"varjot" silmissä

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Mitenköhän tämän selittäisi. Meneekö kenelläkään muulla välillä sellaisia varjoja jännästi ohitse kun katsoo johonkin? siis että ne on hetken siinä näkökentässä mutta väistyvät sitten? itsessään silmässä ei näy mitään. Ihan kuin mustia langan pätkiä pyyhkäisee kun räpäyttää silmiä niin ne nousee sit ylös tai alas...
mä varmaan sokeudun :ashamed:

On mulla tommosia, lankoja ja palloja. Ne on jotain hippusia siellä simänesteessä, selitti mun sisko joskus. en tiedä, onko ne silmän sisällä, vai mitä, mutta kaikilla niitä on, muttei kaikki koskaan niitä huomaa, kun ei ole aikaa. minä huomasin jo lapsena. Ne pomppi hitaasti, nousee ylös, laskeutuu. kun räpsäyttää, ne katoaa hetkeksi ja vaihtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
On mulla tommosia, lankoja ja palloja. Ne on jotain hippusia siellä simänesteessä, selitti mun sisko joskus. en tiedä, onko ne silmän sisällä, vai mitä, mutta kaikilla niitä on, muttei kaikki koskaan niitä huomaa, kun ei ole aikaa. minä huomasin jo lapsena. Ne pomppi hitaasti, nousee ylös, laskeutuu. kun räpsäyttää, ne katoaa hetkeksi ja vaihtuu.

en minäkään ole niitä ennen juuri huomannut. nyt ihan kuukauden sisällä tuntuu että ne "näkyy" selvemmin. ja jotenkin tuntuu et varsinkin silloin kun on väsynyt. Ihan kaikessa valaistuksessa niitä ei näe, välillä häiritsevät enemmän, välillä vähemmän. Kai se silti olis ihan hyvä lekurille soittaa :whistle:
mulla on muutenki todella helposti ärsyyntyvät silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Mulla on. Ja silmälääkäri sanoi että ne on arpeja, joita on tullut kun esim. metsässä risu osunut ym.

niistä ei ilmeisesti ole siis mitään haittaa? tuossa jokin aika sitten kesällä sohaisin vahingossa laukun kulmalla silmään (älkää edes kysykö miten on mahdollista) ja juuri siihen silmään on nyt ilmestynyt enemmänkin näitä mustia juttuja ja musta tuntuu et ne vaeltaa ihan koko ajan siinä näkökentässä häiritsemässä :snotty:

höh.. teksti hävis johonkin! Niin siis no hätä,toi on normaalia! Minulla on tuota samaa ollu koko pienen ikäni! Silmälääkäri selitti mulle että silmän sisällä on joku massa jossa säikeitä. Niitä säikeitä katkeilee koko ajan ja kun se katkennut osuu näkökenttääsi niin näet sen noin..karvana tai pilkkuina. Siksi tuntuvat tulevan jäljessä koska massa tulee vähän katseesi perässä. Minulla on tuollanen "karva" ollut jo yli vuoden eikä häviä:( huolestuin kun olen tottunut että ne häviää. Silmälääkäri vakuutteli että kaikki on ok ja että tuo häviää aikanaan..niinpä oon totutellu elämään sen kanssa. Väsyneenä se näkyy minullakin vahvempana tai suurempana.

Mulla noi "haamu varjot" liikkuu kun silmää kääntää. kirkkaassa ilmassa ja valaistussa huoneessa näen enemmän, kun taas vähän hämärämmässä huoneessa ei niitä näe.
Mulla ollut noita aika kauankin. Varmaan kersana tullut kun aina pusikoissa hypittiin ja metsäsä kirmattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Mulla on. Ja silmälääkäri sanoi että ne on arpeja, joita on tullut kun esim. metsässä risu osunut ym.

Ei ole mahdollista..sitten ei näkys noin miten ap kuvaa. Silmän pinta paranee aina eikä siihen jää mitään arpia. Tuo lanka tai karva on silmänsisällä näkökentässä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
höh.. teksti hävis johonkin! Niin siis no hätä,toi on normaalia! Minulla on tuota samaa ollu koko pienen ikäni! Silmälääkäri selitti mulle että silmän sisällä on joku massa jossa säikeitä. Niitä säikeitä katkeilee koko ajan ja kun se katkennut osuu näkökenttääsi niin näet sen noin..karvana tai pilkkuina. Siksi tuntuvat tulevan jäljessä koska massa tulee vähän katseesi perässä. Minulla on tuollanen "karva" ollut jo yli vuoden eikä häviä:( huolestuin kun olen tottunut että ne häviää. Silmälääkäri vakuutteli että kaikki on ok ja että tuo häviää aikanaan..niinpä oon totutellu elämään sen kanssa. Väsyneenä se näkyy minullakin vahvempana tai suurempana.

suurkiitos sinullekin vastauksesta!!! Olen oikeasti ollut huolissani nyt nämä viime päivät kun tuntuu että niitä mustia lentelee koko ajan tuossa edessä ja oikeasti niitä tuntuu olevan enemmän kuin ennen. Säikähdin jo että sokeudun :ashamed: ja kun en ole saanut aikaiseksi mennä sinne lääkäriinkään kun tiedossa on että jos eivät osaa itse sanoa niin pitää mennä silmäklinikalle asti ja sen järjestäminen taas on asia erikseen.

Heh... näköjään en ookkaan ainoo jolla silmissä vilisee suttuja... :D
Ittelläni on sutut ollu niin kauan ku muistan.

Samoin näkyy mullaki ku jollain edellisellä, kirkkaalla enemmän ja hämärässä vähemmän.

Kerran ukolle mainittin (onkin ainoa kelle oon kertonu) et ku käännän katsetta, niin silmissä liikkuu suttuja.... Isäntä kyl katto vähä et onkohan mulla ihan kaikki kotona... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:
Heh... näköjään en ookkaan ainoo jolla silmissä vilisee suttuja... :D
Ittelläni on sutut ollu niin kauan ku muistan.

Samoin näkyy mullaki ku jollain edellisellä, kirkkaalla enemmän ja hämärässä vähemmän.

Kerran ukolle mainittin (onkin ainoa kelle oon kertonu) et ku käännän katsetta, niin silmissä liikkuu suttuja.... Isäntä kyl katto vähä et onkohan mulla ihan kaikki kotona... :laugh:

juu, niin katsoi munkin mies kun kysyin että kulkeeko sillä varjoja silmien ohi
:laugh: no, jospa mä nyt vaan koitan elellä näiden kanssa ja mennä sit lääkäriin jos vielä pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

suurkiitos sinullekin vastauksesta!!! Olen oikeasti ollut huolissani nyt nämä viime päivät kun tuntuu että niitä mustia lentelee koko ajan tuossa edessä ja oikeasti niitä tuntuu olevan enemmän kuin ennen. Säikähdin jo että sokeudun :ashamed: ja kun en ole saanut aikaiseksi mennä sinne lääkäriinkään kun tiedossa on että jos eivät osaa itse sanoa niin pitää mennä silmäklinikalle asti ja sen järjestäminen taas on asia erikseen.

Juu ole hyvä..itse aikoinaan olin kanssa tosi huolissani joten oli pakko vastata sulle. Muistelen muuten että oisko ollu nimeltään lasiaissumentuma..katso jos googlettamalla löytyy lisää niin saat varmistuksen:) Sen silmälääkäri myös muuten sanoi että joillain voi olla ihan ongelmaksi asti noita..että joissain maissa (amerikka) jopa leikataan nuo sumentumat pois mutta on kuulemma vähän rahastuksen makua.
Ai niin ja sen vielä kerron että jos pilkku,kuva tai jälki näkökentässä on AINA paikoillaan eli peittää kunnolla näkyvyyttä niin sitten kannattaa huolestua. Meillähän tuo pilkku siirtyy..:)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

Juu ole hyvä..itse aikoinaan olin kanssa tosi huolissani joten oli pakko vastata sulle. Muistelen muuten että oisko ollu nimeltään lasiaissumentuma..katso jos googlettamalla löytyy lisää niin saat varmistuksen:) Sen silmälääkäri myös muuten sanoi että joillain voi olla ihan ongelmaksi asti noita..että joissain maissa (amerikka) jopa leikataan nuo sumentumat pois mutta on kuulemma vähän rahastuksen makua.
Ai niin ja sen vielä kerron että jos pilkku,kuva tai jälki näkökentässä on AINA paikoillaan eli peittää kunnolla näkyvyyttä niin sitten kannattaa huolestua. Meillähän tuo pilkku siirtyy..:)

juu, siirtyy. Mä tarvisin vissiin tuulilasinpyyhkijät tohon silmille. On vaan ärsyttävä ajaa esim. autoa jos paljonki räpyttelee silmiä niin sillon ne pikkasen häirii. eivät onneksi havaintokykyä haittaa ollenkaan. ja sekin on ihan päivästi kii paljonko niitä näkyy. ja sit täs koneella istuminen on toinen juttu. tätä vaaleeta näyttöä vasten niitä vasta näkyykin.

Näkyykö varjoja kirkasta taustaa vasten tai tuntuuko outoja vihlaisuja, ehkäpä suolinkaisen vaellustoukka syö siellä silmääsi tai tutkii hermojärjästelmääsi.
Lääkkeet eivät niihin tehoa, ainoastaan muniva emo kuolee joka muutoinkin on juuri poistumassa tehtävänsä taytettyään.
Suolinkaisten tahmeat munat selviävät ankaristakin talvista ja säilyvät elinvoimaisina vuosikausia, kesäinen kostea lämmin katu tai polku kuhisee kypsyneitä munia jotka kulkeutuvat sisätiloihin ja käsien kautta elimistöön.
Riittää kun kerran kävelet kesäisellä kadulla jonne koira on joskus kakkinut.

Yhteistyössä