa alusta saakka..(kävelyä tms.) Päätin kummanki raskauden aikan etten ota ylimääräsiä kiloja, ja ne 6kg jotka tuli niin jätinki sitten jo laitokselle =) Syödä pitää tietenkin mutta siihen mitä syö, ja minkä verran.. voi vaikuttaa itse =) Onnellista odotusta sinulle :flower:

painoin ennen raskautta 93 ja lopussa 116. Söin paljon makeaa ja paino nousi sen takia. Vauva oli melkein 5kg eikä ollut herkkua synnyttää alakautta! Pyydä siis neuvolasta ohjeet syömiseen ja noudata niitä. Minä en siihen pystynyt ja nyt vaaka on ja pysyy yli sadassa. Kun saan ylimääräiset pois en aio kyllä seuraavassa raskaudessa syödä niin kuin silloin!
:headwall:

Kiva kuulla neuvoja täältä. itsellä toi liikunta on aina oikeastaan ollut ongelma, koska käyn huonoon aikaan töissä. Kotoa lähden 12 päivällä ja takaisin olen 23.30... työ matkoihin kun menee yhteen suuntaan tunti... niin ennen tuota kahtatoista päivällä ei ehdi mitään koska on kaikkea muutakin hoidettavaa mitä voi ainoastaan viikolla tehdä ja sitten taas yöllä kun olen myöhään takaisin niin en uskalla sitten yksin lähteäkään.. enkä voi miestä pyytää mukaan koska se menee jo aamu 6 töihin...eli viikonloput on ainoat mahdollisuudet ja silloin olen jotain koittanutkin aina tehdä.eli ilmeisesti kiloja tulee väistämättä lisää :ashamed: karkkiin ei oikeastaan ole mitään himoa, mutta kyllä sitä aina välillä tulee otettua.. sitten kun olen melkein 10 vuotta polttanut niin nyt kun senkin olen pyrkinyt lopettamaan... niin kyllähän sekin kiloja karruttaa... miten muilla muuten tuo tupakointi vaikutti raskaudenaikana? itse pärjään 3 ja 4 röökillä mistä vedän vain pari savua päivittäin, tarkoitus kyllä olisi kokonaan lopettaa..
ihanat nämä sivut kun saa vastauksia kysymyksiin mitkä askarruttaa.
kiitos siis teille kaikille ja vastanneille ja niillekin jotka vielä vastailevat =)

Yhteistyössä