Värillinen kivi sormuksessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muualta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muualta

Vieras
Onko kenelläkään esim. akvamariinia vihkisormuksessa?
Onko käyttökokemuksia että kuinka hyvin on kestänyt käytössä, vaikka on kovuusasteeltaan timanttia pienempi?

Kiitos vastauksista :)

ei ole, mutta vastaan silti.

Kyllä se kulta on tsiljoonasti pehmeämpää kuin yksikään kivi. Että varmana kestää.
Mulla on ollut smaragdisormus ja ihan hyvältä se näytti kun annoin sen tytölle viime viikolla. (jep, hukatavaksi, se on entiseltä heilalta saatu)

Minulla on. Kohta 6 vuotta vanha sormus, kultasepällä teetetty. Hyvin on kestänyt, kivi on edelleen kirkas ja naarmuton. Istukka on malliltaan avoin, eli vain kiven ympärillä, valo siis pääsee kiven läpi. Ja kovasti olen saanut kehuja kauniista ja omaperäisen näköisestä sormuksesta ja kivestä.

Huh, itse aloin epäröimään kun netin "asiantuntijat" suosittelivat kiviksi vain timantteja.
Värillistä timanttia en kuitenkaan halua metsästää, vaan akvamariini olisi hieno valkokultaisessa sormuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Minulla on. Kohta 6 vuotta vanha sormus, kultasepällä teetetty. Hyvin on kestänyt, kivi on edelleen kirkas ja naarmuton. Istukka on malliltaan avoin, eli vain kiven ympärillä, valo siis pääsee kiven läpi. Ja kovasti olen saanut kehuja kauniista ja omaperäisen näköisestä sormuksesta ja kivestä.

KUVAA!!

Yhteistyössä