Varmaan sitten kamala äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vai"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vai"

Vieras
Vai miten teillä muilla jos lapset lähtee yökylään? Tai annatteko mielellänne lapsia yökyläilemään?

Ikävöittekö esim. viikonlopun aikana jos lapset poissa kotoa? Tai onko huono omatunto?

Kun mulle ei kyllä ikävä iske enkä pode huonoa omaatuntoa. Nautin! Saan tehdä ja mennä oman mieleni mukaan.

Nuorin meillä 2v ja isompi on ala-asteikäinen.
Lapset on aika harvoin yhtäaikaa yökyläilemässä, olisko tässä kahden vuoden aikana olleet kolme kertaa. Eikä tuo pienempi muutenkaan montaa yötä ole poissa ollut.

Ystäväni jolla kolmevuotias kauhistelee tätä meidän yökyläily-hommaa. Kun hän ahdistuu jos lapsi on mummolassa tai kummeillaan yötä. Ollut varmaan neljä yötä pois äitinsä luota. Rivien välistä luettuna olen omituinen kun osaan nauttia siitä kun lapset on poissa.

Eikä siinä mitään pahaa ole jos haluaa, että lapsi yökyläilee mahdollisimman vähän. Vain silloin jos on pakottava tarve. Mutta ei kai siinäkään mitään väärää ole, jos huvikseen antaa lapsia mummoille/papoille. Kun meillä ainakin molemmat lapset tykkää, pienempikin. Ei itke ja nukkuu yöt hyvin, syö hyvin eikä kitise ja känise.

Niin kun en mäkään oo aikaisemmin tullut miettineeksi, että olisin jotenkin huonompi. Mutta jotenkin tuo ystävän painotus sille, että vain pakottavan tarpeen edessä lapsia yökylään.

Itsekin muistan kuinka kivaa oli lapsena olla mummulassa tai tädeillä yökylässä. Sitä samaa haluan tarjota omilleni. Ja saahan kylässä huomiota ihan eri tavalla kuin kotona.

Omakin olo on virkeämpi kun on saanut rauhassa touhuta viikonlopun. Tai edes puolet viikonlopusta.
Niin ja mä en käytä alkoholia nykyään ollenkaan, joten juodessa ei mene vapaat. Että kännien vetäminen ei ole syy saada lapsia yökylään.

Ei siinä varmasti ole kyse kuin kaverisi mielipiteestä. Tuskin ajattelee että kaikkien pitäis olla samaa mieltä. Kyllä minullekin tulisi järjetön ikävä 2,5v:tä jos yökylään menisi. Sellaiselle ei ole vielä ollut tarvetta joten kotona on aina yönsä nukkunut. Kesäkuussa tulee mummo yhdeksi yöksi hoitelemaan lapsia kun menemme miehen kanssa virkistysjuttuun. Eli vaikka ajattelenkin vähän samalla tavalla kuin ystäväsi, niin silti lapsemme tulee olemaan kerran aiakin yöhoidettavana, enkä paheksu jos joku kokee asian toisin.

Minä olen kanssa äiti, joka tuntee itsensä orvoksi lasten ollessa poissa pidempään (siksi he eivät olekaan olleet hoidossa kuin pakottavasta tarpeesta). Mutta enpä ole koskaan tuntenut itseäni "paremmaksi" asian takia, ennemminkin hiukan kadehdin jos joku toinen osaa nauttia rauhallisesta ajasta. :)

[QUOTE="lila";30760773]Minä olen kanssa äiti, joka tuntee itsensä orvoksi lasten ollessa poissa pidempään (siksi he eivät olekaan olleet hoidossa kuin pakottavasta tarpeesta). Mutta enpä ole koskaan tuntenut itseäni "paremmaksi" asian takia, ennemminkin hiukan kadehdin jos joku toinen osaa nauttia rauhallisesta ajasta. :)[/QUOTE]

Niin en mäkään tiedä tunteeko ystäväni olevansa parempi. Ehkä ei. Häntä ahdistaa antaa lapsi yökylään vaikka tietääkin että kaikki menee hyvin. Toisaalta olen iloinen, että mulle ei aiheuta ahdistusta olla lapsista erossa.

Meillä nuo isovanhemmat on aina olleet tiukasti mukana meidän elämässä. Että ei oikeastaan edes tunnu siltä että olisivat kylässä, ihan kuin toisissa kodeissaan olisivat. Mutta ilman meitä vanhempia.

Niin en mäkään tiedä tunteeko ystäväni olevansa parempi. Ehkä ei. Häntä ahdistaa antaa lapsi yökylään vaikka tietääkin että kaikki menee hyvin. Toisaalta olen iloinen, että mulle ei aiheuta ahdistusta olla lapsista erossa.

Meillä nuo isovanhemmat on aina olleet tiukasti mukana meidän elämässä. Että ei oikeastaan edes tunnu siltä että olisivat kylässä, ihan kuin toisissa kodeissaan olisivat. Mutta ilman meitä vanhempia.

Tästä viestistä saa vaikutelman että oikeastaan pidät sinun ajatuksiasi oikeampina. Ehkä vika onkin siis sinussa, ehkä sinua ärsyttää kun kaverisi ei ajattele tavallasi eikä päinvastoin.

[QUOTE="Kukkuja";30760817]Tästä viestistä saa vaikutelman että oikeastaan pidät sinun ajatuksiasi oikeampina. Ehkä vika onkin siis sinussa, ehkä sinua ärsyttää kun kaverisi ei ajattele tavallasi eikä päinvastoin.[/QUOTE]

En nyt tiedä etsinkö tässä oikeata tai väärää tapaa ajatella. Ehkä mietin, että olenko sitten jotenkin outo kun en osaa lapsia viikonlopun aikana ikävöidä. Jos vaikka pitäisi.

Jokainen tietysti tekee omalla tavallaan niin kuin oikeaksi kokee.

Parempi oli ehkä huono sanavalinta, hain jotain "vähemmän kamalaa" äitiä... :D

Osaisinpa itse nauttia lasten poissaolosta! Meilläkin on turvalliset isovanhemmat, jotka usein pyytävät lapsia kylään, mutta en osaa vaan päästää "huvikseen"... Pidän itseäni ennemmin omituisena, kuin sinua. :D

En nyt tiedä etsinkö tässä oikeata tai väärää tapaa ajatella. Ehkä mietin, että olenko sitten jotenkin outo kun en osaa lapsia viikonlopun aikana ikävöidä. Jos vaikka pitäisi.

Jokainen tietysti tekee omalla tavallaan niin kuin oikeaksi kokee.

Sinä siis koet olevasi jotenkin outo tuossa asiassa koska aloituksen teit. Ellet, niin kyse on sitten siitä että haluat purkaa ärsyyntymisesi siihen ettei kaverisi laita lapsiaan yökylään.

[QUOTE="Kukkuja";30760837]Sinä siis koet olevasi jotenkin outo tuossa asiassa koska aloituksen teit. Ellet, niin kyse on sitten siitä että haluat purkaa ärsyyntymisesi siihen ettei kaverisi laita lapsiaan yökylään.[/QUOTE]

Halusin kuulla miten muut tuntevat kun lapset yökyläilevät.

Ei mua ystävän tapa ärsytä. Jos häntä ahdistaa antaa lasta yöksi pois, niin miksi toivoisin hänelle lisää ahdistusta?

Halusin kuulla miten muut tuntevat kun lapset yökyläilevät.

Ei mua ystävän tapa ärsytä. Jos häntä ahdistaa antaa lasta yöksi pois, niin miksi toivoisin hänelle lisää ahdistusta?

Rivien välistä luettuna olen omituinen kun osaan nauttia siitä kun lapset on poissa.

Eikä siinä mitään pahaa ole jos haluaa, että lapsi yökyläilee mahdollisimman vähän. Vain silloin jos on pakottava tarve. Mutta ei kai siinäkään mitään väärää ole, jos huvikseen antaa lapsia mummoille/papoille. Kun meillä ainakin molemmat lapset tykkää, pienempikin. Ei itke ja nukkuu yöt hyvin, syö hyvin eikä kitise ja känise.

Tässähän kävit jo keskustelun itsesi kanssa. Lisänä olettamuksella että olet kaverisi mielestä outo.

En näe aloitukselle mitään muuta pointtia kun että haluat taputuksia selkään kuinka paljon parempi sinä oletkaan vs äiti joka ei halua lastaan yökylään.

[QUOTE="Kukkuja";30760852]Tässähän kävit jo keskustelun itsesi kanssa. Lisänä olettamuksella että olet kaverisi mielestä outo.

En näe aloitukselle mitään muuta pointtia kun että haluat taputuksia selkään kuinka paljon parempi sinä oletkaan vs äiti joka ei halua lastaan yökylään.[/QUOTE]

No sovitaan näin. En jaksa vääntää sun kanssa :)

Kukkujalla ollu selkeesti tekemisen puute ku täytyy tyhjästä alkaa riitaa vääntään:) Me emme ole pystyneet lasta 2,5 v antaan hoitoon vaikka molempien isovanhempien puolelta on pyydelty, lapsen kanssa vain on kai niin "kivaa" kotona ettei raaskita, ja kyllähän sekin pelottaa että jos kova ikävä iskee ettei tunne oloaan hylätyksi. Meillä asiaan vaikuttaa se että isovanhemmat asuvat liki sadan kilometrin päässä että jos ikävä iskee niin ei pääse edes hakeen kotiinkaan.

Mummu on ollut niin tiivis osa poikien elämää että sinne on aina voinut antaa. Mitä isommaks pojat tullu niin useammin itsekin pyytävät päästä mummulle yökylään.

4l9wl83ze2p.png

Itse olen lapsi, jota ei raskittu antaa yökylään isovanhemmille aikoinaan. Siitä seurauksena aina olleet etäät välit isovanhempien kanssa sekä lapsena että aikuisena. Tästä johtuen olen antanut 2- sekä 5 vuotiaiden lapsieni yökyläillä jonkin verran ja ovat aina tykänneet eikä ole kova ikävä tullut. Tekee hyvää lapsille sekä vanhemmille. Mielestäni lapsen on vaikeampi sopeutua yökyläilyyn, jos sen aloittaa vasta kouluiässä.

Ei mitään ideaa koko yökylässä jos äidin velvollisuus lapsivapaan aikana on tuntea huonoa omatuntoa. Kyllä äitikin saa nauttia elämästään vaikka lapset nukkuisivat vieraan hoidossa. Omat lapset oli harvoin missään yötä pienenä kun olivat niin kovia ikävöimään. Mutta ne kerrat kun lähdin itse muualle yöksi ja lapset oli isänsä kanssa, olen kyllä unohtanut ikävöidä ja nauttinut olostani. Rakastan lapsiani, mutta en ole huono ihminen enkä äiti jos rakastan myös itseäni ja ystäviäni.

Yhteistyössä