Värisokeus ja hoitotyö?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oijuojoij
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö hoitajan tarvitse tietää, annetaanko vihreitä vai punaisia pillereitä, vihreästä vai sinisestä rasiasta? Tai minkävärinen johto yhdistetään minkäkinväriseen letkuun tai johtoon?
 
[QUOTE="Noh";23607239]Eikö hoitajan tarvitse tietää, annetaanko vihreitä vai punaisia pillereitä, vihreästä vai sinisestä rasiasta? Tai minkävärinen johto yhdistetään minkäkinväriseen letkuun tai johtoon?[/QUOTE]

Aivan varmasti täytyy, mutta en tiedä ketään puna-vihervärisokeeta, joka ei erottaisi punaista vihreästä. Eri asia sitten on, hahmottaako niiden sekamelksasta perinteisessä pallotestissä mahdollisen numeron.

Bioanalyytikolta vaaditaan virheetöntä värinäköä mutta miten ne sairaanhoitajat...?
 
[QUOTE="Noh";23607239]Eikö hoitajan tarvitse tietää, annetaanko vihreitä vai punaisia pillereitä, vihreästä vai sinisestä rasiasta? Tai minkävärinen johto yhdistetään minkäkinväriseen letkuun tai johtoon?

Aivan varmasti täytyy, mutta en tiedä ketään puna-vihervärisokeeta, joka ei erottaisi punaista vihreästä. Eri asia sitten on, hahmottaako niiden sekamelksasta perinteisessä pallotestissä mahdollisen numeron.

Bioanalyytikolta vaaditaan virheetöntä värinäköä mutta miten ne sairaanhoitajat...?
[/QUOTE]
Huh huh sentään
 

Yhteistyössä